Just Dance 2019

Just Dance 2019 - recenze
Just Dance 2019 - recenze
13:00, 14.11.2018

Nie je asi žiadnym prekvapením, že tanečných sérií sa za tie desiatky rokov evolúcie herných systémov a rôznych prídavných periférií vo výsledku nájde len zopár. Hráči sú jednak od prírody lenivým druhom ľudského pokolenia a zároveň je vo filozofii "hrania sa" zakorenený akýsi očakávaný luxus odpočinku a pohody. Tento všeobecný fakt sa síce značne snaží narušiť zopár šialených automatov z krajiny vychádzajúceho slnka, avšak ak na danú tému budeme nazerať triezvo a s dostatočne globálnym odstupom, tancovať pred obrazovkou je dnes záležitosť extrémne vzácna a obmedzená príležitosťou, prečo také niečo vôbec robiť. Z toho mála, čo vás vôbec donúti zahodiť stud a spotené tričko, musím rozhodne vybrať populárnu sériu Just Dance, ktorá aktuálne prežíva z môjho pohľadu vôbec najlepší ročník. Prečo je to tak?

Dupot nôh sa v rytmickom tempe štekotu psa nedal z takej diaľky takmer vôbec identifikovať. Musel som prejsť o dve ulice bližšie k inkriminovanému domu, aby som konečne pochopil. Za všetkou tou nejasnou kolážou starej a novej hudby nestál žiadny DJ po zle namiešaných drogách, ale len odhodlaný novinár s nadváhou, ktorého biele ponožky obalené do zvieracích chlpov vydávali priam efekt volania o pomoc.

Klik pro zvětšení (Just Dance 2019 - recenze)

Dôvod je prozaický a samozrejme viazaný na hudbu všeobecne. Rok 2019 v spojení s touto IP je pre mňa prekvapivým mixom rozumne vybraných retro skladieb z bohatej histórie ľudského pokolenia túžiaceho sa baviť s absolútne modernými pesničkami či v pár prípadoch setmi, ktoré neurazia a v konečnom dôsledku na nich úspech hry ako takej nestojí a nepadá. Nebudem sa tu skrývať za nejaké potláčané emócie, keďže mi evidentne nový Just Dance skutočne sadol a moje počiatočné rozpaky, či vôbec bude selekcia obrovského počtu čiastočne platených balíčkov s pesničkami pre mňa vhodná, sa rozplynuli ako vodný opar nad rozpáleným tanečníkom. Začneme však technickou stránkou, a teda možnosťami ako svoje rytmické schopnosti preniesť cez konzole priamo do TV. Kto má doma priestor na pripojenie kamery (nech už k PS4 alebo XOne), tak určite túto šancu využije už len pre ten pocit, že vás sleduje "veľký brat" a jeho sociálna kohorta. Kto však dáva prednosť anonymnosti, nebude, tak ako v minulých dieloch Just Dance, vôbec vylúčený z virtuálneho parketu. Stačí mu si totižto stiahnuť mobilnú aplikáciu a s telefónom v ruke to poriadne rozbaliť a ukázať svojej mačke/psovi, kto je tu lev tanečných salónov.

Rozhodne odporúčam investovať do bezpečnostných pomôcok tak, aby váš drahý mobilný telefón nenabral rýchlosť svetla a neprerazil všetko od televízora, cez okno až po čelo rozhorčeného suseda.

Po stránke snímania pohybov (s telefónom v ruke ako aj pod dozorom šošovky kamery) je podľa mojej mienky všetko maximálne presné a osobne som počas niekoľkodňového testovania nezaznamenal väčšie problémy. Bolo síce nutné snažiť sa nestlačiť na používanej S9 mašinke jedno špeciálne tlačidlo z boku, konkrétne určené na vyvolanie umelej inteligencie, pretože inak sa chod aplikácie prerušil a samotnej hre bolo jedno, že som sa práve zmietal v rytmoch vášne lepšie než Shakira, avšak na toto sa dá zvyknúť a prípade tomu predísť. Podstatou ale ostáva motivácia, prečo sa začať vlniť ako klbko hadov a nestarať sa o chod samotnej app či hry. V tomto bode je Just Dance bezproblémovým produktom, čím len v oblasti spoľahlivosti potvrdil svoju suverenitu z minulých dielov. Samotný telefón potom slúži aj ako separátny ovládač a môže ho využívať viacero tanečníkov naraz. Je možné cez jeho jednoduché menu pridávať skladby do svojej obľúbenej skupiny, urobiť rýchlu pauzu a dokonca aj aktivovať špeciálne online výzvy. Tie sú pravidelne obmieňané a viažu sa napríklad na spaľovanie vašich kalórií, čím pochopiteľne donútia hráčov k dlhšiemu zotrvaniu u hry samotnej. Odmien tu je celkovo oveľa viac, prevažne naviazaných na postupné zbieranie skúseností a následného nakupovania špeciálnych tajomných balíčkov.

