Codename Panzers – Phase One – recenze

Codename Panzers – Phase One – recenze
Codename Panzers – Phase One – recenze
00:00, 19.02.2006

S realtimovými strategiemi z 2.světové války se v poslední době doslova roztrhl pytel. Začalo to Sudden Strikem, pokračovalo Blitzkriegem a dnes jsou tu Codename Panzers či ještě připravované Axis & Allies. A právě o hru od německých CDV s úplným názvem Codename Panzers – Phase One dnes půjde.

Klik pro zvětšení (Codename Panzers – Phase One – recenze)Klik pro zvětšení (Codename Panzers – Phase One – recenze)

V dnešní době je velmi těžké přijít na poli RTS s nějakou super novinkou a proto se autoři musí více či méně držet osvědčených postupů. To platí i pro CDV a Codename Panzers proto jsou na první pohled jen další z řady realtimovek… Ale hned druhý pohled vás vyvede z omylu. V téhle hře rozhodně nepůjde o zdlouhavé piplání základny a infrastruktury. Tohle je pravá válka se spoustou bojů, výbuchů a krve! Hra vás hned s hrstkou vojáků vrhne do víru bojů a už je to jen na vás a vašem strategickém myšlení.

Klik pro zvětšení (Codename Panzers – Phase One – recenze)Hans von Gröbbel - německý generál....)Hra nabízí hned tři velmi rozsáhlé a dlouhé kampaně za tři klasické strany – Němce, Rusy a Spojence (USA spolu s Velkou Británií). To není sice nic novátorského, ale zkuste vyšťourat ze 2. světové více válčících stran, když jich prostě víc nebylo… V každé kampani se ujmete role jednoho z mladých generálů a budete plnit nejrůznější úkoly. Mise jsou velmi rozmanité a nabídnou vám skoro vše co válka nabízí. Od útoků s drtivou převahou, přes bránění konvojů nebo výsadků v týlu nepřítele až k k situacím kdy vaším jediným cílem je PŘEŽÍT. Ve většině misí dojde k nějakému tomuto překvapení v podobě nečekaného útoku nepřítel z míst, kde by vůbec neměl být, a i to dělá ze hry víc, než jen další nudnou strategii. Příběh sice není ve válečných RTS to hlavní, ale i tady se autoři vytáhli. Před každou misí si přečtete kousek z deníčku vašeho generála a shlédnete jednu z neuvěřitelného množství cutscén, které vás ještě více vtáhnou do role válečného generála. Za každou splněnou misi dostáváte určitý počet bodů prestiže a za ty si poté můžete nakupovat nové jednotky. Každá jednotka získává postupně zkušenosti a zvyšují se jí životy či útočná čísla atd. Přijít tedy o jednu velezkušenou jednotku bolí víc než o 2 složené z nováčků… Vzhledem k tomu že s sebou můžete mít vždy jen 25 jednotek (tanků, podpůrných vozidel a skupinek vojáků), tak se autoři hráčům rozhodli pomoci ještě prostřednictvím letecké podpory. Na území nepřítele můžete nejprve poslat průzkumné Klik pro zvětšení (Codename Panzers – Phase One – recenze)letadlo a poté na něj zpustit bombardování či těžké dělostřelectvo. Poslední možností je výsadek parašutistů, kteří mohou v týlu nepřítele nadělat pěknou paseku.

Hra samozřejmě nenabízí jen kampaň, ale i klasický skirmish. Zde si můžete navolit až 7 počítačových protivníků, obtížnost a spoustu dalších věcí. Map je sice jen 12, ale tahle hra je hlavně o kampani. Stejně tolik jich nabízí i multiplStormregionayer, který má dvě podoby. V prvním případě se jedná o klasickou bitvu až 8 hráčů, kteří si před startem za navolenou prestiž nakoupí armádu. Ovšem většinu hráčů potěší hlavně varianta druhá. Jde o klasický CO-OP mód, kdy mohou dva hráči spolupracovat na plnění úkolů z kampaní. To se u strategií jen tak nevidí a mohu vám zaručit že je to velká zábava, když se s kamarádem domluvíte jak počítač chytře rozdrtíte. A herní doba se tím opět prodlouží.

Tak a jdeme na vizuální zpracování. Spousta lidí sice říká, že strategie nehrají kvůli grafice, ale když už se objeví nějaká opravdu hnusná, jsou schopni, ji odsoudit jen kvůli té grafice… :) To ale rozhodně není případ Codename Panzers. Grafika je jedním slovem nádherná!!! Všechny jednotky sou neuvěřitelně detailní a v pohybu vypadají naprosto realisticky. Okolní krajina je taky zpracovaná velmi obstojně a je téměř kompletně zničitelná. To znamená, že když si tanky razí cestu lesem, stromy jen vesele padají, nebo není problém zbourat pomocí flaku nějaký ten baráček… A konečně výbuchy…těch je ve hře opravdu HODNĚ, většinou jsou sice úplně zbytečné a pro hru nepodstatné, nelze jim však upřít, že vypadají opravdu věrohodně. Klik pro zvětšení (Codename Panzers – Phase One – recenze)Klik pro zvětšení (Codename Panzers – Phase One – recenze)

Dost však o grafice, té se prostě nic vytknout nedá, a pojďme na další aspekty zpracování. Těm se sice nic také nic vytknout nedá, ale taky ničím moc nepřekvapí. Prostě kvalitní standart. Výbuchy vybuchují, tanky vrčí atd… Všechny, kteří příliš nevládnou angličtinou jistě potěší, že je hra lokalizována do naší mateřštiny formou titulků. Ty se firmě Cenega opravdu povedly. Nejedná se tedy o žádný zprzněný překlad, který se na našem trhu čas od času objeví.

Pomalu se blížíme se konci. Jak to tedy shrnout? Codename Panzers jsou super akční realtime strategií, která má perfektní grafiku. Dokáží vás vtáhnout do sebe tak, že pomalu zapomenete na okolní svět a budete žit v domnění, že jste opravdu nacistický či ruský generál…:) Jediná věc, kterou bych hře vytkl je její přílišná akčnost, ale právě ta ji dělá tak zábavnou a chytlavou. Takže ze záporu se rázem může stát klad. Ale pro hardcore stratégy tahle hra asi moc nebude. To je však jediná kaňka na téhle jinak super hře…!

Klik pro zvětšení (Codename Panzers – Phase One – recenze)

91%
Super akční RTS, která vás zabaví na dost dlouho!!!