Returnal (PC)

Returnal (PC) - recenze
Returnal (PC) - recenze
10:54, 18.02.2023

Výborný a mnohokrát oceňovaný roguelike third-person shooter Returnal prichádza po necelých dvoch rokoch exkluzívneho PlayStation statusu vďaka kolaborácii štúdia Housemarque s Climax Studios aj na PC. Samotnej hre sme sa v recenzii venovali hneď v deň jej vydania a preto by som nasledujúce riadky venoval najmä samotnému portu a to ako novinkám ktoré prináša oproti PS5 verzii, tak aj jeho Performance na PC, či grafickému spracovaniu.

Klik pro zvětšení (Returnal (PC) - recenze)

Novinkou sú, ako to už pri PC portoch PlayStation titulov býva, technológie Nvidia, či AMD, ktoré pomôžu hráčom so slabším hardware-om v upscalovaní, teda Nvidia DLSS a AMD FidelityFX. Osobne som vlastníkom karty Nvidia RTX 2080 Super, teda už 3 a pol ročnej karty, ktorá sa síce v žiadnom prípade nedá považovať za slabú, no isté kompromisy sú tu pri najnovších tituloch nevyhnutné. S grafickým nastavením High, rozlíšením 1440p a so zapnutým DLSS Quality som sa pri vypnutom raytracingu hýbal približne okolo 80-90 FPS. So zapnutím raytracingom to bolo približne 60. Z času na čas som miestami zachytil stuttering alebo FPS dropy (hlavne pri zapnutom raytracingu), no nemôžem povedať že by to bolo čosi, čo by zásadne kazilo zážitok. Celkovo môžem performance Returnalu na PC hodnotiť kladne. K tomu určite dopomáhaju aj fakty, že sa jedná o hru už pôvodne vytvorenú na Unreal Engine 4 a tiež malá veľkosť a uzavretosť jednotlivých levelov (arén), medzi ktorými hráč prechádza.

Ako som už v predošlom odstavci naznačil, PC port obsahuje aj Raytracing tieňov, či odrazov. V pomerne tmavých sci-fi leveloch, ktorými je returnal ikonický a s malým množstvom ojedinelých no silných svetelných zdrojov, tak fajnšmekrom môže raytracing značne vylepšiť zážitok z hry. Za zmienku tu stojí aj podpora ultra-wide obrazoviek, ktorá svoju cieľovku poteší najmä v otvorejenších oblastiach či cinematicoch, ktoré dokážu pôsobiť naozaj epicky.

Ak si potrpíte na naozaj autentický zážitok a nie ste z tých, ktorí musia mať pri TPS hrách klávesnicu a myš, PC port Retrurnalu plne podporuje aj PS Dualsense ovládač, vďaka ktorému môžete cítiť aj haptický feedback a efekt dynamickej spúšte, ktoré dobre poznáme z PS verzie hry. Ďalším vylepšením je prítomnosť Dolby Atmos a 3D audio, vďaka ktorému dokážete s patričným hardvérom dokonale lokalizovať zdroje zvukov a naozaj sa do horrorového sci-fi sveta planéty Atropos hlboko ponoriť.

Celkovo je Returnal veľmi dobre zvládnutý port pôvodnej PlayStation exkluzivity, ktorému sa nedá veľa vytknúť. Musíme asi uznať, že je hardvérovo náročnejší, ale pomerne dobre optimalizovaný a pochopiteľne prispôsobený novým sériám grafických kariet. Ak ste ich vlastníkom, vizuálne budete zaručene očarený o čosi viac ako z pôvodnej PS verzie.

90%
Veľmi dobre zvládnutý port, avšak hráči na starších PC zostavách môžu pociťovať problémy