LittleBigPlanet Karting - PS3 recenze

LittleBigPlanet Karting - PS3 recenze
LittleBigPlanet Karting - PS3 recenze
18:40, 19.11.2012

Nintendu můžeme přičíst spousty a spousty zásluh, které dostalo herní průmysl tam, kde se v tuto chvíli nachází. Od dob svého vzniku hází své nápady do nejproslulejších sérii, jako Mario nebo Zelda a tím si také získal milióny fanoušků po celém světě. Počkat, počkat, nechci psát o Nintendu… Kam tímto opěvováním tohoto japonského herního giganta směřuji je fakt, že právě on vymyslel takzvané motokárové závodění ve hrách. Konkurence, de facto Sony, to jen sprostě obšlehla do svých her, častokrát do odboček nějaké známější série. Začalo to Crash Team Racing, poté se tento žánr táhl přes druhou generaci Playstationu až došel sem, k LittleBigPlanet Karting.

A abych pravdu řekl, tento druh arkádového závodění začíná být pěkně nudný. Alespoň v podání Sony. Ta se až upjatě soustředí na specificky stejný styl hratelnosti, který do každé novější hry přidá – jednotlačítkové driftování a střílení ze zbraní, co se povalují na trati. A LBP Karting není žádná výjimka. Dá se i říci, že Sony v tuto chvíli spoléhá pouze na úspěšnou značku, která by měla jaksi nahradit propad prodejů Modnation Racers od stejných vývojářů, United Front Games. V prodejích se jim to možná i zadaří, ale jako fanoušek série LittleBigPlanet nejsem, tak spokojen, jako s ostatními díly. Po spojení obou těchto her se Karting dá nazvat i jako hybrid.

Klik pro zvětšení (LittleBigPlanet Karting - PS3 recenze)Klik pro zvětšení (LittleBigPlanet Karting - PS3 recenze)

Hlavní hrdina je tedy Sackboy, už pár let známá firma na této platformě, jež po záchraně vesmíru ve druhém díle jaksi nemá, co na práci. Všichni jsou šťastní, veselí a radují se ze života. No jednoduše katastrofa pro jakýkoli herní scénář. Náhle se tu ovšem objeví jakýsi gang, který si říká The Hoard a okamžitě začne škodit všem a všemu, co mu vleze do cesty. Mír a lásku asi nemá na svém denním programu, což zapříčiní okamžitou paniku a chaos po celém kouzelném vesmíru. A v tuto chvíli se ujímáte role už vy, nasedáte do své první motokáry a jedete napravovat to, co The Hoard způsobil. A že je co napravovat, než jeho členy dostihnete.

Budete tak činit v několika různých světech po celém vesmíru. Jedná se prakticky o stejný princip, jaký byl v LBP2. Každý svět má svého bosse, specifické prostředí, a také svůj vlastní menší příběh. LBP Karting se ovšem ve stylu příběhu řídí podle prvního dílu série. Vše, čím projdete, se dá chrabře označit za delší tutoriál, ať už na hru pro více hráčů nebo pro editor levelů. Na pár hodin máte o zábavu postaráno, nic víc od singleplayerové „kampaně“ nečekejte. Zlepšilo by se to snad jen to, pokud by se k vám připojilo více přátel, ať už offline (maximálně tři) nebo online. Samozřejmě je tu ale i spoustu různých postranních miniher, které dokáží krátkou herní dobu značně prodloužit. Za připomenutí také stojí ještě fakt, že se do jednoho závodu vleze maximálně osm motokár. Pokud hrajete bez internetového připojení, vašimi oponenty budou logicky Sackboti.

Samotný koncept závodů je vesměs stejný. Většinou tří kolové tratě střídají sem a tam něco jako bojové levely, kde pouze sbíráte zbraně v aréně a snažíte se sestřelit, co nejvíc protihráčů. K tomu, abyste tak učinili máte k dispozici několik základních power-upů jako střílení raket, házení bomb nebo zasáhnutí ostatních elektrickým proudem Opravdová zábava ovšem nastává, až když hrajete s vašimi přáteli. Stojí za to i napsat jednu další věc. Je jedno, jak moc hru umíte, jak moc dobře dokážete ovládat motokáry nebo jak moc dobrou máte trefu. Je to vše vedlejší. V této hře je na denním pořádku, že s přehledem vyhráváte celé tři kola a před cílovou rovinkou se na vás někdo zaměří a ejhle, hned jste pátí. Skill neskill, nemáte absolutně žádnou šanci se bránit. Tedy pokud vy sami nemáte nějakou zbraň u sebe, což také nemusí být pořád.

Největším tahounem celé série je bezpochyby editor vašich vlastních levelů. Po vydání LittleBigPlanet 2 hráči získali bezmála neomezené možnosti, které se také v menším měřítku přenesli i do tohoto dílu. A přesně v tomto bodě se ze hry stává onen hybrid, o kterém jsem mluvil na začátku. Vývojáři z United Front Games tedy pouze spojili všechny prvky z editoru v Modnation Racers a předělali je do kabátku LBP 2 i s jeho ostatními možnostmi. A že jich je. Ve výsledku si můžeme změnit počasí, povrch trati, hornatost, umělou inteligenci protihráčů a další desítky až stovky nastavení. Jak si s tím vším vyhrát krásně dokázali právě hráči, kteří ve většině případů vytvořily levely lepší jako celá příběhová kampaň. LBP Karting sice ztrácí jakousi variabilnost minulých dílů kvůli jednomu žánru, i přesto se ale najdou tací, kteří jsou schopni hru úplně překopat. Proto si můžete například zahrát i závod odehrávající se na vodě ve člunech.

Úprava všeho ostatního je stejná jako v každém díle. Vaší motokáru si můžete krásně vylepšit (jen designově), stejně tak, i postavu nebo váš pod, ve kterém se nacházíte po dobu nezávodění. Valnou většinu také odemykáte v příběhu, což také znamená, že pro plný editor musíte celý příběh přejít na 100%. Tentokrát nemusíte ani hledat návody na internetu, trať je uzavřená, takže se vše krásně najde i bez větších potíží.

Pokud jste z této recenze pochopili, že jediný důvod pro koupi je internetová komunita a editor levelů, tak to chápete správně. Asi se to moc nezdá, ale i ten plyšový panáček z minulého dílu byl mnohem více o vašich dovednostech, než vozidla z tohoto „pokračování“. Motokáry mají svůj styl hratelnosti a jediné, co můžete dělat je buď zatáčet, driftovat nebo střílet. Nic víc se asi ale od tohoto pokračování nečekalo. Osobně bych tento titul také doporučil mladšímu obecenstvu. Sice se tak tváří celá série, ale u LittleBigPlanet Karting to platí dvojnásob.

70%
Nedoporučil bych pro více zkušené fanoušky dřívějších dílů, pro mladší a nenáročné herní obecenstvo je to ale slušná zábava, která s multiplayerem může vydržet i déle než jedno odpoledne