Deadpool – X360 recenze

Deadpool – X360 recenze
Deadpool – X360 recenze
14:44, 05.07.2013

Samozřejmě to není tak úplně pravda. Ale příběh se snaží navodit dojem, že to tak skutečně je. Kdybyste se rozhodovali, zda si hru pořídit, čistě jen podle zkušeností vývojářů High Moon Studios, řekli byste, že si je Activison najal za pytlík bonbónů. V jejich portfoliu najdete především nechvalně proslulé hry podle filmu. Například trilogii Transformers. Deadpool by tedy mohl být jejich odrazovým můstkem mezi dospělá studia, která se pod patronací Activisionu vydrápou na vrchol. Jenže…Budeme-li se držet tvrzení, že Acitivision si tyhle hochy najal za pytlík bonbónů, pak druhý pytlík představuje rozpočet na celou hru. Jinými slovy: nulový.

A je to škoda. Skoro to vypadá, jako kdyby Activision pro všechny marvelácké hry načrtl šablonu, podle které se musí všechna studia bezpodmínečně řídit. To znamená lineární mapy, pohled z třetí osoby a kombinaci mezi skákačkou a hack & slash titulem. Přitom většina her má na mnohem víc. Trvalo poměrně dlouho, než to Activision pochopil u Spider-mana, který konečně dostal pořádný grafický kabát, volné město a vůbec volnost, jakou si zaslouží. Podobně štědře by se měl Activision chovat i k dalším hrdinům Marvelu, jejichž práva si nárokuje. Deadpoola nevyjímaje.

Nejen českým fanouškům ale tahle postava tak trochu uniká ze zřetele. Kdo to je? Kde se tu vzal? Proč o něm ještě Hollywood nenatočil film? Zvlášť ta poslední otázka je na místě. Film opravdu vzniknout měl a do kin měl dorazit už loni. Jenže když se škrtá, kde to jde, tak ani na tohohle exhibicionistu nakonec nezbylo místo pod platovým stropem. Deadpool je zkažený armádní projekt, který z Wadea Wilsona udělal schizofrenního žoldáka bez vzpomínek na svou minulost. K tomu má ještě pořádně nevymáchanou pusu, takže hláškuje o sto šest. A na to tvůrci hry vsadili především. Odlehčený tón alespoň trochu dává zapomenout na všechny neduhy, kterými hra překypuje víc než dost.

Tolik zhruba k „duševní“ stránce hry. Ta je vymakaná do detailu. Deadpool symbolizuje správného týpka balancujícího na hraně mezi záporákem a hrdinou a takový mix se v kombinaci s neskutečnou salvou hlášek musí líbit. Jenže samotné zpracování těžce zaostává. Jako kdyby se tvůrci báli čímkoli hru posunout pryč z šablonovitého vzhledu, protože se jim to nevyplatí. A tak raději postupují podle jasných pravidel, která by se dala přirovnat k vytváření dnešních Call of Duty her, tedy moderních, lineárních a pětihodinových instantních FPS, které zaujmou jen vzhledem a ničím jiným.

Klik pro zvětšení (Deadpool – X360 recenze)

Deadpool zaujme hláskováním a svým charismatem, ale rozhodně ne vzhledem. Grafika vypadá jak z prvního Falloutu. Bez nadsázky. Je opravdu špatná, skoro to vypadá, jako by se Activision vysmíval všem, kteří si hru koupí v domnění, že se na ní bude pěkně koukat. Staré enginy evidentně ještě nevymřely a své místo na trhu mají, protože je to výborný způsob, jak z hráčů rýžovat peníze za stále stejný, teď už notně přestárlý vizuál. Když už, tak měl Deadpool dostat komiksovou grafiku podobně jako Spiderman: Shattered Dimensions z roku 2010. Místo toho vypadá jako Spiderman z roku 2002. Dost možná je to ale na PC jiné.

Potěší ovšem klasicky marvelácké souboje. Ty jsou jako vždy hodně efektní a je vidět, že třeba konkurenční Remember me se má od nich ještě co učit, především co se týče pohybu kamery. Jednoduchý systém odměn za komba vás pak opravňuje k vylepšování svých zbraní, případně nákupu nových. Tady Deadpool nijak neexperimentuje a je to dobře.

Nezapomeňte, že tenhle maskovaný šašek ovládá kromě mečů i dvojici revolverů či jiných zbraní, které se vždy hodí, když potřebujete sestřelit otravného nepřítele z dálky. Anebo vám taky pomohou při bojích s bossy, kterých se v každém levelu objeví docela dost, ať už menších či větších. Na umělou inteligenci si nejde moc stěžovat. Rozhodně ale nepotěší časté bugy, kterých se vinou nekoordinovaných pohybů hlavní postavy často dopustíte. Pohybů to také chtělo o něco víc. Místo úskoku má Deadpool teleport, zachytávání na římsy chybí úplně.

Takže ve výsledku se nám tu střetává výborné „nefyzické“ zpracování a naprosto tristní technické provedení. Fanoušci Marvelu to překousnou a hláškování Deadpoola si patřičně užijí. Otázkou ale zůstává, kolik takových se najde. Rozhodně míň než běžných hráčů, kteří se budou chtít kvalitně odreagovat u nenáročného titulu. Jejich očekávání Deadpool rozhodně nesplní. Až se Activision poučí z nemastných neslaných výsledků jeho marveláckých her, teprve pak nás asi čeká nějaké zlepšení. Drobný posun už nastal u Spidermana, jehož videoherní zpracování postoupilo po letech konečně o úroveň výš. Deadpool má tak před sebou ještě dlouhou a vpravdě trnitou cestu.

65%
Klasická marvelovská adventura podle šablony Activisionu, tentokrát říznutá o neskutečnou nálož Deadpoolových hlášek. Fanoušci Marvelu ať si připočtou ještě deset procent.