Star Trek: Bridge Crew

Star Trek: Bridge Crew - recenze
Star Trek: Bridge Crew - recenze
07:08, 03.06.2017

Ešte než začneme a loď sa odrazí z doku, poďme si ujasniť jednu dôležitú a zásadnú vec. Moje meno je Filip Voržáček a vesmírnu akadémiu som ukončil hviezdneho dátumu 41254.7. Pre flotilu som obetoval takmer všetok voľný čas a univerzum Star Trek je pre mňa niečo ako chodiť každú nedeľu do kostola v uniforme hviezdnej flotily a byť hrdý na svoju hodnosť zastupujúceho a imaginárneho poručíka. Dokážete si preto asi predstaviť moje pocity a nadšenie z minuloročného ohlásenia prvej skutočnej videohry z môjho alternatívneho kútiku zábavy, ktorá je navyše s označením VR. Virtuálna realita, a teda niečo čo má u konzumenta navodiť pocit, že je skutočne "tam", môže pri správnom spracovaní vytvoriť neopakovateľné zážitky a presne preto som čakal na štart projektu Star Trek: Bridge Crew ako na nový film či seriál z rovnomenného univerza. Nastal čas si vyžehliť uniformu a vyčistiť uši. Ubisoft nás totižto postavil pred historický moment. Ako ale nakoniec táto neistá misia dopadla?

Génius a vizionár Gene Roddenberry dokázal vytvoriť úžasne variabilné sci-fi univerzum, na ktorom môžu stavať aj súčasní či budúci autori.

Klik pro zvětšení (Star Trek: Bridge Crew - recenze)

Dobre, je vám už jasné, že som typický "Trekkies" a vôbec sa zato nehanbím. Kto iný už len z našej redakcie mohol dostať na test práve tento projekt? Samozrejme si ale plne uvedomujem svoju pozíciu a nebudem v nasledujúcom texte nejako prehnane nadržovať hre od firmy Red Storm Entertainment (pokúsim sa, sľubujem). Ako už samotný podtitul napovedá, tak v Bridge Crew sa konceptom nepohneme z hlavného mostíka vesmírnej lode (v tomto prípade úplne novej USS Aegis), ktorej príbeh vrátane posádky zasadili autori do fiktívnej verzie scenára z pôvodného filmového reštartu z roku 2009. Kampaň je teda postavená na univerze Star Trek, avšak samotná náplň deja bola vybudovaná úplne od piky, čo musí doceniť každý psychopat v elastickej uniforme, tak ako ja. Nebudem tu prezrádzať nosné body príbehu a poviem len základný fakt. Vašou úlohou bude operovať na hranici neutrálnej zóny s Klingonskou ríšou, kde dôjde k rôznym udalostiam, či už bojovej alebo výskumnej povahy. Misie sú rozdelené do kapitol a ich časový rámec je dosť náročné kategorizovať, keďže ja osobne som si každú misiu doslova užíval a zachraňovať vesmír nie je otázka jednej či desiatich hodín. Je to povinnosť, ktorá sa nemeria časom.

Pýtate sa, ako by dopadol váš vlastný Kobayashi Maru test? Táto hra vám dá odpoveď.

Zásadné fakty teda už viete. Bridge Crew je možné hrať osamotený a po boku bezchybnej umelej inteligencie si tak prejsť zaujímavý a faktovo presný príbeh ako zo seriálu, alebo skúsiť plnohodnotný multiplayer s priateľmi. Tu sa dostávame k možnostiam celého konceptu. Spomínaný mostík USS plavidla triedy galaxy vám ponúka interakciu na troch pozíciách. Okrem kapitána, teda pána celej lode, máte možnosť vykonávať post inžiniera (stará sa o motory, rozdeľovanie energie či opravy), taktického dôstojníka (ten má na krku nielen cielenie na nepriateľov a streľbu, ale aj prenášanie osôb transportérom) alebo kormidelníka (okrem zadávania kurzu sa musí sústrediť aj na skenovanie objektov). Každá z týchto pozícií má svoju interaktívnu hodnotu a počas príbehu si môžete vyskúšať kedykoľvek jej čaro. V prípade, že nájdete okrem seba ďalších troch nadšencov sveta Star Trek a budete brať všetko vážne bez nejakých tanečných kreácií, môžete sa po stránke hrateľnosti dostať do svojho splneného sna. Každý post na mostíku je totižto dôležitý a každá chyba pri vyhodnocovaní situácie vo vesmíre a pred vaším plavidlom sa kruto trestá. Hlavne vtedy, ak nebudete sledovať indície ako postupovať a skúsite si všetko vyriešiť bez pomoci. V tomto bode je tento VR projekt jednoducho úžasným zážitkom a nič podobné v súčasnosti na trhu neexistuje. Ste zaujatí? To je dobre.

