The Wheelman - PS3 recenze

The Wheelman - PS3 recenze
The Wheelman - PS3 recenze
00:00, 07.04.2009

Mnoho z nás na něj čekalo a také se dočkalo. The Wheelman byl ostře sledovanou hrou a musím přiznat, že i já jsem ho netrpělivě vyhlížel. Moji zvědavost povzbuzoval fakt, že hlavního hrdinu hry ztvární samotný Vin Diesel, známý americký herec, kterého můžete znát například z filmů Rychle a Zběsile či Riddick. Na hru jsem se také těšil z toho důvodu, že nabízela velice zajímavé možnosti. Právě Vin Diesel byl ale faktor, který mě již dopředu děsil. Pokud se někdo takový začne pouštět do herního průmyslu, nemám z toho příliš dobrý pocit. Pojďme se podívat, zda se to tentokrát povedlo.

Klik pro zvětšení (The Wheelman - PS3 recenze)Klik pro zvětšení (The Wheelman - PS3 recenze)

Vítejte ve Španělsku

Jak už jsem psal, hlavním hrdinou je Vin Diesel alias Milo Buric. Slouží jako tajný agent, momentálně však v přestrojení jako zločinec. Celá hra se odehrává ve španělské Barceloně. Barcelona je krásné místo pro dovolenou, ale bohužel ve hře budete mít zcela jiné věci na práci, takže na dovolenou rychle zapomeňte. Buric má za úkol vystopovat tři hlavní zločinecké gangy a povím vám rovnou, že nic těžkého to není . Podobně jako v sérii GTA se snažíte získat si přízeň šéfů mafie, ale jak už je to s mafií obvyklé, vždy se najde nějaký ten důvod, proč vás odstranit. Hlavním Buricovou zbraní je ze začátku auto. Díky vašemu kapesnímu PDA si vždy zvolíte cíl, ke kterému pojedete, půjdete pěšky či se tam přesunete rychlým cestováním, a tím automaticky úkol započnete.

Barcelona je poměrně klidné město. Lidé chodí po ulicích zabráni svými všedními problémy a auta se zde také nezastaví. Pravda, aut je ve hře opravdu hodně, ale pouze na počet. Pokud jde o typy vozů, příliš často a naprosto zbytečně se opakují. Sami to poznáte ihned potom, co projedete ulicí a potkáte při tom třikrát stejný automobil, akorát v odlišné barvě. Jak už napovídá název hry, vaším úkolem je plnit mise převážně coby řidič. V prvních misích jste v akci pouze s autem a vaším úkolem je setřást policisty. Ihned si všimnete, že auta se chovají poměrně věrohodně. Neberme však v potaz pohyb, který Buric využívá k tomu, aby setřásl pronásledující auta. Tímto pohybem ničí okolní auta, jelikož vaše auto sebou škubne do strany tak, že bokem narazíte do vedle jedoucího auta. Vozidla, která dostanou ihned po sobě několik zásahů, skončí podobně jako v Kobře 11. Ne, Semira zde nepotkáte .

Postupem času si Buric obstará i střelné zbraně. S těmi lze střílet rovnou za jízdy a pokud se držíte blízko vašeho nepřítele, zaměřovač vám ho automaticky zaměří. Účinnější metodou je však schopnost, kdy se jakoby zpomalí čas a vy můžete pistolí střílet na nejcitlivější místa nepřátelského automobilu či motorky. Buric může tuto schopnost využít pouze v případě, že využije svou nádrž nitra k tomuto účelu. Manévr se dá použít jak do předu, tak i otočkou dozadu. Pokud během tohoto krátkého časového úseku zasáhnete vozidlo do příslušných míst, vybuchne. Pokud potřebujete vůz nebo motorku, jednoduše si ho ukradnete. Dalším zajímavým, ikdyž opět nereálným prvkem je obstarávání nového vozu za jízdy. Buric otevře dveře a pokud ve správnou chvíli zmáčknete příslušné tlačítko, vyskočí na střechu před vámi jedoucího auta, vyhodí řidiče a vleze dovnitř.

Neúnavná policie

Pokud jde o úkoly, později vše začne být velmi stereotypní, ale budiž. Úkoly máte opět povinné a nepovinné. Pokud jde o nepovinné, většinou jde o nějaký závod nebo se jen snažíte způsobit co největší škodu během vaší jízdy. Povinné mise je nutné plnit, pokud se chcete dohrát až na konec hry. Příběh je poměrně zajímavý a chvilkami se vám z něj bude i motat hlava, jelikož stále dochází k neuvěřitelným zvratům. Vaše řádění však musí být i něčím hlídáno, a tak je tu policie, která hlídá pořádek po celé Barceloně. Boje s policisty se nevyplácí, tím je spíše vyprovokujete k ještě většímu úsilí vás dopadnout. Nejlepší volba je jim prostě ujet a nebo zajet do lakovny a nechat auto přestříkat.

Buric celou hru nestráví pouze za volatem. Můžete kdykoliv vylézt a jen tak se procházet či si zastřílet. Střílecí mise zažijete také, ale ty mi příliš zábavné nepřišly. Velká smůla je, že hra nenabízí žádné okolí města a ani možnost vlézt do některých budov zde není. Budu ale upřímný, není důvod, aby Buric, podobně jako Belic z GTA IV, chodil na bowling.

Vine, jak to vypadáš?

Grafické zpracování na vás zpočátku bude působit divně, ale brzy mu přijdete na chuť. Animace postav by mohly být lepší, ale detaily aut a okolních budov vypadají poměrně dobře, bohužel na grafickou špičku to nemá. I tak se vám hra bude líbit, a to hlavně díky skvělým efektům a vybuchujícím autům.

Doježděno, dostříleno!

Přestože Vin Diesla nemusím, ve hře The Wheelman se můj názor k němu trochu změnil. Z úst Burica samozřejmě vychází hlas herce. The Wheelman, ačkoliv nebude hitovkou tohoto roku, dokázal překvapit, a to svou jednoduchostí a zápalem pro věc. Hra má spád, neustále se něco děje a až na drobné nedostatky, jako je málo aut a nepříliš povedené animace postav, se hra povedla.

Děkujeme firmě Cenega za poskytnutí hry na recenzi

80%
The Wheelman je velkým překvapením tohoto jara.