Seasons after Fall

Seasons after Fall - recenze
Seasons after Fall - recenze
07:40, 17.09.2016

Kdybych vám měl odpovědět na otázku, jaké roční období mám nejradši a které na druhou stranu mám nejméně rád, jen tak bych vám neodpověděl. Je to těžká otázka, neboť každé období je svou specifičností unikátní a tím pádem krásné. Na jaře se vše probouzí a získává barvy; léto nám přináší teplé večery v kraťasech a grilovačky s pivem při západu slunce; podzim vás uchvátí nehoráznou paletou barev; a zima – když se zaštěstí a objeví se ta pravá ladovská – nemá konkurenci ve večerních procházkách za sněžení obrovských vloček a křupání sněhu pod nohami.

Za mě tedy opravdu oříšek, pokud mám odpovědět. Naneštěstí se mi do rukou dostala hra Seasons after Fall. Poslušně hlásím, že nyní pro mě bude zodpovědět danou otázku ještě těžší, protože mám pocit, že jsem se do každého z období nehorázně zamiloval ještě více.

Klik pro zvětšení (Seasons after Fall - recenze)

Seasons after Fall nám předkládá malinký příběh, v němž hrají role tajemný rituál, divoká liška a zmíněné roční období. Jako prazvláštní síla posednete přivolanou lišku a vaším cílem je provést rituál v magickém lese.

Les musíte pořádně prohledat, jelikož hledáte Strážce ročních období, tedy jara, léta, podzimu a zimy. Každý z nich je v lese pěkně ukrytý, přesto jejich nalezení je hračka. Hra vám totiž dá jasné příkazy, kudy máte jít a co máte udělat (nejčastěji najít jednoho Strážce a vrátit se s elementem jeho období). Se všemi elementy můžete zahájit rituál, jenže něco zcela nefunguje, a vy se tak nacházíte v bodě, kdy nevíte, komu věřit, kdo je ten dobrý a kdo ten zlý. Úplně jako ze starých pohádek.

Hra jako taková je obyčejná 2D hopsačka, v níž řešíte jednoduché hádanky, s nimiž vám pomohou právě roční období. V základu se vždy jedná o jednoduché úkoly, které jsou obtížnější v užívání období. Může se klidně stát, že pro dostání se na nějakou vyvýšeninu budete muset zkombinovat jaro (bude víc pršet – udělá se vyšší gejzír), zimu (zmrazí gejzír) a ještě něco k tomu. Ze začátku sice budete užívat pouze zimu a podzim, ale jakmile máte v moci všechny čtyři období, nastává docela sranda.

A dostáváme se k tomu, co je na Seasons after Fall naprosto unikátním – grafika. Nikdo nemůže říct, že se mu nelíbí grafické ztvárnění hry. To prostě není možné. Všechny ty teplé barvy, oranžovost podzimu, modrost zimy, zelenost jara, případně žlutost léta. Vlastně ani nemusíte hru hrát, stačí se procházet po náhodných místech a prohazovat si období, abyste zjistili, jak tohle vypadá například v podzimových barvách.

Styl je veden ve vodových barvách, čili se nejedná o obyčejnou kreslenou grafiku. Vše je jakoby šmouhovité, trochu nedokonalé a zároveň nádherné. Každý záběr by mohl být použit jako artwork. Víc netřeba dodat.

Seasons after Fall není velkou hrou, ani složitou. Nehraje si na velký titul, ani na… Nehraje si na nic. Ona ani nemusí, protože přestože se tváří jako obyčejná, je neobyčejně obyčejná. Je nádherná. Jediná škoda je ta, že zatím se jedná o čistě počítačový titul (a náš šéfredaktor tím pádem utřel).

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Comgad

95%
Nejnádhernější hra poslední doby.