Toki Tori 2+

Toki Tori 2+ - recenze
Toki Tori 2+ - recenze
10:00, 18.04.2016

Dnes se spolu podíváme na roztomilý kousek, který spatřil světlo světa na PlayStation 4 před necelými dvěma měsíci. Stojí tedy Toki Tori 2+ za zahrání? Na tuto otázku se pokusím odpovědět v dnešní recenzi.

Klik pro zvětšení (Toki Tori 2+ - recenze)

KFC? To rozhodně ne!

Hlavním hrdinou celé hry je malé žluté kuře Toki Tori. Na tom by nebylo nic divného, nicméně kuře s telepatickými schopnostmi, to už je jiná liga. Váš hrdina totiž mimosmyslově přijímá instrukce od podobně nadaných žab. Ty mu udělí zajímavý úkol, a to zničit levitující krystal, který hrozí zničením známého světa. Na vaší pouti nebudete sami. Svět je pestrý plný života, přičemž vašimi největšími pomocníky budou roztomilí ptáčci a žabky.

Dupy, dupy, dup

Vaše kuře toho neumí mnoho. V podstatě jen chodit a využívat dvou speciálních vlastností. Jednou z nich je pořádné dupnutí a druhým ptačí zpěv. Pořádný dupanec, jak již asi tušíte, má hlavně zastrašující funkci a nepřátelé po něm vždy začnou zdrhat, co jim nohy či klepeta stačí. Využít však lze například i pro shození předmětů či dalších obyvatel světa, čímž si dopomůžete k překonání všelijakých puzzlů a překážek. To pískání má funkci zcela opačnou. Pomocí libých tónů si lze přivolat pomoc či navnadit potvůrky, aby vás následovaly. Důležitým faktem, jenž je třeba zmínit, je, že hra vám nikterak nevysvětlí jak se světem protloukat, a na vše si tak musíte přijít sami. Nicméně zkušení hráči ani s tímto asi problém mít nebudou.

Hříčka pro děti? Ne tak docela

Co se týče grafického zpracování, již na první pohled je jasné, že hra cílí na mladší hráčskou základnu. Na druhou stranu je prostředí skutečně chytlavé a bude se zajisté líbit i starším ročníkům. Důležité je v tomto momentu uvědomit si, že ne vše roztomilé musí být nutně dětsky snadné. Hra jako taková totiž dokáže solidně provětrat hráčovy mozkové závity. Ideálním spojením je tak nechat hrát kupříkladu vaše dítko a sem tam mu, jakožto inteligentní rodič, pomoci s vyřešením některého ze zapeklitých puzzlů. V případě, že by si ani starší hráči v některých momentech nevěděli rady, ve hře je zakomponována poměrně hustá síť checkpointů, takže většinou nejste vráceni o příliš velký kus cesty zpět.

Máte-li rádi kreslené hříčky a nehledáte zrovna majstrštyk co se příběhu týče, za sebe mohu Toki Tori 2+ s klidným srdcem doporučit.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Two Tribes

75%