Wizard with a Gun

Wizard with a Gun - recenze
Wizard with a Gun - recenze
07:38, 14.11.2023

V dnešní recenzi se podíváme na zajímavý herní počin, který má na svědomí vývojářský tým Galvanic Games, kterému zajistilo vydavatelskou podporu studio Devolver Digital, aby na trh přivedlo záležitost nazvanou Wizard with a Gun. Tedy čaroděj s kvérem, chcete-li. Již samotný název mě na první dobrou zaujal a když jsem si projel doposud zveřejněné video materiály, řekl jsem si, že toto prostě musím nutně vyzkoušet. A jak se to tedy celé hraje a vypadá? To se již dočtete na následujících řádcích.

Klik pro zvětšení (Wizard with a Gun - recenze)

Přežít a budovat

Hra jako taková se v prvotní fázi tváří jako klasický survival s ne zrovna dokonalým příběhem o konci světa, nicméně jakmile do ní začnete zabředávat více, zjistíte, že o zcela obyčejnou hru na přežití se zde nejedná. Kombinuje v sobě totiž řadu jednotlivých žánrů, přičemž mně osobně nejvíce zaujala kombinace s roguelite, jelikož aktuálně tento typ her patří, především na Steam Decku, mezi mé nejoblíbenější. Kromě herního světa, ve kterém čas ubíhá tak nějak rychleji a vždy je vám zde přidělena poměrně skromná porce času, než se začnou zjevovat všemožná drsná monstra usilující o váš život, bude vaším hlavním útočištěm lokace nazvaná Tower. Ta je na rozdíl od světa Shatter mírumilovná a jedná se v podstatě o jakýsi hub, který si můžete a vlastně i musíte pořádně zvelebit. Zde je dovoleno stavět, vyrábět nové předměty či vylepšovat stávající schopnosti, než se vydáte na další pětiminutový běh nehostinným světem. V neposlední řadě se v ní totiž nachází i speciální kolo umožňující vracet čas, bez jehož aktivace nejste oprávněni vydávat se neustále na nové a nové výpravy.

Zachraň svět!

Hlavním cílem vašeho konání v herním světě je pak shánění ozubených kol do tohoto stroje schopného vrátit tuto nekonečnou veličinu až do momentu před zánikem světa, po kterém se hra odehrává a tento tak zachránit. Zní to snadno, že? Nicméně realita je vskutku jiná a hra dokáže pořádně potrápit i zkušené hráče, vzhledem k tomu, kolik nástrah na vás na vaší cestě čeká. Je totiž zcela na vás, zdali se v rámci vytyčeného časového limitu v relativním bezpečí vrátíte zpět na "základnu" nebo naopak zariskujete a trochu se zdržíte. Odměnou vám totiž v tomto případě mohou být cenné suroviny, které využijete jednak při zmíněné stavbě a craftingu, ale také vylepšení vybavení či např. střeliva, které v pozdějších fázích již ve své základní formě již bohužel skutečně nepostačí vzhledem k narůstající obtížnosti soubojů s nepřáteli a bossy.

Pět minut a dost?

Je nutno zmínit, že každá z vašich pětiminutovek bude jiná, jelikož herní svět je procedurálně generován, takže byste neměli narazit na stejně rozmístěné stavby, artefakty či postavy, se kterými lze rozmlouvat a plnit jejich požadavky v rámci questů. Nelze tak nikdy předem říci, na kolik procent bude vaše cesta za nalezením kol do stroje času úspěšná, zdali vám plány nepřekazí nějaký ten vedlejší úkol či se nezamotáte ve světě na delší dobu, než jste primárně zamýšleli. Kromě tolik kýžených kol, jakožto hlavních artefaktů, je hra prolezlá výrobou všeho možného a jak známo, k výrobě jsou potřeba i suroviny. Připravte se tak i na průběhy, ve kterých sice nenaleznete tu nejcennější věc, ovšem přijdete si k pořádnému množství kamení, šrotu či dřeva, díky kterému se na příští cestu můžete mnohem lépe vybavit např. už jen tím, že si budete schopni vyrobit mnohem více nábojů, případně jejich rozličných typů, které budou nepřátele kosit mnohem efektivněji.

Koho a čím sejmete?

Stojí za to zmínit se i o zbraňovém arzenálu, kterým může vás vlastnoručně vytvořený hrdina disponovat. Daly by se zařadit do klasických kategorií, odpovídající pistoli, pušce, brokovnici a samopalu. Nic víc, nic míň. K tomu můžeme přičíst několik typů nábojů, které lze i nakombinovat a mít dva druhy s sebou. Co se týče nepřátel jako takových, tak ti jsou zpracováni naprosto výborně a liší se od sebe i svým typickým chováním. Zatímco některé můžete bez problémů obejít, jiní se na vás zase vrhnou, jakmile vás uvidí a podobně. Navíc je vhodné také sledovat jejich úroveň, abyste se hlavně v pozdějších fázích hry nedivili, že jsou vaše náboje neúčinné, jelikož se s levelem potvory rozcházíte o pěkných pár úrovní. Na druhou stranu je tu tedy však motivace k neustálému vylepšování, craftění, sběru surovin a tak podobně. S tím souvisí i lehký pocit stereotypu, který se po několika odehraných hodinách může dostavit, nicméně zde bych tento prvek asi nebral jako negativum, spíše se jedná o jednu z hlavních mechanik hry jako takové.

Ve dvou!

Co bych také rád zmínil je, že hra disponuje kooperačním režimem, takže je možné si tuto hru užít i s kamarádem, což minimálně u mě zafungovalo na výbornou, jelikož ve dvou se prostě vše lépe táhne a když už mě neustálý koloběh v roli vlka samotáře lehce unavoval, kooperace mi vždy vlila trochu té potřebné energie do žil. Samozřejmě, hru lze bez problémů pokořit i o samotě, nicméně já ze staré školy vždy uvítám, když je možné zapojit se do čehokoliv bok po boku s někým dalším.

Roztomilost sama

Co se týče technického zpracování, hra na mě působí velice svěže svým specifickým, lehce minimalistickým, ztvárněním podpořeným povedenou zvukovou stránkou a nemohu ji tak než doporučit všem, kteří zrovna nevyhledávají nejnovější AAA pecky, u kterých se jejich sestavy či konzole řádně potí. Jedná se op povedený kousek, který rozhodně ze svého Decku prozatím odinstalovat nehodlám a rád se k němu vracím. Tak co, přidáte se mezi čaroděje s pistolemi?

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Devolver Digital

77%
Kombinace žánrů se v tomto případě vyplatila a máme tu tak vydařený titul, který rozhodně neurazí a dokáže pobavit.