Aliens: Colonial Marines

Aliens: Colonial Marines - recenze
Aliens: Colonial Marines - recenze
18:32, 17.02.2013

Pokračovanie filmu Votrelci od Jamesa Camerona vo videohernéj podobe mal byť obrovský hit, ktorý poteší jednak nadšencov hororu, ale najmä tých ktorí obľubujú sci-fi. Dokým prvý filmový Votrelec bol prelomový v hororovom žánre, ten druhý a úspešnejší mladší brat bol akousi revolúciou na poli sci-fi. A práve na tento diel nadväzuje Aliens: Colonial Marines. Vrátime sa aj do starých kulís, prejdeme si postupne mnoho známeho z filmu, dokonca aj ten android Bishop tu je medzi nami. Vlastne pre skalného fanúšika Votrelcov sa sklamanie nekoná.

Klik pro zvětšení (Aliens: Colonial Marines - recenze)Klik pro zvětšení (Aliens: Colonial Marines - recenze)

Ľudia majú krv červený, krv kráľov je modrá, nuž a Xenomorfovia ju majú zelenú. Možno povedať, že ich životodarná tekutina je kyselina. Takú kyselinu nám do tváre šplechli aj autori v Gearbox Software. Podobne ako nie úplne zdarne dokončili Duke Nukem Forever, rovnaké, možno aj horšie sklamanie sa týka Alienov. Pôvodne na hre pracovalo štúdio Timegate. Ako sme sa snažili zistiť, pravda na tom na čom pracoval samotný Gearbox, alebo Timegate sa dozvedieť nedá. Tak ako tak, oba tými sú pod výsledný produkt podpísané a hráči sú viac menej oklamaný. Vypýtať si na Steame 50€ za hru, ktorá už v roku 2004 vyzerala zle, je hriech. Keby len to! Hra je plná chýb, bugov, nelogických situácií a hlavne hlúpej umelej inteligencie.

Nepopieram, hru som dohral do konca a bavil som sa. Hrať v prostredí vesmírnej lode, planéty Xenomorfov, bojovať proti votrelčej kráľovnej, objavovať staré známe kulisy je dobrý pocit. Dokonca aj ten príbeh sa dá ako tak zjesť, až na príliš unáhlený koniec sa jedná o dobrý béčkový film. Nemôžem povedať, že by to prekonalo dejovú linku filmu od Camerona, ale zapojenie všetkých hitov z filmov do jednej hry nebol zlý ťah. Takisto bolo dobre vysvetlené bojovanie proti ľudským jednotkám.

Ďalej musím pochváliť dobre zvolený arzenál a jeho vylepšovanie, alebo ak chcete menenie munície, či dizajnu zbraní. Streľba, to už je však iné kafé. Je nepravdepodobné, že by takýto zvuk vôbec zbrane mali, takisto odozva je tak povediac nijaká. Ak strelíte do nepriateľskej ľudskej jednotky, tak je pocit ešte v poriadku. Teda za predpokladu, že sa nerozčúlite a nehodíte klávesnicu niekomu do hlavy. Ich inteligencia je buď dokonalá, alebo rovnaká ako kedysi dávno v počítačových hrách. Napríklad taká podobná bola v slovenskej FPS Chaser (rok 2003), už tam ju však recenzenti kritizovali. Jednotka presne vie kam streliť, votrelec vie presne kam má ísť, aj keď vás nemohol ešte počuť a určite nie vidieť. Asi vždy sa stalo, že na mňa niečo útočilo a ak som umrel, tak ani neviem ako. Sakra, to som si myslel, že keď v Epic Games, či prípadne autori F.E.A.R. popracovali na revolučnej umelej inteligencii, už sa nikdy herný svet nevráti na počiatok. A vidíte. V Gearbox Software to dokázali. Pričom tí istí ľudia vydali geniálne Borderlands.

Porovnávať tento titul s Aliens vs Predator z roku 2010 určite nemôžme. Ten síce trpel krátkymi kampaňami jednotlivých rás, ale zato tá krátka kampaň za ľudí mala šťavu a plnila účel na naplnenia obáv, či strachu hráča. O prvom diely už radšej nehovorím vôbec. Ten bol zatiaľ neprekonaný a oplatí sa ho zahrať určite aj dnes. Jedno sa však uprieť A: CM nemôže a to je príbeh, ktorý je pre pamätníkov Votrelcov zadosť učinením. Ale to už sa opakujem, treba to však zdôrazniť.

Veľká škoda otravnej hernej náplne, nevysvetliteľné usmrtenia vašej osoby, či nehorázne veľa bugov. Najviac mi vadilo to keď moji parťáci chodili za mnou a zrazu sa objavovali predo mnou. Jednak to vyzeralo divne, niekedy, teda často mi behali do mušky. Podobne je to aj s ich AI, jednoducho im nevadilo, že ich projektily navštívili moju hlavu a nie hlavu Xenomorfa! Keby aspoň všetko vyzeralo lepšie, ale aj s tým museli pomôcť hráči. Iba vďaka ním som si do hry dal možnosť hru zapnúť v Direct X 10 režime a hra vizuálne hneď lepšie vyzerala.

A: CM je titul zo starej školy. To je veľká pravda. Sú tu lekárničky, môžete mať pri sebe nespočetne veľa zbraní. Týka sa to bežných zbraní. Ťažkotonážne, či obrovské guľomety môžete mať na rukách iba vtedy ak ich používate. Takže iba málokedy. Ale návrat lekárničiek vítame, škoda, že je to len ukážka neschopnosti autorov spraviť moderný titul. Aliens: Colonial Marines mi oveľa viac pripomína starého Unreal 2, či Quake 2 ako novú hru z roku 2013. Zároveň možno aj preto som s chuťou dohral hru až dokonca.

S tým sa ale spája aj nelogické nadviazanie filmového videa na hru, ktoré akoby do hry vôbec nepasovalo a mimochodom ani pekne nevyzerá a pozerať tie videá je ako za trest. Naopak som si celkovo rád spomenul ako hry kedysi vyzerali, ako sa hrali, nuž a starý otrepaný sci-fi príbeh má tiež niečo do seba. Ale opakujem, vypýtať si za neho 50€?! To ako fakt?!

59%
Takto sme si návrat Alienov na obrazovky počítačov, či iných herných škatuliek neprestavovali.