Quantum Break (PC)

Quantum Break (PC) - recenze
Quantum Break (PC) - recenze
07:44, 07.12.2016

Už jste někdy přemýšleli nad tím, jaké by to asi bylo propojit videohru s hraným seriálem, tedy dva naprosto odlišné druhy zábavního průmyslu? Přesně o to se totiž snaží nová hra od zkušených finských vývojářů ze studia Remedy. Tvůrci Maxe Paynea nebo Alana Wakea znovu vplouvají do neprobádaných vod a snaží se nám nabídnout netradiční zážitek. Bohužel se jim to povedlo jen z části.

Příběh v hlavní roli

Na úvod bych chtěl vysvětlit, jak vůbec funguje samotné prolínání seriálu a hry. Celá hra se odehrává v pěti kapitolách. Až na tu poslední se po dohrání každé kapitoly dočkáte jednoho dílu seriálu, který má zhruba třiceti minutovou stopáž a hrají v něm skuteční herci jako Shawn Ashmore, který si zahrál X-menech, nebo Aida Gillen z Game of Thrones. I díky slušným hereckým výkonům a akčně pojatým scénám považuji seriál za vcelku povedený. V první řadě se ale jedná o zajímavý a neokoukaný nápad, který je navíc zajímavým způsobem sklouben se samotnou hrou. Před každým dílem seriálu musíte učinit rozhodnutí, které ovlivní jak hru, tak seriál. Dopad rozhodnutí bohužel není příliš velký, většinou se jen nějaká scéna odehraje trochu jinak nebo si postavy prohodí určité role v příběhu.

I díky slušným hereckým výkonům a akčně pojatým scénám považuji seriál za vcelku povedený.

Samotný příběh ale i tak zůstává hlavním tahákem hry. Vžijete se do kůže Jacka Joyce, který přijal pozvání od starého přítele Paula. Ten potřebuje jeho pomoc, protože společně s Jackovým bratrem sestrojili stroj času a Jack je jediný, komu dostatečně věří, aby s ním mohl stroj času vyzkoušet. A jak už asi tušíte, všechno to nedopadne úplně podle plánu. Víc prozrazovat z děje není třeba a ani to nechci, protože příběh je to, co vás bude u hry držet.

Pár zbraní a kouzla jako bonus

Po pomalejším úvodu přijde na řadu první akční scéna, ve které konečně dostanete do rukou zbraň a pár nepřátel ke skolení. Quantum Break je klasická 3 person akční adventura až na to, že se vaší zbraní nestanou pouze pistole a samopaly, ale také speciální schopnosti, které jste omylem získali a díky kterým jste se naučili manipulovat s časem. Nebude vám tak dělat problém zmrazovat protivníky v čase, odhazovat je časovou vlnou nebo se jim rychle přesouvat za záda. Schopnosti se vám budou postupně odemykat, dokud jich nezískáte všech šest. Ty už naučené navíc budete moci dále mírně vylepšovat, čímž zvýšíte jejich sílu nebo čas působení. Po použití totiž chvíli trvá, než se znovu nabijí.

Klik pro zvětšení (Quantum Break (PC) - recenze )

Musíte počítat s tím, že v Quantum Break je na prvním místě příběh a styl, jakým je vyprávěn, a až na tom druhém hratelnost.

I díky tomu se v žádném případě neobejdete bez konvenčních zbraní. Právě naopak. Ty stále zůstávají jako váš primární nástroj pro boj, speciální schopnosti vám dají pouze výhodu nad nepřáteli. Ani ta ale nebude mít dlouhého trvání, protože se v pozdějších fázích hry setkáte s protivníky, kteří se díky speciálním oblekům mohou přesouvat v čase také. Vaše schopnosti se tak ještě více upozadí. Což je škoda, protože jakmile vezmete do ruky samopal nebo pistoli, stává se z Quantum Break klasická střílečka. Zbraní je málo, nepřátelé se stále opakují a za chvíli se z akčních pasáží stane pouhá rutina. Nemůžu se zbavit dojmu, že přestřelky představují pouhou výplň mezi částmi příběhu, a to skutečně zajímavé se děje, zrovna když nehrajete. Musíte počítat s tím, že v Quantum Break je na prvním místě příběh a styl, jakým je vyprávěn, a až na tom druhém hratelnost.

Zastavme čas

Hrátky s časem ale stále budou hrát prim, i když ne vždy budou ve vaší režii. Jsou momenty, kdy čas skriptovaně zamrzne na delší dobu. A právě tehdy hra ukáže svou grafickou krásu a výjimečnost. Tento efekt vypadal parádně už v trailerech a i při samotném hraní si dokázal zachovat své kouzlo. Momenty, kdy se zastaví čas, patří k tomu vůbec nejlepšímu, co hra nabízí. O to víc zamrzí, že jich je až trestuhodně málo.

Zejména v interiérech grafika exceluje a díky efektům odlesku vše působí čistě a uhlazeně.

A tím se dostáváme k asi největšímu problému hry. Tím je herní doba, která nepřesáhne osm hodin. Což je na čistě singleplayerovou hru s tak zajímavým a bohatým příběhem zatraceně málo. Zvlášť když vezmeme v potaz, že se z celkového času díváte dvě hodiny na seriál. Další nemalou část herního času navíc ukousnou dlouhé cut scény. Ty jsou samy o sobě zpracované velice pěkně. Mimika a dabing postav je perfektní a celkově hra v tomto ohledu ukazuje velkou produkční kvalitu, kterou poznáte i při samotném hraní.

Graficky hra vyniká především množstvím efektů, které si užijete nejen, když se zastaví čas. Zejména v interiérech grafika exceluje a díky efektům odlesků vše působí čistě a uhlazeně. Jako nepochopitelný protipól potom působí venkovní scény, které se většinou odehrávají v opuštěných budovách, skladech a špinavých bočních uličkách. Hře by nesmírně slušely nějaké scény v centru města s velkým počtem lidí a objektů, kde by naplno vynikl efekt zastavení času.

Quantum Break má striktně oddělenou adventurní část od akční. Ta adventurní vyniká díky poutavému příběhu, dialogům a seriálu. Naopak v akční části se pod nánosem efektů a na první pohled zajímavým schopnostem skrývá obyčejná střílečka.

65%
Pokud hledáte hru se skvělým příběhem a netradičním způsobem vyprávění, tak je Quantum Break pro vás. Jestliže si chcete zahrát dobrou 3 person akci, porozhlédněte se jinde.