Marvel’s Spider-Man - The Heist

Marvel’s Spider-Man - The Heist - recenze
08:21, 11.11.2018

Tak jo. Bylo to moc fajn, ale už mi to přijde vcelku dávno. A to i navzdory tomu, že se hra na pulty obchodů dostala teprve před pár týdny. Přesněji řečeno 7. září. Pravdou je, že se mi do rukou dostal Marvel’s Spider-Man o pár dnů dříve díky možnosti recenzovat tuto akční pecku od vývojářů ze studia Insomniac Games. Pokud jste četli moji recenzi, tak dozajista víte, že jsem si tuto komiksovou eskapádu v otevřeném světě New Yorku plném záporáků patřičně užil, a to i navzdory pár výtkám, které jsem ke hře měl. Jen mi to prostě přijde už dávno. Možná za to může nedávná návštěva Antického Řecka, nebo tomu dopomohlo současné cválání na koni v úplně jiném světě. Inu, podzimní sezóna vydávání her je neúprosná a hry se na nás valí ve zběsilém tempu.

No ale Spider-Man mě povolal zpět, abych se do New Yorku vrátil ještě jednou. Ne kvůli dokončení některého úkolu nebo splnění nedodělaných aktivit, ale díky novému dobrodružství v podání DLC The Heist. Toto je první ze tří rozšíření, které si pro nás vývojáři připravili během podzimu. Takže chvíle strpení, než se více jak dva gigabajty dat stáhnou, a směle do toho.

Konečně zpět

Samotné rozšíření najdete ve hře a v menu si vyberete záložku DLC, kde si přepnete z hlavní dějové linie na DLC, a jste přesunuti do světa, kde se odehrává toto příběhové rozšíření. Pokud základní hru nemáte dohranou, rozhodně nedoporučuji DLC zkoušet, některé dějové linie a věcičky okolo by vám mohly být prozrazeny nebo nejasné, ale to je vcelku logické.

Klik pro zvětšení (Marvel’s Spider-Man - The Heist - recenze)

Po nastartování tohoto rozšíření, vězte, že se můžete spolehnout na veškeré předměty, odemčené vybavení nebo obleky ze základní verze hry. Je fajn, že se máte možnost o něco opřít. Ale do čeho se vlastně pouštíte? Hlavní část tohoto rozšíření je věnována novým příběhovým misím, hlavní zápletkou je příchod Black Cat alias Felicie Hardy. Její příchod nejenom rozčeří vody s New Yorkskými mafiány pod vedením hlavního záporáka Hammerheada, ale především tvoří hlavní dějovou zápletku hrající na city mezi Peterem a Black Cat a prokazuje především sílu pouta s Mary Jane. Nemusíte se bát, že o zvraty by byla nouze. Doslova a do písmene se budete cítit jak na horské dráze. Tohle se tvůrcům opět povedlo v duchu základní hry. Navíc jednotlivé mise jsou navrženy velmi pestře, takže se ani chvíli nudit nebudete. Příjemnou vzpomínkou je poslední mise, kde v roli Petera máte možnost jít stealthově společně s Black Cat. Na to budu vzpomínat ještě dlouho.

Z textu je patrné, že příběhová část expanze se povedla na jedničku. A je to naprostá pravda. Jenže toto pozlátko má své poměrně významné ale. Délka samotného příběhu je bezmála dvě hodiny. Když si vezmu, že za toto rozšíření zaplatíte přibližně deset euro, strávíte u něj dvě hodiny a jste u konce, přijde mi to zatraceně málo muziky za hodně peněz.

Jak si to prodloužit

Ano, pravdou je, že to není jen o dvou hodinách příběhu. Další přibližně dvě až maximálně tři hodiny můžete strávit vedlejšími aktivitami, které vám autoři dovolují nově dělat. A co že to je?

Klasika je bojování s mafiány v ulicích New Yorku. Musíte ochránit nebohé občany. Stejně tak likvidování gangů apod. Jednou z nových záludných věcí je zneškodňování bomb pod auty pomocí Spider-bota. Dále pak můžete sbírat malby po celém městě, za což se dočkáte velmi zajímavého odhalení, které určitě stojí za to. No a co dál? To je asi už vše. I když ne, čekají na vás ještě nové speciální výzvy, o které se postará Screwball, jejíž pobláznění fanoušci dělají po celém New Yorku pořádnou neplechu.

No a ještě obdržíte tři nové obleky pro vašeho hlavního hrdinu. Nutno podotknout, že jsou vymazlené do nejmenších detailů, ostatně jako ty původní v základní hře. Jejich odemknutí ocení fajnšmekři, ale i běžní hráči Spider-Mana, protože jejich design je opravdu krásný.

Pojďme hodnotit

Jsem nadšen, že se po nějaké odmlce mohu vrátit zpět do New Yorku za Spider-Manem a všemi jeho známými. První ze tří rozšíření nesoucí název The Heist přináší příběhové mise s Black Cat, které jsou sice propracované a zajímavé, ale bohužel jejich délka je pouze maximálně dvě hodiny. Další aktivity sice jsou fajn, ale zaberou vám další dvě hodiny a při ceně deseti euro je to vcelku málo. Chápu, že pro fanoušky této značky je to povinnost, ale pro běžné hráče bych přeci jen počkal na akci, kdy poměr cena/výkon bude přijatelnější.

Ceny hry Marvel's Spider-Man srovnáte na Zboží.cz.

75%
Pěkné příběhové rozšíření pro Spider-Mana kazí jen jeho krátká herní doba.