Cars 3: Driven to Win

Cars 3: Driven to Win - recenze
Cars 3: Driven to Win - recenze
07:34, 05.07.2017

Tentokráte tu máme něco i pro mladší herní publikum. Ano, řeč je o titulu Cars 3: Driven to Win, který doprovází uvedení stejnojmenného animovaného filmu do kin. Předchozí dva díly, ať již jste je hráli na jakékoliv platformě, přinesly relativně dost zábavy a tak se nyní pojďme podívat, jestli si naše ratolesti užijí i aktuální „trojku“.

Klik pro zvětšení (Cars 3: Driven to Win - recenze)

Arkáda jak poleno

Na první pohled se jedná o klasické arkádové závodění stejně jako v předešlých dílech. K dispozici je celkem 23 vozidel, která si postupně odemykáte díky úspěchům v jednotlivých závodech. Ty se odehrávají na 21 tratích, což je poměrně slušné číslo, takže ani v tomto není hra nikterak očesaná. Samotná auta se od sebe pak samozřejmě liší vzhledem, ale i částečně fyzikou, nečekejte však žádnou věrnou simulaci. Samosebou, na destrukční závody bude vhodné zvolit nějaké to robustnější, naopak pro klasické sáhněte raději po jednom ze sporťáků. Zvítězit se však dá s každým vozidlem, model je čistě arkádový.

Kde si zajezdíme?

Tratím bych také příliš věcí nevytýkal. Prostředí jsou rozmanitá a podíváte se tak na mořské pobřeží, na písečné duny i klasické silnice. Jejich zpracování a design jsou povedené a během závodů narazíte i na spoustu detailů, kterých si na první pohled ani nevšimnete, jelikož se řítíte příliš rychle. Na trati se poté nalézají i specialitky ve formě všemožných ramp a skokánků, na kterých lze provádět rozličné triky a také narazíte na speciální modrá pole, díky kterým čerpáte rychleji turbo. Ano, turbo je to, oč tu běží. Během závodění musíte sledovat jeho stav a snažit se všemi možnými způsoby o jeho navýšení. Toho lze docílit kupříkladu jízdou po dvou kolech nebo na zpátečku, přičemž se vám prohodí i ovládání směru. Popřípadě můžete také provádět triky ve vzduchu či driftovat, vše se počítá. Samozřejmě, ideální je provádět pořádná komba a řetězit jednotlivé triky na sebe, čímž dosáhnete plného turba během chvíle. Po kompletním naplnění turba lze poté využít speciální funkci, díky které se z vaší káry stane nezastavitelný stroj, který jednak dokáže odmrštit soupeře z trati a také vám dodá bonus v podobě velmi solidního náskoku.

Nezávodíš? Nedostaneš!

Jak již bylo řečeno, k odemykání nových věcí je nutno závodit. Ve hře není však přítomen téměř žádný příběh, který by vás táhl za ručičku, takže je jen na vás, jakým způsobem se k novým vozidlům a tratím dostanete. Každý si tak může zvolit svůj individuální přístup podle toho, na jaký typ závodů má zrovna chuť a čas. Vyberete si tak jeden ze šesti typů závodů a vrhnete se na trať. Během plnění různorodých úkolů, kterých je necelých 150 pak dochází k jednotlivým odemčením. Sami se tak můžete rozhodnout na jaký úkol se kdy zaměříte a zvolit si tak svoje vlastní tempo. Jako příklad může posloužit úkol projet celé kolo na zpátečku nebo skočit na rampě a ihned po dopadu umně vyžďuchnout soupeře z trati. Tyto výzvy také hru okořeňují, takže je nutno říci, že prvek „skillů“ funguje jak má.

Jaké typy tu máme?

Herní režimy lze poté rozdělit na klasické závodění, závody s použitím zbraní, kaskadérské výzvy, destrukční závody, závody s překonáním rekordu trati a výzvy bossů. Osobně jsem nejvíce přišel na chuť závodům se zbraněmi, které ve mně evokovaly souboje v Mario Kart či prastarých Wacky Wheels, takže jsem se vrátil i lehce v čase. Zajímavým režimem jsou i destrukční závody, kdy jste nuceni čelit vlnám nepřátel a kosit je popmocí herních zbraní co nejrychleji, abyste řádně zabodovali. Zpestření, které potěší. Výzvy bossů jsou prakticky závody se zbraněmi, přičemž máte možnost vidět, jakou zbraň zrovna seberete a podle toho také volit i jakousi strategii. Současně je nutno mít dokonale vypilované herní techniky, abyste byli schopni, alespoň na vyšších obtížnostech, bosse porazit. Obtížnost hry je nastavena tak, aby si ji mohli užít skutečně všichni. Pravdou je, že první dvě nepředstavují pro ostřílené matadory prakticky žádnou výzvu, u vyšších je nutno podotknout, že vám dokáží soupeři pořádně zatopit. V případě, že vám již nebudou stačit rychlé závody, lze plynule naskočit do jednoho z pohárů, sestaveného opět podle zvolené „disciplíny“.

Tréninkem k naprosté dokonalosti

K dispozici je hráči navíc dána i tréninková aréna Thomasville Playground, ve které lze vypilovat triky k dokonalosti. Čekají na vás klasické U-rampy, skokánky, ale i předměty ke sbírání, za které si také odnesete nějakou tu trofej. Navíc i zde na vás čeká několik výzev, v rámci kterých potrénujete skoky na rampách, přesnost střelby a ostatní dovednosti. Jejich splnění vám také zabere minimálně pár desítek minut. Každá z nich je navíc odměněna medailemi za úspěšné splnění, takže jste motivováni zvládnout všechny mechaniky na jedničku. Na začátku recenze jsem zmínil dostupnost hry menším hráčům, není to však tak, že by si hru dospělí neužili. Ba naopak. Závody jsou skutečně povedené, graficky i zvukově je na tom hra také dobře a dá se hrát až ve čtyřech  hráčích. Ano, je tu totiž přítomen multiplayerový režim Sponsored Team Play, má však jeden zásadní nedostatek. Jedná se pouze o lokální záležitost, takže online si proti hráčům z celého světa prostě nezahrajete. Tuto skutečnost vidím jako nepříliš využitý potenciál, protože kdyby autoři online do hry zapracovali, Cars 3 by se mohly směle zařadit bok po boku k těm nejprofláklejším kouskům na poli motokárových a jim podobných záležitostí, ať už z dílny Nintenda či ostatních společností. Takto hra zůstává perfektní záležitostí alespoň na párty a hraní s vlastními potomky či přítelkyněmi a manželkami.

80%
Perfektní licencované gaučové závody, které si užijí jak mladí, tak i jejich rodiče.