LEGO Batman 3: Beyond Gotham

LEGO Batman 3: Beyond Gotham - recenze
LEGO Batman 3: Beyond Gotham - recenze
10:56, 17.11.2014

A je to tu! Máme tu ďalšiu v poradí už tretiu hru z Lego DC Universa pod taktovkou Traveller's Tales opäť s Batmanom v hlavnej úlohe. Tentokrát, ako už názov napovedá sa vydáme za hranice Gothamu a to rovno do vesmíru. Hra prináša príjemné zmeny ale aj obrovské sklamania, ako dopadla to sa dozviete v nasledujúcich riadkoch.

Klik pro zvětšení (LEGO Batman 3: Beyond Gotham - recenze)

Neďaleko od planéty Zem je zaznamenaný záhadný signál, ktorý zvoláva všetkých Lantern lídrov, po chvíľke ale zistia, že signál bol falošný a jedná sa o pascu pripravenú obrovským zlom, ktoré v tomto diele predstavuje samotný Brainiac. Ako je už zvykom chce zničiť planétu Zem. Medzičasom sa na zemi formuje druhá skupinka záporákov, ktorá objavila nový prepravný systém, ktorý využíva Justice League na rýchly presun medzi zemou a Watchtower.

V ten okamih prichádzate na scénu vy a ako hrdinovia musíte zabrániť ovládnutiu vašich prostriedkov záporákmi, keď sa vám to podarí celá skupina zistí, že ich problémom nieje Batman, Superman, Joker alebo Lex Luthor ale samotný Brainiac, ktorý ohrozuje záujmy oboch strán. Od tohoto momentu sa hra nesie v duchu - nepriateľ môjho nepriateľa je môj priateľ a vy poprvý krát spojíte sily - dobré aj zlé proti boji s ultimátnym zlom.

Hneď na začiatok by som rád upozornil, že hra podstúpila evolučný downgrade, kedže neponúka otvorený svet tak ako tomu bolo v minulom diele a v iných nových značkách od Tt. Prečo? To fakt netuším, jediný dôvod, ktorý mi prišiel na um je spracovanie levelov, ktoré sa neodohrávajú na jednom mieste a preto bol asi problém vytvoriť jednotný svet v ktorom sa so svojimi postavičkami pohybujete. Škoda.

Samotná náplň hrateľnosti je rovnaká ako v minulých dieloch, každá z vašich postáv má určité schopnosti, ktoré využívate na riešenie rôznych hlavolamov (jednoduchých). Bojovanie mi v tomto diele prišlo tiež pomerne osekané a akcia sa dostavila pomerne zriedkavo. Keď už na boj dôjde, tak vám bohato postačí znalosť jednoho tlačítka, viac k ovládnutí tejto hry nepotrebujete.

Naopak pomerne zaujímavý a pre mňa potešujúci fakt bolo pridanie možnosti obliecť si akýkoľvek dostupný oblek bez použitia preddefinovaného miesta, ako tomu bývalo v minulých dieloch Lego série. V praxi to funguje tak, že s Batmanom máte klasický oblek ale naskytne sa situácia, keď potrebujete elektrický oblek, tentokrát nemusíte hľadať miesto, ktoré tento oblek skrýva ale jednoducho podržíte tlačítko, vyberiete si potrebný oblek a postava sa automaticky prezlečie. Tento prvok dodáva hre dynamickosť a väčšiu rozanitosť hádanok. Za mňa jednoznačne palec hore. Bohužiaľ ale to je asi jediná novinka, ktorou sa Lego Batman:3 Beyond Gotham líši od ostatných Lego hier.

Hra oplýva aj obrovským množstvom minihier, ako je napríklad hackovanie počítačov, vypalovania dier do kovu, skenovanie prostredia a podobne. Obzvlášť ma potešila jedna, ktorá sa na nič nehrala a na férovku vykradla ponulárnu PS4 hru Resogun, bohužiaľ čo sa ovládania týkalo to už také terno nebolo.

Ako každá iná Lego hra ani táto nekonči dohraním príbehu, viac-menej práve v tento moment hra naozaj začína. Stovky zberateľských predmetov, postáv, zlatých,červených a rôznych ďalších kostičiek čaká na vás aby ste ich všetky pozbierali a odomkli si prístup k celému obsahu hry. Osobne ale nepatrím medzi ludí, ktorý hrajú radi jeden level 100x aby prehľadali každé zákutie hry. Chápem ale, že hlavne pre nižšie vekové publikum je to dokonalé predĺženie hernej doby a príležitosť na to, stráviť viac času so svojimi komixovými hrdinami.

Takže pýtate sa či by som vám hru doporučil? Je to o uhle pohľadu, hre dám hodnotenie podľa svojich priorít a podľa svojho veku. Každopádne mladšie publikum si k hodnotení rozhodne môžu prihodiť 10 -20 bodov a myslím si, že to bude úplne v poriadku.

My starší hráči a milovníci Lega, by sme určite mali počkať na iný diel z tejto série a to preto, že Lego Batman neprínáša absolútne žiadne novinky ba naopak hru vracia do čias minulých. Neospravedlní to ani fakt, že hra má pár svetlých momentov a nápadov (obleky, príbeh).

Ak ste rodičia a máte doma ratolesť, ktorá miluje Lego, či už stavebnicu alebo hry, myslím si, že nemôžete šliapnuť vedľa a Lego Batman 3 pod vianočným stromčekom určite vyčaruje radosť nejednému dieťaťu.

Takže ak ste sa rozhodli pre kúpu tak rýchlo utekajte do obchodu! Svet vás potrebuje a Brainiac je stále bližšie a bližšie.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Cenega.cz

60%
Lego Batman 3: Beyond Gotham neprináša výrazné zmeny v sérií, skôr naopak. Fanúšikovia série by sa pravdepodobne tomuto dielu mali vyhnúť ale ak máte doma malého alebo malú milovníčku Lega, tak nezabúdajte, že Vianoce sa blížia.