The Crew Motorfest

The Crew Motorfest - recenze
The Crew Motorfest - recenze
08:40, 16.09.2023

V dnešní recenzi se podíváme pod kapotu nejnovějšího přírůstku do arkádověji pojaté závodní série z dílny Ubisoftu, The Crew. Aktuálně vydaný díl s podtitulem Motorfest nás zavede na Havaj, což samo o sobě zní jistě jako pořádné lákadlo, nicméně samotné zasazení automaticky neznačí, že automobilová hra bude dobrá. Jak to tedy je? Máme tu další rychlokvašku od Ubisoftu, nebo si vývojáři z týmu Ivory Tower dali záležet a my, virtuální závodníci, se můžeme těšit na spoustu ujetých kilometrů? To se již dočtete na následujících řádcích.

Klik pro zvětšení (The Crew Motorfest - recenze)

Arkádovky ideál

Pravdou je, že nejsem nikterak extra kovaný ve všech těch ultra hyper super simulacích, které sice čas od času okupují některý z mých pevných disků, takže příliš času v nich ani netrávím. To se závodními arkádami to mám trochu jinak, ty si většinou užívám a zkrátka se považuji za jejich cílovku. Posledním takovým titulem, ve kterém jsem dobrovolně strávil možná až nezdravou porci času byla Forza Horizon 5, kvůli které jsem ve finále pořizoval aktuální konzoli Xbox. Inu, a nyní zde máme multiplatformní The Crew Motorfest, které by přeci jenom mohlo rozvířit vody tohoto typu závodních her. Díky tomu, že vychází i na konkurenční platformě PlayStation a na první pohled se od mnou jmenované Forzy až tak příliš neliší, mohlo by se jednat o úspěch. Nebo snad ne?

Forza je tu inspirací

Míra podobnosti s Forzou Horizon nastupuje ve velkém totiž již po prvotním spuštění, kdy se ocitáte na Havaji na speciálním festivalu, určeném pro závodníky všeho druhu. Jednotlivé typy závodů jsou rozděleny do playlistů, takže si vždy můžete vybrat, na co máte zrovna chuť, jestli se chcete projet terénem nebo raději na silnici, v okolí kráteru nebo raději ve městě apod. Co je fajn, jsou rozhodně všelijaké detaily, kterými vás hra zásobuje, takže kromě ježdění jako takového se pravděpodobně dozvíte i řadu zajímavých informací například o různých třídách vozidel. Co se týče motivace, tak kompletací playlistů si vždy přijdete na nějaké to nové přibližovadlo, což minimálně na mě funguje bezvadně. Co bych také vyzvednul je fakt, že střídání jednotlivých typů závodů a vozidel až "nezdravě" přispívá k tomu, abyste stále pokračovali v hraní, což je také rozhodně fajn. Neustále jste, stejně jako u konkurence, součástí rozličných vyprávění a dialogů, které mě, pravda, občas trochu štvaly a vytrhávaly z koncentrace, jelikož v určitých momentech se vám může zdát, že vaši parťáci či umělá inteligence vaší káry mají neustále něco na srdci namísto toho, aby vám do vašich výkonů nekafrali a nechali vás jezdit.

Nejste v tom sami

Kromě klasických cílů, jako je co nejlepší umístění v závodě, postupem času přibývají i různé výzvy, které mohou mít například podobu co nejmenšího poškození v daném závodě. To považuji také rozhodně za zpestřující prvek a je jen na vás, jak se s požadavky popasujete, jelikož si díky jejich splnění můžete přijít na lepší odměny. A co by to bylo za závodní titul, kdyby v něm chyběla možnost nějakého toho soupeření se živými hráči? Nebojte se, najdete tu vše potřebné i v této oblasti. Hra nabízí režim Grand Race, ve kterém se utkáte s dalšími 27 závodníky ve vytrvalostním závodě napříč ostrovem, přičemž se ke slovu přihlásí i změna vozidel i typů závodů. Pakliže nejste zrovna klasickými závodníky, můžete v multiplayeru směle zamířit do režimu Demolition Royale, kde nebude vaším úkolem nic menšího, než snažit se rozflákat auta soupeřů a samozřejmě zůstat posledním se všemi koly na zemi. Avšak tyto dva režimy nejsou jedinými, které na vás v Motorfestu čekají. Můžete se totiž zapojit také do speciálních výzev, jako jsou například výstavy aut z vaší sbírky. Možností interakce s živými hráči z celého světa je zkrátka spousta a každý si určitě najde to své.