Každá jedna skladba vám ponúkne možnosť dosiahnuť svojím výkonom odomknutie až piatich hviezd. Čím viac ich získate, o to viac EXP bodov vám logicky pribudne na konto.

Veľkou a v mojich očiach aj dôležitou kapitolou je sekcia detských skladieb. Je mi samozrejme jasné, že toto nemusí pre väčšinu z vás znamenať nič zásadné a určite nie argument na to, aby ste teraz bežali do obchodu len preto, že si môžete pustiť nejakú riekanku zo škôlky. Avšak pre mňa ako začínajúceho otca krásnej dvojročnej dcéry, ktorá sa dvanásť hodín denne vrtí ako po zásahu elektrickým prúdom, je úžasné objaviť širokú škálu známych, prevažne amerických skladieb, u ktorých sa môže na čas aj ona zabaviť. Detský režim je potom separátne oddelený od toho dospelého a samozrejme po malých tanečníkoch nevyžaduje až také presné pohyby a rovnako nebazíruje na skóre. Toto celé mňa navyše privádza k spracovaniu samotnej vizuálnej stránky hry. Všetko to, čo vás má pri pohľade na TV motivovať a hlavne správne naviesť k zrozumiteľnému postupu ako sa pri pesničke vlastne hýbať, tu je predvádzané pomocou reálnych hercov v kostýmoch. Neviem si ani predstaviť ako dlho im trvalo natočiť všetok ten materiál, zvlášť ak si uvedomíme, že všetky pesničky podporujú až 6 lokálnych tanečníkov (teda zoberiete šesť telefónov a ide sa na vec), avšak oni to podľa mňa zvládli na výbornú. Určite im k tomu pomohli aj úžasné a často až bizarné kostýmy.

Kto by si chcel svoje najlepšie obodované výkony porovnať s celým svetom, k dispozícii mu je komplexný systém online tanečnej plochy. Každá skladba má svoj rebríček a aj vy môžete stanúť na jeho vrchole.

Zoznam skladieb sa v základnej forme síce zúžil na nejakých 40 kusov, avšak spomínaný platený balíček (na mesiac máte k nemu prístup zadarmo) vás obrovským počtom ďalších legendárnych kapiel a spevákov nenechá len tak sedieť na gauči. Ide o špeciálnu streamovaciu službu menom Just Dance Unlimited, ktorá vás pozve na párty s 400 ďalšími pesničkami! Ich počet sa pritom ešte bude časom zvyšovať, a tak nebude problém si na každú oslavu narodenín nachystať pre šokovaných hostí nový a nový set plný červených líc a obrusu od červeného vína. Osobne zastávam stále názor, že tanečné hry sú ako pohárik interaktívnej energie, ktorú chcete prijať len vtedy, kedy vám to vyhovuje. Just Dance 2019 potom obsahuje všetko to, čo za určitých podmienok prijať chcete. Máte chuť si len tak pre svoju kondíciu poriadne hodiť bokmi doma v súkromí? Nie je žiadny problém. Máte chuť usporiadať párty šialených rozmerov s tanečným turnajom pre šiestich aktívnych tanečníkov? Nie je problém. Just Dance vám toto všetko garantuje a to za prijateľnú sumu s obrovským dodatkom v podobe nekonečného obsahu. Tak načo ešte sedíte?

Kto by prípadne chcel spochybňovať systém sledovania pohybov v tejto hre, tak ho odkážem práve na spúšťač pointy, prečo vlastne človek tancuje. Nerobí to snáď preto, aby mu nejaká hra počítala skóre, či nie? Robí to preto, aby sa hýbal a hlavne u toho aj bavil.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti ConQuest entertainment a.s.

Recenzovaná verze: Xbox One X
90%