SONY X75WL

SONY X75WL - recenze
SONY X75WL - recenze
08:30, 29.01.2024

Posledné roky sa segment televíznej techniky začal pomerne slušne prelievať do rôznych cenovo výhodných kategórií s tým, že samotná funkčnosť tých lacnejších už zvláda uspokojiť aj náročnejšie zmýšľajúceho konzumenta. Poznáte to možno aj na sebe. Kúpite si vyložene základný model televízoru alebo monitoru aby ste následne krôčik po krôčiku zistili, že vám tam chýbajú možnosti o ktorých ste síce najprv netušili že existujú, ale akonáhle sa to zmenilo, tak ich chcete mať tiež a ste pripravený si za ne priplatiť. Spoločnosť SONY preto, okrem vyložene prémiových panelov, začína ponúkať aj cenovo výhodnú TV techniku, ktorá svojou atraktivitou môže zabodovať aj u vás doma. Žiarivým príkladom je model X75WL, ktorý sa nám do redakcie dostal na dlhodobé testovanie.

Moderný dizajn

Klik pro zvětšení (SONY X75WL - recenze)

V roku 2023 som mal možnosť testovať hromadu televíznej techniky od rôznych značiek a ak by som, v rámci manipulácie s danými panelmi, mal vybrať tie vôbec najťažšie, ukázal by som prstom na Samsung. Práve ich zariadenia sú extrémne ťažké a to naprieč celým cenový spektrom. O to viac mňa vlastne šokovalo, že testovaná vzorka SONY X75WL vo verzii 55 palcov vážila sama o sebe sotva dvanásť kilogramov a mohol som tak s ňou bez problémov manipulovať aj bez asistencie vždy (ne)ochotných kolegov - akonáhle je isté, že nám kuriér vezie nejakú osemdesiat palcovú ozrutu od Samsungu, všetci naokolo dostanú záhadným spôsobom hromadné hnačky. Cez to všetko, že uvedený model televízoru SONY svojou mušou váhou môže evokovať atribúty čisto základného modelu, konštrukčná pevnosť je na vysokej úrovni a akonáhle som obrazovke primontoval, presnejšie zasunul do nej plastové nožičky a postavil ju na stôl, panel ostal stáť na mieste bez jediného záchvevu. Dizajn samotný, akokoľvek strohý, nepôsobí vyložene nemoderným dojmom. Plastová konštrukcia má na prednej strane brúsený povrch a tenké rámiky onen vizuálny dojem len podtrhávajú.

V rámci konektivity sa to najhlavnejšie odohráva na ľavom boku, kde na vás čaká hneď štvorica HDMI 2.0 vstupov s jedným podporujúcim eARC. Nechýbajú USB-A konektory, možnosť zapojenia audio kabeláže a analógové antény, či napríklad ethernetový vstup. Keďže sme herný portál a vyššie som vám zadefinovaním HDMI vstupu dal jasne najavo, že v zmysle podpory najnovšej interaktívnej zábavy to SONY s modelom X75WL nemyslí tak úplne vážne, určite zabudnite na plné využitie možností konzol ako PlayStation 5 (tu je čiastkovou výhodou len podpora ALLM) a Xbox Series X. Pri cenovke cca 700 Euro, ktorú má aj vyššie opisovaný 55 palcový model, som preto nútený, špeciálne v prípade ak chcete z uvedených konzol dostať obrazové maximum, vás odkázať skôr ku konkurenčnému TCL - recenziu na TCL C745 si môže prečítať pod týmto odkazom. Jedným dychom však musím dodať, že v prípade ak ste hráč vlastniaci staršie generácie konzol, alebo Nintendo Switch, ktorému nemôže vadiť 60 Hz panel a LCD technológia ako taká, určite nad SONY X75WL ešte nelámte palicu, špeciálne ak voči danej značke chováte nejaké nostalgické sympatie. Vďaka už spomínanému eARC, ARC a ALLM v spojení s procesorom X1, totižto dosiahnete vysoko kvalitný upscaling 4K rozlíšenia.

Výborné pozorovacie uhly

Nižšia svietivosť predurčuje X75WL skôr do tmavších kútov miestností a keďže má panel výborné pozorovacie uhly, určite by som ho odporúčal napríklad do veľkých rodín, ktoré pri sledovaní filmov doslova obsypú priestor okolo TV. Zásadným argumentom je aj podpora HDR10 a Dolby Vision. Akonáhle som testovanú vzorku zapojil a naštartoval, vyskočilo na mňa logo spoločnosti Google. Áno, uvedený televízor je vybavený operačným systémom Google TV, čím ide na ruku predovšetkým spokojným užívateľom Androidu (potešila však aj podpora Apple Air Play 2). Menu samotné ovládané, či už cez mobil alebo pribalený diaľkový ovládač, je svižné a počas mesiac trvajúcej skúšky som nezaznamenal žiadne zásadné oneskorenia - práve toto je jedným z tých presahov do vyššej strednej triedy, ba v istom smere až prémiovej kategórie, ktorú si SONY dokázalo pri tvorbe X75WL splniť. Keďže ide o Google TV, užívateľ má možnosť si do interného systému natiahnuť hromadu ďalších aplikácií, ktoré nie vždy musia spadať do sekcie streamu audiovizuálneho obsahu. Orientácia v nastaveniach a jednotlivých sekciách menu mi nerobila žiadne problémy a zvládne ju aj malé dieťa pátrajúce pohľadom po obrázku Netflixu, Disney a podobne. Apropo ak už spomínam streamovacie služby, tak SONY v tomto smere ponúka svoju vlastnú, Bravia Core službu, ktorá je vybavená slušnou filmovou kartotékou a pri kúpe modelu X75WL k nej získate automaticky ročné predplatné.

S obrazom samotným, ako spomínam vyššie v texte, som bol (až na absenciu vyšších možností počas hrania videohier a podpory next-gen konzol v širšom zábere) spokojný. Už mene mňa testovaná vzorka ohúrila svojou audio výbavou, keďže má v sebe v úvodzovkách len dvojicu 10W reproduktorov. Pre nenáročného diváka zrejme dostačujúca zvuková prezentácia, ale tu sa to prelievanie do vyššej strednej triedy vôbec nepodarilo a SONY vsadilo skôr na priemernosť. V závere už len krátke zhrnutie. Japonská spoločnosť SONY bola vždy v rámci televíznej techniky považovaná za istý strop a v tejto súvislosti si rada nechávala za svoje panely pekne priplatiť. Je však zrejmé a vyššie opisovaný model to potvrdzuje, že aj táto firma už vníma relevantný nástup konkurencie a preto skúša svoje portfólio panelov nafúknuť do rôznych smerov. Model SONY X75WL je toho dôkazom a páčilo sa mi na ňom mnohé - nech už to bol dizajn, nízka váha, či konštrukčná pevnosť a na pomery LCD vlastne solídne podaný obraz. Už menej mňa však teší absencia HDMI 2.1 a isté odignorovanie plného využitia next-gen konzol.

Za poskytnutí produktu na recenzi děkujeme společnosti Sony Czech.