Ekologická karetka Velryby ničí svět z domácí produkce

Ekologická karetka Velryby ničí svět z domácí produkce - recenze
12:00, 23.06.2019

Velryby ničí svět – karetní hra je originální český projekt Petra Vojtěcha a Jindřicha Pavláska. Je to upravená verze původní deskové hry, která se stala hitem Startovače. Koncept je jednoduchý a motto nezapomenutelné: Dost bylo igelitových pytlíků, je čas pomstít Moby Dicka!

Klik pro zvětšení (Ekologická karetka Velryby ničí svět z domácí produkce - recenze)

Českých deskových a karetních her neustále přibývá, což je velice příznivá zpráva. Nutno ovšem říci, že takto bláznivý a vtipný počin těžko nachází konkurenci. Karetní hra pokračuje v duchu původní deskovky. Kartičky jsou pěkně zpracované, ilustrace na nich jednoduché a stvořené s jasným cílem – pobavit a zaujmout. Na stejné premise vlastně stojí i celý princip hry.

Příprava hry: Představte si, že jste velryba. Jste velryba. Nyní jste připraveni hrát hru.

Budete muset blafovat. Bez toho to nejde. Tato karetka stojí a padá s uměním všech hráčů nejen taktizovat, ale i bavit. Každý z vás se stane buď generálem jednotlivých velrybích armád, nebo lidským superšpiónem. Superšpión je jeden (při hře tří až pěti hráčů) nebo dva (při hře maximálního počtu šesti hráčů), a jeho úkolem je infiltrovat velrybí armády a ukončit jejich krvelačné choutky dříve, než bude pozdě. Velrybí generálové naproti tomu budují své armády a zároveň se snaží zajistit, aby lidé nedokázali jejich zbrojení potlačit.

Hrajete tzv. otevřenou hru. Všichni vidí, jaké je složení armád ostatních hráčů, ale neví, kdo z nich je lidský špión. Je třeba vypozorovat chování soupeřů během hry, abyste dokázali vydedukovat, kdo na které straně stojí. Musíte se však rozhodnout rychle, protože času do útoku moc nezbývá. Lidstvu pomalu zvoní umíráček; většinu partií tak odehrajete během čtvrthodinky.

Budete muset blafovat. Bez toho to nejde. Tato karetka stojí a padá s uměním všech hráčů nejen taktizovat, ale i bavit.

V průběhu hry si postupně hráči vezmou dvě karty z dobíracího balíčku a dle své volby jednu veřejně odhodí a druhou skrytě nabídnou některému ze soupeřů. Tuto nabídku mohou jakkoli okomentovat, meze kreativitě se nekladou. Můžete lhát, byla by škoda neklamat. Na tom, jak dokážete soupeře zaujmout nebo zastrašit, záleží to, jestli si danou kartu vezme on nebo ji přenechá Vám. Následně je tato zveřejněna a přidána do dané armády.

Sledujte soupeřovy armády a snažte se odhadnout za koho kope. Výsledek hry záleží i na tom, jaké karty komu nabízíte. Jako velrybí generál byste přece nechtěli, aby lidský špión zhatil hromadnou přípravu k hrozivému útoku, na níž usilovně pracujete.

Pokud si hru s přáteli ohrajete a budete chtít zpestření, vězte, že nemusíte chodit daleko. Dokonce ani nemusíte vstát od stolu. Součástí hry je totiž i rozšíření. To přináší další herní karty s doprovodnými schopnostmi či dovednostmi, díky nimž získá hra nové možnosti.

Další rozměr dostanete, pokud krom dvojice základních rolí přidáte i čtveřici dodatečných rolí, které toto rozšíření přináší. Ale pro první partie určitě doporučuji používat pouze ty základní role, než se naučíte plavat v divokých vodách válečných.

Pokud si hru ohrajete a budete chtít zpestření, nemusíte chodit daleko - součástí hry je totiž i rozšíření.

Vedle velryb se díky rozšíření dostane i na další mořské (po)tvory, jako jsou naštvaní a zákeřní (ninja-)delfíni či mírumilovné želvy. Lidskému superšpiónovi zase na pomoc přispěchá poskok. A jestli ani to nestačí, může do boje zasáhnout i nejobávanější z mořských tvorů – zákeřný velrybodlak. Vše samozřejmě ve vtipné grafice, která se neliší od té na základních kartách.

Velryby ničí svět není sofistikovaná strategická hra ve stylu Čapkovy Války mloků, jak by se možná dalo čekat. Právě naopak, je to bláznivá karetka o tom, kterak se lidstvu pomstí mořští savci za veškerá příkoří, jež jsme na nich za naši existenci napáchali. To vše v zábavném hávu jednoduchých ilustrací a blafování, bez nějž se žádná partie neobejde. Je to ideální zábava na páteční večer, stejně jako třeba na svačinovou přestávku ve škole, či obědovou pauzu na pracovišti. Samozřejmě bez plastových svačinových sáčků.

Koupit hru Velryby ničí svět

Za poskytnutí hry k recenzi děkujeme společnosti ADC Blackfire Entertainment

77%
Dokážete připravit tu nejsilnější velrybí armádu, která potrestá lidstvo za veškeré zlo, které páchalo po celou dobu své existence? Nebo se pokusíte bránit hříšného člověka a překazit velký útok z oceánů a moří? Zábavná česká karetka plná blafování.