Žiadne žalúdočné problémy, len pohoda a sem tam mŕtvola v červenom trikote.

Grafická stránka je súčasný VR strop, ktorý čo do zariadenia PlayStation VR, na ktorom som tento projekt testoval, nie je už možné nikam posúvať. Pri pohľade mimo plavidla sa vám naskytne nádherne a verne spracovaný vesmír plný anomálií a rôznych prekvapení. Rovnako samotná paluba lode verne kopíruje súčasný filmový art univerza Star Trek, vrátane zvukov alarmu a prichádzajúcej komunikácie. Komu by však chýbal kus nostalgie a zacnelo by sa mu po starej dobrej USS Enterprise z čias Williama Shatnera, aj tu nám Ubisoft dáva sladkú možnosť vyskúšať kožené kreslo samotného James T. Kirka. Najviac preto zamrzí nemožnosť opustiť samotný mostík a spraviť si prechádzku po svojej milovanej lodi. Uvedomujem si však súčasný limit virtuálnej reality, a preto to neberiem ako mínus. Určite by vás mohlo zaujímať, ako je na tom celkové ovládanie. V zásade ide o ten najväčší problém u tejto ST hry. Ak sa rozhodnete si zvoliť ovládanie pomocou Move periférie, tak sa pripravte na neustále zasekávanie rúk pri interakcii posádky, čo nerobí dobre budovaniu atmosféry. Oveľa lepšie už je potom klasický gamepad, kde hráč jednoducho prenáša svoje dve ruky po tlačidlách a zapína, čo potrebuje. Aj tu sa síce občas vyskytne nejaká tá chyba (hlavne pri pohybe hlavou), ale je to vec praxe a skúseností.

Slúžiť vo hviezdnej flotile nie je vždy zážitok plný dobrodružstva, je to často aj nuda a skúmanie okolitého vesmíru.

Kto si striktne potrpí na nejakých RPG prvkoch, tak by ho mohol uspokojiť systém zvyšovania hodností, ktorý sa viaže ako na singl tak i na multipalyer. Práve ten som testoval v online forme a viacmenej som bol spokojný ako s vyhľadávaním tak aj s pripájaním do hry. Nič nie je ani v tomto bode síce dokonalé, ale pár vylepšení a možno sa to k tomu priblíži. Z toho textu vyššie ste teda múdrejší o pár zistení. Jednak ste zistili, že som priam chorobne naviazaný na Star Trek a zároveň sa vám dostalo tej cti si prečítať o najlepšej (striktne) VR hre súčasnosti. Prívlastok NAJ je ale limitovaný sympatiami k celému univerzu Star Trek a samozrejme aj prípadnou toleranciou konceptu, kde jednoducho sedíte len na zadku a prepínate gombíky. Ak spĺňate tieto dva hlavné body a máte doma nejaký VR headset, je práve Star Trek: Bridge Crew plne určený pre vás a ja vám dávam rozkaz samotného dôstojníka flotily, aby ste sa čo najskôr hlásili do služby. Vesmír sa totižto nezachráni sám a potrebuje aj vašu pomoc. Za odmenu vás vtiahne do sveta, ktorý ste doteraz mohli obdivovať len prostredníctvom televíznej obrazovky. Tento obchod je teda viac ako férový.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Red Storm Entertainment

Recenzovaná verze: PS4 Pro (PSVR)

89%