Venture Kid

Venture Kid - recenze
Venture Kid - recenze
12:00, 06.08.2019

Slávnu sériu Mega Man dnes už s nejakým pripomínaním nemusíme detailne pitvať, ostatne je to len pár mesiacov, čo si táto IP strihla už jedenástu radovú časť a jej kvality neboli zrovna v nízkych číslach. Tak či onak, stále ide o retro značku z éry automatov, na ktorej sa nejedna indie firma snaží aj dnes založiť svoj vlastný projekt. Túto charakteristiku vo výsledku napĺňa aj značka Venture Kid od spoločnosti Snikkado, ktorá sa vo Switch verzii nedávno ocitla aj na našom testovacom stole.

Diabolský Dr. Teklov vám uniesol životnú lásku a vašou povinnosťou je preto vyvraždiť polovičku mesta, ktoré s tým vlastne nemá nič spoločné.

Klik pro zvětšení (Venture Kid - recenze)

Venture Kid je tradičnou 2D arkádou v 8-bit štýle, ktorej väčšina nápadov skutočne pochádza zo sveta Mega Man. Na tom by vo výsledku asi nebolo nič zlé, ak by autori chceli do vlastného diela vložiť aj niečo z vlastnej hlavy. To sa však nanešťastie vôbec nedeje, ak nerátame ponuku troch modusov, kde jeden prezentuje striktný príbehový model a ostatné dva participujú na ikonkách survival a klasik. Vo výsledku však recyklujú jeden a ten istý obsah, takže ich hodnota sa motá niekde na hranici zbytočnosti a umelo vytváraného dojmu veľkého obsahu. My si dnes spoločne rozoberieme vôbec to najdôležitejšie a tým je samozrejme lineárne pojatá dejová linka.

Náročnosť je o dosť nižšia, než by ste od klonu série Mega Man čakali.

Príbeh je aj cez moju úpornú snahu skutočne nadbytočný, ostatne ide len o tradičný model lásky a pomsty, ktorú autori okorenili absolútne nelogickou výpravou. Na vašej ceste tak vystrieľate milióny projektilov do nevinných bytostí, len aby ste sa vo finále postavili hlavnému zločincovi, ktorého jedinou výhodou bol moment prekvapenia a vaša neschopnosť ho dolapiť bez šialeného strieľania do všetkého, čo sa pohne vaším smerom. Aby som však nebol úplne kritický, ostatne stále ide o retro model s príslušným technickým zázemím, minimálne akčná časť a postupné vylepšovanie zbraní patrí k tomu lepšiemu, čo si Venture Kid mohol vybrať z bohatej histórie akčných plošinoviek.

Okrem verzie na Switch si projekt môžete skúsiť aj cez PC.

Vo výsledku vás čaká 9 prostredím odlišných a krátkych úrovní, na konci ktorých poskakuje vždy nejaký ten koncepčne náročnejší súper. Tvrdiť vám tu niečo v tom zmysle, že obtiažnosť siaha na päty slávnejšej predlohe, by nebolo zrovna presné, aj keď niekoho určite môže dostať nulová možnosť priebežného uloženia pozície. Ak vás preto zabijú tesne pred koncom levelu, neostáva vám nič iné, než ísť pekne krásne na jeho začiatok a dať si to celé znova. Venture Kid je pri cene necelých 10 Eur jasnou šípkou vrhnutou do peňaženiek striktných milovníkov automatových arkád a ak by vás snáď aj napadlo, že by práve táto hra mohla byť vašou stratou "8-bit" panenstva, radšej na podobné myšlienky rýchlo zabudnite.

Za poskytnutie produktu na recenziu ďakujeme spoločnosti FDG Entertainment

50%
Dusivý priemer bez osobnosti