Knowledge is Power: Decades

Knowledge is Power: Decades - recenze
Knowledge is Power: Decades - recenze
13:52, 31.01.2019

Na prelome tohto pomaly ale iste sa končiaceho roku, sme aj u nás začali hojne testovať menšie projekty z takzvanej SONY sekcie PlayLink. Toho času bolo popredným titulom rozhodne kvízové okienko s veľavravným názvom Knowledge is Power, ktoré si v tunajších vodách našlo svoju cieľovú skupinu, a to hlavne vďaka CZ lokalizácii formou textu. Sám si dobre spomínam ako som túto telefónom ovládanú arkádu len s obtiažami dokázal prirovnať k dnes už kultovej značke Buzz, avšak potenciál do prípadného pokračovania bol zrejmý a akonáhle na verejnosť vyplávali prvé detaily okolo podtitulu Decades, moje vytrénované mozgové závity začali biť na poplach.

Tentokrát bez lokalizácie, a teda s dosť veľkým deficitom už na štarte.

Klik pro zvětšení (Knowledge is Power: Decades - recenze)

Začneme možno trošku netradične smutnou správou pre nadšencov do lokálnych vedomostných súťaží, ktorým do vienka nebola daná znalosť iného než svojho materského jazyka. Spoločnosť SONY, respektíve jej česká pobočka, totižto tentokrát nevyužila (aspoň zatiaľ) možnosť lokalizovať Knowledge is Power: Decades, čím sa pochopiteľne okruh záujemcov o kúpu razantne znížil. Pokiaľ však nemáte problém s jedným z jedenástich jazykových mutácií, ktoré hra ako taká ponúka, pozývame vás aj v jej mene na test znalostí pop kultúry štyroch posledných desaťročí. Od roku 1980 až po súčasnosť vás tak známy konferencier s príliš naškrobeným sakom prevedie stovkou otázok z prostredia známych seriálov, filmov, hier, hudobných klipov a podobne. Zatiaľ sme teda tam, kde končil koncept prvej časti série, nadviazali na len užší profil kategórií. Čo všetko nové sa však za podtitulom Decades vlastne skrýva?

Aby ste mohli vôbec spustiť samotnú hru, je nutné nájsť minimálne jedného a maximálne ďalších piatich hráčov s telefónom, prípadne tabletom v ruke.

Hlavnou novinkou je rozhodne rozšírenie možností ako potápať svojich protihráčov. Takzvané Power Plays zbrane sa rozrástli o zaujímavé a často vtipné metódy sabotáže, ktorou sa dá zvrátiť aj nepriaznivý vývoj vo váš prospech. Komu však všeobecne tento aspekt u pôvodného Knowledge is Power prekážal, keďže sa nedal vôbec vypnúť, nebude u tohto pokračovania nijako spokojný. Čo sa mne ale asi najviac páčilo, z toho minima zmien, bola nová porcia minihier, či výziev ak chcete, ktoré dokážu pri väčšom počte účastníkov vyvolať všeobecné veselie (primiešajte k tomu trošku dobrého vínka a uvidíte tie rozžiarené tváre naokolo). Primárna motivácia však opäť stojí na túžbe vyvolať si akúsi nostalgiu spojenú s obľúbenými filmami a seriálmi z obdobia dospievania. Presne preto nepovažujem vlastne nové Knowledge is Power za regulárnu dvojku, ale skôr za DLC. Dôvodom je fakt, že značná časť otázok bola prítomná už u predchodcu a celkové zúženie záberu kategórií vyvoláva u mňa skôr efekt degradácie.

Grafické rozhranie je opäť príhodne roztomilé.

Aj napriek mojim výhradám voči minime zmien a recyklácii samotnej obsahovej formy sa nový zárez do vedomostnej série Knowledge is Power dá odporúčať. Samotné odporúčanie má však svoju zákonitosť viazanú na znalosť cudzieho jazyka a častú prítomnosť hojného počtu priateľov. Ich rok narodenia by pritom nemal presiahnuť deväťdesiate roky, inak sa môžu cítiť dosť mimo, čo je s ohľadom na menované dekády u okruhu otázok pochopiteľné. PlayLink hry vznikli hlavne ako doplnok interaktívnej zábavy pre ne-hráčov, ktorým na pripojenie stačí len ich mobilný telefón. Tieto projekty sa preto vyťahujú hlavne počas osláv a párty, čím logicky musia dostatočne zabaviť všetkých účastníkov. Aby bolo možné túto poučku s úspechom aplikovať aj u hry Knowledge is Power: Decades, je nutné pred samotnú TV zvolať vybranú sortu ľudí a práve pre nich sa konečné číslo kvality môže značne navýšiť. To moje je však skôr akousi večnou snahou o objektívne posúdenie hier všeobecne .

Ceny hry Knowledge is Power: Decades srovnáte na Zboží.cz.

60%
Nejde priamo o druhý diel, ale skôr o DLC, kvalita predchodcu však z hry nevymizla