akce
preview
Assassin's Creed: Unity

Assassin's Creed: Unity - preview
Assassin's Creed: Unity - preview
21:50, 13.08.2014

Kdybyste se mě zeptali, u jaké hry se na Gamescomu tlačí nejvíc lidí, bez sebemenšího otálení bych řekl právě Unity, protože nikde jinde si dvě hodiny na „hands-on“ nepočkáte. Důvody jsou jasné. Assassínská série patří k tomu nejvypiplanějšímu, co kdy v Ubisoftu takhle dlouho vydrželi piplat. Unity je jejich zatím nejvybroušenější skvost, který vyjde kromě PC jen na konzole Xbox One a Playstation 4. Děj se potom odehrává ve Francii v období krvavé revoluce. Z trailerů všechno nasvědčovalo tomu, že půjde, když ne o dobrou hru, tak minimálně o řemeslně dobře vyvedené dílo.

Ubisoft připravil pro novináře speciální kooperační demo, ve kterém vždycky jeden píšící zkusí splnit misi bok po boku s přednášejícím herním vývojářem. Nás se ujal usměvavý chlapík jménem Olivier Ged, jehož angličtina se silným francouzským přízvukem jako by ještě o něco víc dokreslovala situaci nastíněnou ve hře. O záměr ze strany Ubisoftu ale zcela jistě nešlo, protože newyorské Rogue nám prezentoval Bulhar.

Olivier odstartoval prezentaci přehledem různých stupňů výbav vašeho assassína. Nově je nemusíte jen za nekřesťanské peníze nakupovat v obchodě, ale budou různě roztroušené po celé mapě. „Celkem jich nabídneme přes dvě stě. Každý kus vybavení má trochu jiné vlastnosti. Nikdy se vám nepovede, abyste plně ovládli všechny. Jsou celkem čtyři: Deadly, Stealth, Agile, Resilient.“ Jinými slovy budete buď smrtící rány, rozdávat, nebo je budete schopni schytávat.

Klik pro zvětšení (Assassin's Creed: Unity - preview)

„S tím souvisí i výběr zbraní. Takže já se teď vybavím na rychlý mrštný pohyb, a z tebe udělám hromotluka a dostaneš tenhle řemdih,“ ukazuje Olivier na středověkou zbraň v assassínských rukách. Oba dva totiž budeme hrát jednu z vedlejších „loupežných“ misí, jejichž cílem je proplížit se tajně kolem stráží a ukrást poklad či jinou cennou věc. Tyhle příběhové odbočky Olivier doporučuje hrát ve více lidech, protože „to pak bude daleko jednodušší“. Jak dále vysvětluje, mezi postavami a jejich vlastnostmi funguje během mise jakési propojení, tudíž třeba to, co vidí orlím pohledem jeden, pak vidí i ten druhý.

Paříž se pro assassínské tahání za dějinné nitky opravdu hodí. Postava se pohybuje téměř stejně jako její předchůdce z Karibiku, přesto je ale v jejích pohybech jasně znatelné, jak je všechno plynulejší. Ubývá zmatků, assasíni se ve velkém městském prostředí konečně pohybují tak, jak by opravdu měli. Bez bugů. Souboje však stále probíhají trochu zmatečně, a to především poté, když s nimi hra takříkajíc „nepočítá“. Takové chvíle nastanou tehdy, když máte doporučeno pohybovat se tiše, přesto se vám ale povede vzbudit rozruch a upoutat na sebe pozornost stráží.

Olivier za mě tuhle nepříjemnost zkušeně vyřešil a stráží nás zbavil. V tuto chvíli se mnou ještě měl docela dost trpělivosti, což se změnilo ve chvíli, kdy jsem opakovaně nedbal jeho rad (popravdě, jeho pokyny byly přes francouzsko-anglickou bariéru stále obtížněji rozeznatelné) a já tedy několikrát zkusil najít alternativní způsoby vyřešení mise. Olivier nás předtím ubezpečil, že jich bude „nečetně“, protože čím víc assassínů se zúčastní, tím lépe.

Jisté obavy rozhodně budí otázka stereotypu. Povede se vedlejší mise koncipovat a rozvrstvit způsobem, který bude natolik odlišný, že nás bude bavit? Na to samozřejmě odpoví až první recenze na podzim. Unity ale rozhodně představuje veliký posun v sérii. Je temnější, tvrdší a daleko celistvější než předchozí Black Flag.



A kdyby měl náhodou někdo strach z přítomnosti kooperace, tak rozhodně není nutný. Tvůrci se správně rozhodli hru ve více lidech plně podřídit vůli hráče. Tedy před každou z vedlejších misí se sami rozhodnete, jestli má hra přizvat někoho z internetu, nebo si jí zahrajete s kamarádem sedícím vedle, nebo se do ní pustíte zcela na vlastní pěst.

Prezentace končí Olivierovým přičiněním akorát ve vymezeném čase. Kdyby nezasáhl, patrně se snažím vymotat z nekonečných pařížských průčelí a podloubí ještě teď.





CGwillWin