Call of Juarez: Gunslinger (Switch)

Call of Juarez: Gunslinger (Switch) - recenze
12:00, 18.02.2020

Aj keď sa poľský Techland dnes už definuje ako továreň na zombie apokalypsu a vďaka značkám Dead Island či Dying Light to platí hneď dvojnásobne, z pohľadu histórie im nemôžeme odpárať autorstvo ďalšej zaujímavej značky. Vráťme sa teraz do roku 2006, kedy sa na scéne ocitá ich westernový debut Call of Juarez a nejedného z vás okamžite popália spomienky na poriadne horúce hlavne v kožených puzdrách u stehien. Dobová originalita plná perfketnej atmosféry, a hlavne zábavnej hrateľnosti, sa nasledujúce roky prepracovala cez niekoľko pokračovaní, a tak ako sme s radosťou zabudli na nepodarený Call of Juarez: The Cartel, sme sa v roku 2013 mohli potešiť prekvapivo kvalitným návratom Call of Juarez: Gunslinger. No a práve k nemu sa viaže aktuálny port pre systém Nintendo Switch, ktorý tak dostal šancu napojiť svojich majiteľov u známej poľskej studnice nápadov. Ako nám chutilo?

Viac než len bežný port...?

Klik pro zvětšení (Call of Juarez: Gunslinger (Switch) - recenze)

Viac než šesťročná priepasť medzi pôvodným dielom a súčasnosťou je už logicky živnou pôdou pre potencionálny úspech, keďže nech už ste Gunslinger hrali alebo ho len v čase vydania registrovali, dnes je to obsahom automaticky niečo nové a zabudnuté. A do toho celého treba prirátať evidentnú snahu vývojárov priniesť istú pridanú hodnotu s ikonkou platformy Switch. Razom tu tak máme FPS western s komiks artom, ktorý v zmysle ovládania podporuje motion pohyb kamery a je teda samozrejme dokonalou alternatívou pre hranie na cestách. Po technickej stránke nemám zásadné výhrady, ostatne nie je v súčasnosti ideálnejšieho železa na prerod podobne ladených old-gen projekcií, ktoré ani v roku svojho vydania nedokázali vtedajšie konzoly nejako závažne potrápiť. To však neznamená, že by Techland s touto hrou mieril na status dokonalosti.

Príbeh plný legendárnych mien.

Keď sa povie divoký západ, mnohých z vás určite zaplaví vlna nostalgie a spomienok na staré filmy, ktoré si brali inšpiráciu z reálnych hrdinov a zločincov danej éry. Inak na tom nie je ani príbeh podtitulu Gunslinger, ktorý nás zavedie do salónu prašného mestečka kdesi v Kansase. Píše sa rok 1910 a vŕzgajúce pánty na krídlových dverách tamojšieho hostinca rozrazí špinavá čižma starého lovca odmien. Silas Greave, ostrieľaný veterán a alkoholik v jednej osobe, cestuje kade tade po západe, aby vymieňal dobrodružné historky za priemerne kvalitnú whisky a jeho roztrasený krok si to tentokrát namieril priamo do centra dychtivých poslucháčov. Majú chuť mu pozorne naslúchať a rovnako tak hojne podlievať hrdlo, z čoho si tak aj s nimi, a behom siedmich hodín, prejdete rôznymi časovými linkami a stretnete legendárne mená ako Butch Cassidy či Newman Haynes Clanton.

Zastaraný level dizajn začne po čase trocha vadiť.

Port mal v rukách samotný Techland a aj keď sa po stránke prerodu do Switch prostredia snažil maximálne ako sa len dalo, isté veci zmeniť nemohol. Tunelový postup krátkymi úrovňami má zaiste rýchly spád a nenudí, avšak čím viac Silasových historiek si takto vyskúšate, takzvane na vlastné ruky, o to razantnejšie začnete chápať, že šesť rokov stará hra je stále len šesť rokov stará hra. Navyše ani v čase vzniku sa tento Call of Juarez nesnažil stavať do pozície nejakého AAA hitu a išlo skôr o jeden krok mimo indie produkcie. Celá zábavnosť sa tak ako chumáč uschnutého kríku kotúľa v rytme príjemnej dobovej hudby a neustáleho zbierania presných zásahov. Čím dokonalejšie zlikvidovanie pomerne hlúpych protivníkov, o to viac bodov na vašom konte a zároveň aj rýchlejšie zdolanie danej historky. Príbehy sa pritom neberú nijako vážne a ide skôr len o vtipné fabulovanie a zámerné vyťahovanie slávnych desperádov divokého západu.

V handheld režime rátajte s pár problémami.

Pokiaľ ste nehrali pôvodnú verziu nateraz stále poslednej časti série Call of Juarez, tak platforma Switch vám jej kvality nijako nezníži ani v roku 2020. Treba však brať na zreteľ pár prekážok, ktoré sa väčšinu času spájajú s hraním mimo dokovaciu stanicu. V tomto scenári na vás môžu negatívne pôsobiť hlavne doskakujúce textúry, či nepresná streľba na väčšiu vzdialenosť. Nie snáď, že by pri mierení išlo o vašu chybu, problém je tu v akejsi šedej zóne letiaceho projektilu, ktorý v istom bode nedorazí tam, kam má, a to len preto, že ide o technickú chybu. Našťastie sa tento problém dá po pár nezdaroch zafixovať do svalovej pamäte a neskôr tak predísť jeho opakovaniu. Novinka oproti originálu, teda pohybové ovládanie, funguje naopak bezchybne a pri spomalených sekvenciách, kde musí hlavný hrdina behom pár sekúnd namieriť na hlavy desiatky zlodejov koní, ho oceníte asi najviac.

Call of Juarez: Gunslinger je vo výsledku solídny akčný western, ktorý však nakoniec aj neznalým pôvodnej verzie začne zapáchať hnilobou zubu času. Cez to všetko, ako sa Techland snažil preniesť jeho fluidum aj na koncept Switchu, vás preto musím jemne varovať. Nekupujete si tu nič originálne a dlhodobé, ale len príjemný akčný western, ktorý je nutné dávkovať v malých porciách tak, aby ste sa ho neprejedli hneď na štarte.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Techland

69%
Príjemné westernové spestrenie, avšak maximálne na hodinku denne