Nuda nehrozí

Pakliže by vás alespoň na chvíli omrzelo klasické závodění, taktéž nemusíte zoufat. Titul totiž nabízí spoustu vedlejších aktivit, jako je hledání pokladů, pořizování unikátních snímků nebo honbu za rekordními rychlosti nasnímanými rychlostními kamerami. Ano, to vše jsme již párkrát v historii videoher viděli, avšak, no a co? Důležité je, že i tyto prvky dokáží zabavit a udržet přízeň hráčů, o což tu jde především. Navíc díky těmto aktivitám objevíte místa, na která byste při klasických závodech neměli možnost zavítat, což je rozhodně fajn pro nás objevitele. Ba co víc, k cestování můžete po vzoru druhého dílu používat kromě aut i lodě a letadla, pouze stiskem jednoho jediného tlačítka a vězte, že tato možnost není vůbec špatná. Na druhou stranu zde musím zmínit, že kromě volného cestování mají tyto druhy dopravy pouze omezený počet playlistů, což je rozhodně škoda, jelikož co do ovládání a zábavnosti se jedná o fajn prvek, který, doufám, dostane v budoucnu více prostoru.

Nastavení se meze nekladou

Co by to bylo za recenzi závodní hry, kdybychom se společně nepodívali na zpracování ovládání a samotného jízdního modelu? Inu, zde musím podotknout, že na své si přijde prakticky každý hráč, především díky míře upravitelnosti jednotlivých jízdních nastavení. Samozřejmě, jakožto nováček v žánru můžete zvolit možnost všemožných jízdních asistentů, které si budou užívat povětšinou vaši potomci, nicméně pravděpodobně velmi záhy zjistíte, že není zase až taková chyba mít nad jízdou přeci jenom více vlastní kontroly a když jste navíc za omezení asistentů odměněni zvýšeným přísunem zkušenostních bodů, může se jednat o další z prvků motivace více se snažit. Co se týče vozového parku, je nutno také zmínit, že hra obsahuje více než 600 vozidel, které mohou být vaší maličkostí upravovány k obrazu svému co do vizuálu, tak instalací všemožných součástek a vylepšení. To už je slušná nálož.

Šlápni na to!

Z technologického hlediska se vývojáři The Crew Motorfest rozhodně nemají za co stydět. Graficky se titulů pohybuje ve vodách slušného nadprůměru, a i když jsme již na našich zobrazovadlech pravděpodobně spatřili i hezčí a detailnější zpracování otevřených světů, k této závodní hře toto pasuje jak zadnice na hrnec, minimálně v oblasti zpracování aut a okolí tratě. Ano, měl bych jednu výtku a sice k rozmazanému pohledu v zrcátkách, nicméně vzhledem ke skutečnosti, že Crew jezdím stejně většinou z pohledu "za autem", tento problém jsem alespoň u sebe částečně eliminoval. Po zvukové stránce lze identifikovat rozdíly u jednotlivých aut, avšak jestli se jedná o reálné zvuky motorů daných značek, nedokáži objektivně posoudit. Nicméně na první dobrou působí vše vcelku solidně.

Prima poježděníčko

Na závěr bych tedy rád uvedl, že v případě The Crew Motorfest se rozhodně nejedná o žádný propadák, ba co víc, je to hra, která tu bude s námi ještě několik let, což je slib samotných vývojářů, kterému nemám důvod nevěřit, především po ukázkové dlouholeté podpoře druhého dílu. Po stránce obsahu se rozhodně minimálně několik týdnů a měsíců nudit nebudete a pakliže nejste vlastníky PC nebo konzole od Microsoftu, máte konečně možnost ponořit se do solidně zpracovaných arkádových závodů, kterých není nikdy dost. Ač se v obecném měřítku tedy pravděpodobně nejedná o nejlepší závodní arkádovou hru všech dob, musím říci, že se k této metě pomalu ale jistě vývojáři z Ubisoftu blíží a to, jakým směrem se série The Crew bude ubírat, ukáže jen čas. Každopádně mohu Motorfest jen doporučit, protože možnost zajezdit si na Havaji určitě nemáte každý den, nebo snad ano?

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti UBISOFT

82%
Parádní arkádové závody, které si užije každý fanoušek žánru.