PAW Patrol The Movie: Adventure City Calls

PAW Patrol The Movie: Adventure City Calls - recenze
10:00, 17.09.2021

Keith Chapman je anglický producent, scenárista a autor mnohých celosvetovo populárnych animovaných rozprávok, na ktorých sú s veľkou pravdepodobnosťou závislé aj vaše rastúce detičky (poznám to na vlastnej koži). Dnes už šesťdesiatdvaročný Keith svoju kariéru naštartoval v deväťdesiatych rokoch, keď úplnou náhodou dostal nápad prikresliť oči a ústa nakladaciemu JCB bagru. Z tejto originálnej kreácie krátko na to vznikla u nás kultová rozprávka Bob the Builder, ktorá sa z ručne robenej animácie prepracovala až do modernej podoby s oveľa výraznejším príklonom k staršiemu publiku. Dnes je Bob síce stále synonymum detských televíznych blokov a YT videí, avšak čo do popularity je dávno usadený v tieni druhej zásadnej rozprávky od Keitha Chapmana, ktorú poznáte ako PAW Patrol. Práve Labková Patrola v súčasnosti okupuje kiná vďaka svojmu prvému a nutne podotknúť aj plnohodnotnému celovečernému animovanému filmu a pri tejto príležitosti si Nickelodeon nemohol nechať ujsť možnosť sprevádzať snímok pomocou videohry.

Pre túto misiu budem potrebovať teba, Filip...

Klik pro zvětšení (PAW Patrol The Movie: Adventure City Calls - recenze)

Dôvodov, prečo som vôbec kývol na test niečoho takto úzko profilovaného, ide ostatne o adventúru pre najmenších, kde sa náročnosť rovná škrabaniu pomocou prsta za uchom, je hneď zopár. Predovšetkým som stále profesionál každým milimetrom svojho objemného tela a súčasne mám doma, ako asi dobre viete, sotva päťročnú dcérku, ktorá všetkých tých psov v oblečkoch pozná po mene a dokonca ich vie citovať v anglickom jazyku (prepnúť ju môžete pokojne už aj do češtiny a slovenčiny). Kombináciou týchto dvoch skutočností sa mi v zozname PlayStation hier razom objavila akčná adventúra PAW Patrol The Movie: Adventure City Calls, ktorú si však samozrejme môžete zadovážiť aj na všetky ostatné herné platformy, vrátane PC. Asi najväčším problémom sa tu stáva, ešte než sa opriem o kvalitu obsahu, finálna cenovka. Nickelodeon si svoju licenciu stráži ako oko v hlave a keďže to oko je doslova zo zlata a posiate diamantmi, rozhodli sa tejto arkáde na pár hodín napasovať cenovku na hranici štyridsiatich eur. S týmto vedomím som do testu vkročil aj po boku môjho nadšeného potomka a skúsil prijať čestnú pozíciu ôsmej labky so superschopnosťou zrecenzovať všetko možné, aj nemožné.

Technická katastrofa

Asi je každému jasné, že hra vytvorená na základe filmovej adaptácie seriálu pre najmenších nebude po príbehovej stránke ašpirovať na prestížne ocenenia. Preto dej hry samotnej nestojní vlastne ani za deravé slovíčko. Každému je vďaka obrázkom okolitých scenérií jasné, že je evidentne v nejakom zámorskom veľkomeste a rovnako mu tak je jasné, že plní vopred definované úlohy zadávané dospievajúcim chalanom so strapatým účesom (áno, je tam aj starosta Humdinger a jeho mačacia katastrofa). Celé menu je rozdelené do dvoch sekcií, kde jedna pripadla "príbehovej" kampani a naopak druhá spadá do kolekcie postupne odomykaných minihier. V prvom prípade si hráč nemôže do akcie vyberať konkrétne plemená psov, čo je rovnako pochopiteľné, keďže každá labka má svoju špecifickú výbavu a na misiu ich preto musí selektovať onen strapatý chlapec v koženej kombinéze. Naopak, čo sa týka minihier, je už všetko voľbou hráča, a tak si môžete vybrať svojho obľúbeného psíka, a to aj vrátane úplne nového jazvečíka menom Liberty (už ste videli jazdiť psa na skútri?). Minihry samotné sú paradoxne jedinou výrazne pozitívnou stránkou celej hry, keďže sa tu nájde skutočne zopár podarených arkád, ktoré preveria motorické vlastnosti vašich detí a súčasne im trocha navýšia dávku adrenalínu v tele.

