Apex Construct

Apex Construct - recenze
Apex Construct - recenze
19:14, 09.05.2018

Deväťčlenné vývojárske zázemie, alias spoločnosť Fast Travel Games, sa v súčasnosti stará o pozitívne hodnotenie VR projektov všeobecne, keďže nedávno za sprievodu menších či väčších očakávaní konečne vypustili svoje dlho pripravované dielo Apex Construct. Jeho kvalita bude predmetom tejto recenzie, ale určite neuškodí, ak vám hneď v jej úvode prezradím, že akokoľvek máme vo virtuálnom segmente takzvaný vzorec; jedna kvalita sa rovná desiatke hlúpostí, stále je dôvod tú spomínanú kvalitu vyhľadávať a podporovať. Dosť však bolo opakovania jedného slovíčka, nasadiť helmy a poďme na vec!

Keď sa spojí výborná akcia s logickými hádankami, nemôže to dopadnú zle.

Klik pro zvětšení (Apex Construct - recenze)

Začnem už tradične príbehom, a teda výpravnou zložkou. Predstavme si teraz spoločne dosť nepravdepodobný scenár (aj keď verím, že by pár ľudí aj dnes túžila po jeho realizácii v praxi) o takmer úplnom vyhynutí ľudskej rasy, ktorú vyhladilo spoločenstvo robotov a umelej inteligencie. Táto mechanická nadvláda stojí a padá na úspechu vašej misie, teda vás ako posledného zástupcu svojej rasy, ktorý má za cieľ jednak zistiť, prečo sa armáda strojov dostala k moci a zároveň jej utnúť pomyselnú hlavu. Nejde tu teda zase o nič svetoborné čo do scenára (i keď má to svoje svetlé a prekvapivé momenty), ale vedzte, že ten je to posledné, prečo by vás práve Apex Construct nemal zaujímať.

Z tejto VR hry, a to je dosť neočakávané, celý čas sálala viacmenej len pohoda a relax.

Je to skutočne tak. Apex Construct je vzásade akčnou záležitosťou s lukom, ktorý vám má slúžiť ako pomocník na zastavenie nepriateľských robotov, avšak celkové vyznenie atmosféry, aká sa v jeho útrobách buduje už od prvej minúty, je tak nejako relaxačné a pokojné. Vývojári totižto umne skĺbili akčné a plus mínus dobre spracované momenty s logickými časťami, a práve puzzle momenty považujem za výborný nápad ako donútiť odporcov VR segmentu k pozornosti. Človek tak s helmou na hlave musí aj trošku potrápiť šedú kôru mozgovú a aj keď sa tu logicky nerozprávame o nejakej šachovej partii s ruským veľmajstrom, aj obyčajné uchovanie si informácie z dokumentu, aký v hre nájdete, aby ste ho o pár minút mohli vytasiť a prekonať tak prekážku, rozumne podopiera celé vyznenie hrateľnosti. Navyše tu je pár prípadov, kedy sú puzzle situácie rozdelené do niekoľkých samostatných dielikov a vyžaduje sa tak zvýšená pozornosť pri ich riešení. Na spomínanej pohode to však neuberá.

Máloktorý VR projekt núti hráčov skúmať aj okolie a dostať sa tak z vyjazdených koľají nudného komfortu.

Ako jeden z posledných zástupcov našej rasy sa môžete a budete dostávať k unikátnym technologickým prístrojom, ktoré vám umožnia postupom času robiť veci, aké ste na začiatku robiť nemohli. Takto zoširoka sa snažím opísať momenty, kedy narazíte na prekážku, ktorej riešenie sa skrýva až o nejaký ten čas ďalej a nutnosť sa následne vracať späť. U hier z virtuálnej reality, čisto len z tohto konceptu, je toto vec nevídaná a ide o ďalší pozitívny dôkaz dôležitosti VR ikonky. Apex Construct teda obsahuje veľký stupeň motivácie a nejedná sa o projekt určený na jedno prejdenie. Ostatne verím, že nie som sám, kto podľahol/podľahne jeho okrajovej poklone sérii Metroid. Máte teda jasno ako to je s motiváciou. Avšak ako je na tom vždy problematické a ostro sledované ovládanie? Testoval som verziu pre PlayStation VR, a teda štandardne aj kombináciu s PS Move. Na moje prekvapenie to tentokrát, až na pár kritických momentov, išlo slušne a najviac musím pochváliť akýsi pocit reality pri zakladaní šípov a ich následného poslania k cieľu. Ako neznalý reálnej streľby z luku, som sa cítil viac než Robin Hood.

Počas akcie vás môžu najviac potrápiť súboje proti viacerým nepriateľom naraz.

Apokalypsa vyobrazená na poničených platformách z farebne preexponovaných kúskov Zeme síce nenavodí pocit reality, ale ako som spomenul v úvode tejto recenzie, Apex Construct je tak oddychová akcia s prímesou logickej peny navrchu, ako sa to len dá vstrebať. Nejde o dokonalý produkt, keďže problémy sa najviac ukážu pri hektických akčných situáciách (napríklad rýchly pohyb do strán a otočka o 180 stupňov sú veci, aké PlayStation kamera stále nedokáže vyhodnotiť podľa predstáv), a tak samozrejme ani moja výsledná známka nesmie tak úplne siahať do výšin. Nastavenie je ale minimálne prívetivé pre jedincov so slabým žalúdkom a kto nechce používať plný rozsah pohybu vrátane otáčania kamery bez sekvenčného trhania, môže si aktivovať klasický teleport, a teda prenos z miesta na miesto. Cez tú malú vlnku kritiky sa tu však stále môžeme rozprávať o netradične pojatej VR hre, aká by nemala chýbať v zbierke nadšencov a akú by ste si mali zaobstarať hneď ako prvýkrát rozbalíte svoj VR headset.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Sony Czech.

79%
Jedna z najlepších VR hier tohto roka