Sackboy: A Big Adventure

Sackboy: A Big Adventure - recenze
Sackboy: A Big Adventure - recenze
12:00, 13.11.2020

Prvá softvérová značka, ktorej som sa popri recenzovaní práve prichádzajúcej next-gen konzole PlayStation 5 rozhodol venovať, nesie odkaz legendárnej tvorby konkurenčného Nintenda. Nemusíme sa tu na nič hrať, ostatne stačí si pustiť čo i len pár sekundové video z projektu Sackboy: A Big Adventure a každému milovníkov 3D plošinoviek, či už z minulosti alebo rovnako plodnej súčasnosti, sa musí pred očami začať prehrávať spomienková koláž zložená zo všetkých tých talianskych inštalatérov, ružových vysávačov s menom po mŕtvych právnikoch a zakrpatených dráčikov. Anglická spoločnosť Sumo Digital jednoducho zobrala za hrsť overených ingrediencií z dielne úspešnej konkurencie, aby ich skombinovala s vlastnými dozaista bohatými skúsenosťami, hlavne čo do ich produkcie tretej časti kreatívnej série LittleBigPlanet. Výsledkom je dozaista podarená hopsačka v treťom rozmere, ktorú si budete môcť užiť nielen v novej generácii konzol od SONY, ale rovnako tak aj v tej staršej, čiže na PlayStation 4.

Zábavná kooperácia

Klik pro zvětšení (Sackboy: A Big Adventure - recenze)

Aby ste si to nevyložili nejako negatívne, osobne nemám nič proti využívaniu už rokmi prevereného obsahu, ostatne odkopírovaná kreativita iných môže rozdúchať nový plameň v hlavách aj oveľa menej skúsených dizajnérov, než nájdeme v tábore Sumo Digital. Preto mňa samotného úprimne zaujímalo, ako si ma onen Sackboy, nekorunovaný maskot značky PlayStation, dokáže omotať okolo prsta. Už v úvode recenzie si však musíme upresniť jednu skutočnosť. Nový príbeh štrikovaného hrdinu s jeho typickou hnedou farbou nie je totiž tak úplnou 3D plošinovkou, aj keď to tak možno na vás celé pôsobí. Hráč lomeno hráči - za predpokladu že siahnete po kooperácii, tak pri prechode inak poriadne členitým terénom nemajú možnosť manipulovať kamerou a jediné, čo sa tu hýbe, je akési plátno sledujúc kroky všetkých dôležitých postáv v obraze. Aj z tohto dôvodu preto tento projekt berte skôr ako prvý, ale stále trocha nesmelý, krok k poriadnej a komplexnej 3D plošinovke pod PlayStation exkluzivitou.

Čarovná prezentácia

Pre dostatočný efekt očarenia kulisami sa nám Sackboy snaží votrieť do srdiečka kombináciou scénografie z oblasti kancelárskych potrieb a záhradkárskych výtvorov, čoho výsledkom je chuť zabehnúť aj do tmavých kútov mapy každej úrovne z celkového počtu piatich svetov a skúšať objaviť cennú bonusovú interakciu. Tej je tu našťastie skutočne dostatok, keďže každý jeden level (odlišujú sa mimo iného ročným obdobím) vám čo do štatistík dáva hromadu cieľov a s nimi spojenej motivácie. Kreativita, akú sme mohli prežívať pri ságe LittleBigPlanet, je v tomto prípadne zastúpená v úvodzovkách len nakupovaním desiatok bláznivých oblekov, aké hráč má možnosť medzi sebou kombinovať. Získavanie týchto spestrení oceníte aj pri praktickej zložke, a to na odlíšenie ostatných spoluhráčov - maximálne sa môžu pripojiť do hry celkovo štyria a tento samotný fakt sa z časti viaže na vyššie spomínanú honbu za skrytými bonusmi. Stelesňujú ich tu zlaté zvončeky, ktoré ako keby vypadli z čapice vianočných škriatkov.

Zlá dramaturgia

Sackboy: A Big Adventure dokážem s kľudom gentlemana pasovať za šarmantnú 3D adventúrku s hromadou lízaniek skrytých kade tade po mape, avšak s čím mám v prípade tejto hry asi najväčší problém, je nekonzistentnosť dejovej linky. Už v úvode sa dozvedáme, že vo svete štrikovaných panákov existuje istý temnotou skorumpovaný šašo (Vex). Ten sa rozhodol zamestnať akýchsi žoldnierov, čo pre drsné spôsoby nechodia príliš ďaleko, a výsledkom je pätica dostatočne veľkých svetov plná potencionálnej hrozby. Vašou úlohou je hrozbu nájsť, eliminovať a ak sa dá, prežiť. Celá výpravná časť, kedy s vami komunikujú priateľské NPC postavy, je však tak nesúrodá, až to degraduje značnú časť motivácie. Úvod je vyložene zmesou nudy, hlavne vďaka postupnému učeniu sa základných princípov plošinoviek, a než sa celý ten motor hrateľnosti zahreje, dej ako taký je už dávno utlačený niekde na úzadí. Keďže Sackboy je skôr určený pre mladšie ročníky, respektíve menej skúsených znalcov konceptu, aký reprezentuje, nemusíte sa obávať posadiť pred neho aj svoje ratolesti.

Česká lokalizácia formou textu rozhodne poteší

Ak by som mal zrátať počet mojich strát na živote, tak za celú hru by mi na to stačili prsty jednej ruky - navyše uvedené nešťastia boli spôsobené náhodnými pádmi do priepastí počas skúmania terénu a pátrania po spomínaných bonusoch. Inak je celé toto dielo skôr prechádzkou cez textilnú záhradu plnú od lepidla ulepeného papiera a voňavých špongií. Celá audiovizuálna stránka je tak, aj po boku príjemne fungujúcej haptickej odozvy, najväčším esom v rukáve tohto projektu. Animácie jednotlivých postavičiek, či už stoja na strane dobra alebo zla, sú jednoducho úchvatné a rovnako tak aj grafická prezentácia plná ostrosti a prepracovaných detailov. Znalcom série LittleBigPlanet sa pri niekoľkých dizajnérskych prvkoch v gameplay forme okamžite rozsvieti žiarovka nad hlavou a spomenú si na staré dobré časy s PlayStation 3. Čo dodať záverom? S finálnou známkou tejto PS5 launch značky by som išiel milo rád ešte vyššie, ale to by hra samotná musela obsahovať aspoň online kooperáciu a prípadne genderovú rovnosť hlavného hrdinu (to posledné bola len ironická poznámka na súčasné trendy a na nižšie uvedených percentách sa v žiadnej podobe neprejavuje).

70%
Obsahovo preplnená a vizuálne nádherná plošinovka, ktorej tempo je však priamo závislé na lokálnej kooperácii a vašej ochote predstierať prekvapenie