Kosti, kosti, samé kosti

Hlavná kampaň je desiatka fádnych misií s cieľom prehnať psov z bodu A do bodu B a po ceste pozbierať čo najviac kostičiek do talónu. Je to ako nepodarená arkáda testujúca hráča v orientácii, s ktorou síce najmenšie deti nebudú mať žiadny problém, avšak súčasne s ňou rovnako nezažijú nič viac než len vizuálnu prechádzku po inak pustom meste. Riešenie problémov, s akým sa musí tím vždy len dvoch labiek popasovať, spočíva v jednoduchej interakcii, aká ale skončí ešte skôr než začne. Trochu ma šokovalo, koľko kostí je nutné nájsť, aby ste splnili jedinú linku bonusov v celej hre a rovnako tak som bol nepríjemne konfrontovaný s absenciou ukladania hry priamo v misii. Deti jednoducho musia toto nudné dobrodružstvo absolvovať na prvú dobrú, inak majú smolu. Chase, Skye, Marshall a zvyšok partie majú vždy len jednu jedinú schopnosť, akú môžu využiť v teréne a po čase sa tak z toho stane len ďalšia hrsť šedej nudy servírovanej pomocou nepresvedčivých 2,5D animácií. Hlavná kampaň síce podporuje hru pre dvoch psov súčasne, čím ste schopní sa priamo zabaviť po boku vášho potomka alebo strčiť ovládače do rúk dvoch detí, avšak ak niečo takéto vykonáte, nevzďaľujte sa od nich na príliš dlhú dobu. Skôr či neskôr totižto nastane zásek, a to vďaka katastrofálnej technickej stránke celého diela.

Ťažko hodnotiť

Keby ste sa mojej dcéry opýtali, ako sa jej PAW Patrol The Movie: Adventure City Calls vlastne páčil, po absolvovaní niekoľkých prvých misií by bola určite nadšená. Faktom však ostáva, že po prejdení ďalších levelov už sama nemala chuť opakovať ten istý proces interakcie ani ona a každý bug, čo jej znemožnil dokončiť danú časť hry, to všetko len podtrhával. Ak vyššie píšem o technických problémoch, nejde len o otrasné animácie či zasekávanie sa v priestore. Veľkým problémom je statická kamera s automatickým pohybom, ktorá pôsobí tak neprirodzene, až to počas hrania vytvára priam bizarné koláže zo skákajúcich psíkov. Uvedomujem si, pre akú vekovú hranicu má byť predmetná akčná adventúra určená, avšak detské hry sa dajú robiť aj s citom na cibrenie interakcie bez toho, aby to vo výsledku vyznelo tak hlúpo a prvoplánovo, ako vidíme v tomto prípade. A to nás celé vracia zase na začiatok textu, kde som zámerne spomenul cenovú reláciu, v ktorej sa PAW Patrol The Movie: Adventure City Calls pohybuje. Dať štyridsať eur za niečo takto koncipované je jednoducho ďalším dôkazom účelového zarábania na detskej láske k imaginácii, ktorú ja ani náhodou neschvaľujem. Nemám problém kúpiť dcérke tričko s jej obľúbeným hrdinom alebo hračku schopnú ju zabaviť čo i len na pár hodín, keďže obe formy v sebe nesú jasnú stopu využiteľnosti a predpokladanej kvality, avšak to, čo predvádza predmetná videohra, je úplne mimo.

Za hodinu nemáte čo robiť

(@_@;)
30%