Horizon Forbidden West PC

Horizon Forbidden West PC - recenze
Horizon Forbidden West PC - recenze
10:50, 25.03.2024

V dnešní recenzi se zaměříme na zhodnocení portu titulu Horizon Forbidden West, který si to minulý týden nakráčel z konzolí PlayStation na naše PC mazlíčky. Jelikož jsem si shodou okolností po mnoha letech váhání, setrvávání v modrém i zeleném táboře a vnitřního přemlouvání také konečně pořídil počítač, výzvu ke zhodnocení jsem přijal s hlavou vztyčenou a byl jsem velice zvědav, jak se s Aloy na PC v jejím druhém dobrodružství popasuji (a hlavně ten notebook, samozřejmě :)). Verzi z PlayStationu 5 mám samozřejmě jako dříve zapřisáhlý konzolista za sebou, tak jsem se mohl s klidným srdcem pustit i do portu, abych odhalil případné problémy či vyzdvihl jeho kvality. V případě, že byste si rádi připomněli, jak se titul původně vydaný pouze na konzole PlayStation zamlouval mému kolegovi Filipovi, zamiřte přímo sem. A jak to vše nyní dopadlo, hlavně tedy z technologického hlediska, to se již dočtete na následujících řádcích.

Klik pro zvětšení (Horizon Forbidden West PC - recenze)

Aloy na "kompu"?

Horizon Forbidden West jsem měl tu čest hrát na laptopu, ve kterém tluče Ryzen 5 7535, kterému zdatně sekunduje grafika RTX 4060 s 8 GB paměti, přičemž co se týče RAM, tak prozatím disponuji 16 GB. Vzhledem ke skutečnosti, že se podobná sestava objevovala i v ranku doporučených pro tuto hru, doufal jsem, že se mohu těšit na parádní zátěžový test, při kterém se budu moci znovu po více než dvou dekádách vrátit mezi PC hráče. A světe div se nebo ne, žádné negativní překvapení se nekonalo, takže již takto na začátku mohu s klidným srdcem prohlásit, že dámy a páni ze studia Nixxes Software odvedli (ostatně jako téměř vždy) bezchybnou práci a Aloy se tak na naše zobrazovadla dostává ve velice fešné formě, přičemž po většinu času jsem si hraní užíval na FullHD displeji mého nového notebooku, kde jsem se byl schopen v 1080p pohybovat běžně okolo 120 FPS na velmi vysoké detaily s DLSS nastaveným na kvalitu a to jak v interiérech, tak i v otevřeném světě. Nevynechal jsem však ani možnost připojení k TV a vyzkoušení výkonu ve 4K, na který tento stroj rozhodně není primárně stavěný, ale i tak jsem byl schopen si hru na nějaké ty střední detaily s pomocí DLSS užívat.

Nebojte se zvyšovat!

Po obsahové stránce byste jakékoliv změny hledali marně, nutno však podotknout, že Horizon Forbidden West na PC doputoval v kompletní edici, tudíž i s DLC Burning Shores, takže máte k dispozici ucelený zážitek, který i po dvou letech od svého původního vydání působí zkrátka perfektně. Co se týče hratelnosti, tak ta logicky zůstala nezměněna, nicméně mít tu možnost volby oproti klasickému "Výkon vs. Kvalita", můžete s nastavením laborovat do zblbnutí, jak je jen libo, až nakonec dospějete ke kýženým hodnotám, při kterých se vám bude tento kousek hrát zcela dle vašich představ. Ba co víc, což takhle PS5 mód Kvality, ale při mnohem vyšší a stabilnější snímkovací frekvenci? Inu, to vše mě dokázalo naprosto dokonale uspokojit a potěšit, co se mých nároků a představ o PC hraní týkalo a již nyní bezpečně vím, že dobrodružství Aloy rozhodně nebude tím posledním, o čem vám z této platformy poreferuji.

Trochu technikálií

V tuto chvíli hra disponuje technologiemi NVIDIA DLSS 3, Intel XeSS a AMD FSR 2.2, přičemž do budoucna je již přislíbena i podpora AMD FSR 3 včetně generování snímků. Co se týče ovládání, tak logicky přibyla podpora klávesnice a myši, nicméně po prvotním osaháním této metody a také zčásti i díky dlouhodobému nezvyku jsem v podstatě ihned po začátku přesedlal na XBOX Elite 2 ovladač, se kterým se mi hrálo naprosto dokonale. Inu, kdybych si jen tenkrát pomyslel, že tuto hru budu drtit na ovladači od MS... Nádherná to doba. Autoři také slibují nadstandardní využití PS5 ovladače DualSense včetně haptiky a adaptivních triggerů, což je rozhodně fajn informace a leckoho potěší.

Když se chce, všechno jde

Na závěr spíše technického okénka o tomto portu tedy musím zmínit, že připomenout si zážitky, které jsem s Aloy kdysi strávil na PlayStationu, bylo skutečně příjemné a jen tak tento titul ze svého SSD neodinstaluji. Je také parádní vidět, že i v dnešní uspěchané a vývojářům ne zcela nakloněné době se na trh podaří dodat něco, co běží skvěle již od prvního dne bez nutnosti aplikovat několik měsíců záplaty na problémy, které by se ve finální hře neměly objevit. Samozřejmě, nechci porovnávat porty a nové tituly, každopádně stav, ve kterém se Horizon Forbidden West pro PC nachází již nyní, nedělá týmu z Nixxes pražádnou ostudu. Bylo by tudíž nefér udělit portu jinou známku než tu, kterou si vysloužila v původní recenzi, obzvláště kvůli tomu, že nedělá nic špatného v porovnání s originálem od Guerrilla Games, ba co víc, dává vám spoustu dalších možností úprav nastavení, díky kterému si jej budete moci užít v té nejlepší formě. Pakliže jste tedy neměli možnost zahrát si druhý Horizon na konzoli od Sony, máte nyní tu možnost a já vám ji tímto vřele doporučuji.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Sony Czech

☆ TOP ☆
100%