Darkspore

Darkspore - recenze
Darkspore - recenze
22:09, 26.04.2011

Pokus ukradnúť si časť hráčov obľúbeného Diabla sa Maxisu podaril podla nášho úsudku len čiastočne. Aj vo verejnej betě bol problém zúčastniť sa na jednotlivých častiach hry spoločne s inými hráčmi. Čo bude nasledovať, ak si za hru vypýtajú poplatok v podobe plnej verzie hry? To ani nechceme vedieť. Darkspore vďaka drobným chybám tak prišlo o jedinečnú šancu získať svoju skupinku hráčov, ktorý ju budú hrať od nevidím do nevidím.

Ten hlavný problém sa skrýva pod tajuplným slovom: "Príbeh". Ten tu totiž nie je. A ak náhodou je, tak ako sme spomínali v dojmoch z bety, tak veľmi nevýrazný. Dokonca hra nepodporuje ani titulky rozprávača v podobe zrejme robotickej ženy. A ak by ste náhodou mali záujem o čo v hre ide, či sa len bezmyšlienkovite neútočí na temné spóry, tak vám aspoň povieme, kde sa hra odohráva.

Klik pro zvětšení (Darkspore - recenze)Klik pro zvětšení (Darkspore - recenze)

Ak ste hrali pôvodný Spore, tak asi tušíte, ako sa môže Darkspore hrať. Upravujete si postavičky, pri ktorých je základný tvar, bohužiaľ, vždy preddefinovaný. Upravovať si ale môžete detaily, ako rôzne doplnky, farbu, či zbrane, štíty a podobne. Na vesmírnej lodi si tak vyberáte skupinku vašich hrdinov, môžete chatovať s ostatnými hráčmi, ktorí sa nachádzajú online, a vybrať si akú misiu si chcete zahrať. Taktiež sa môžete obzrieť po PvP móde. Najväčším lákadlom celého Darkspore je kooperatívne hranie hlavných misií, čo je zároveň pravdepodobne aj do budúcna najväčším sklamaním. Často totiž nie je s kým hrať. Vravíme si, však bola hra sprístupnená veľkému počtu ľuďom (počas recenzovania bola prístupná verejná betaverzia - pozn. autora). Tak čo sa to potom deje?

Ak sa však podarí zorganizovať spoločné hranie, začína aj zábava a hlavne sa stráca frustrácia, ktorá nás v singleplayeri zastihla, keď sme ani na piaty krát nevedeli prejsť jednou misiou. Ale keďže je hra pripravená pre kooperatívne hranie, tak nám vyššia obťažnosť nevadí, práve naopak.

Beta verzia testovaná pred dvoma mesiacmi sa nám zdala príliš jednoduchá, a tak sme po každom leveli hlasovali, aby sa tu a tam trocha zvýšila obťažnosť. V EA naše zúfalé výkriky vypočuli.

Druhým najväčším lákadlom, ktoré nevábi hmyz, ale hráčov ako hmyz, je editor, kde si vaše Spore príšerky upravujete. RPG systém modernej doby, kde tabuľky nahradili rôzne časti vylepšení. Chcete mať väčšiu silu? Namiesto drevenej palice použite vylepšenú a kovanú. Na vylepšenie odolnosti zase slúžia rôzne štíty, alebo napríklad rôzne doplnky, ktoré sú úplne detailné. Mať tak Darkspore príbeh, nielen bezmyšlienkovité choď dopredu a zabíjaj bossov a rôznych nepriateľov, tak sme s hrou spokojní. Ale toto nemôže zabaviť nikoho. Však aj slávne Diablo malo príbeh.

Darkspore sa odohráva niekde vo vesmíre a vy cestujete asteroidmi, planétami a vaša vesmírna loď bezmyšlienkovite cestuje po vesmíre. Ak však narazíte na hráčov z internetu, tak začína zábava. A vtedy sa závada v podobe vyššie vymenovaných negatív minimalizuje.

Grafické prevedenie a náročnosť na hardware sú úžasné. Je síce vidieť, že tejto hre stačí starší engine a menej grafických prvkov, ale pozerať sa na to je jednoducho lahodné pre oči. Hlavne čo sa týka osvetlenia a nasvietenia scén celkovo aj mapy v zelenej prírode si zaslúžia potlesk. Takisto si potlesk zaslúži rôznorodosť nepriateľov, či levelov. Stereotyp tým síce nemizne, ale rôzne kapitoly tak aspoň nestrácajú originalitu. Je tiež možné, že sa vám niektoré mapy zapíšu hlboko do hlavy.

Čo sa zvukov týka, tak nás potešilo akurát nastavenie pre priestorové využitie reprákov. Inak sme však sklamaní, ale aj tak nás to neuráža a do hry to celkom zapadá, aj keď to mohlo byť aj lepšie. Hlavne hra nemá žiaden výrazný singel, či zvuk, všetko je si tak podobné a nudné, ako celková hra. Ak sa nás jedného dňa niekto spýta, z ktorej hry sme boli v roku 2011 sklamaní, povieme s najväčšou pravdepodobnosťou, že je to Darkspore - a pritom stačilo tak málo.

65%
Pomerne kvalitne spracované akčné RPG, ktorému chýbajú bohužiaľ hlavné oporné múry.