hw
PowerA MOGA XP7-X Plus

PowerA MOGA XP7-X Plus - recenze
PowerA MOGA XP7-X Plus - recenze
11:34, 25.04.2023

Je to už päť rokov, čo sa na scéne naplno etabloval dnes nesmierne populárny Xbox Game Pass a čoby služba pôvodne určená len pre Xbox komunitu, sa neskôr razantne dokázal uchytiť aj na striktnej PC scéne. S predplatným sa obrovský počet hier, ktoré sa pomerne pravidelne aktualizujú o AAA novinky prišiel ruka v ruke aj revolučný koncept cloudového hrania. Žijeme v dobe, kedy je čoraz menej časté sa z pohľadu konzumenta upínať vyložene len na nákup klasických diskov s hrami a aj keď sme, metaforicky povedané, rozkročený medzi hrubou videohernou minulosťou a, dúfajme, žiarivou budúcnosťou, už teraz je možné badať celý ten proces onoho prechodu. Jedným z jasných pilierov je práve hranie cez slabší hardvér, kde sa výpočty realizujú prostredníctvom stabilného internetu a vzdialených serverov. Niet pochýb o tom, že Microsoft je v tomto smere priekopníkom, ale ako to už tak býva, sám by to dozaista nezvládol a onen užívateľský komfort tak leží aj na ramenách ďalších firiem doplňujúcich menšie čiastky celého toho puzzle. Jednou z takých spoločností je aj firma PowerA, ktorá nedávno uviedla na trh prenosnú perifériu na hranie Xbox projektov prostredníctvom mobilného telefónu.

Nie len na Cloud

Klik pro zvětšení (PowerA MOGA XP7-X Plus - recenze)

Ešte než začneme, musím vyššie spomenuté zameranie produktu PowerA MOGA XP7-X Plus doplniť o zrejmú informáciu; akokoľvek je tento skladateľný gamepad primárne určený na hranie prostredníctvom mobilu, vďaka jeho prepojiteľnosti cez USB/BT je rovnako možné s ním hrať hry aj na stolné lomeno prenosné počítače. Dizajnový aspekt sa u XP7-X Plus zameriava výhradne na výzor Xbox ovládačov, k čomu má spomínaný výrobca samozrejme všetky patričné pečiatky od Microsoftu. Cena produktu sa pohybuje na hranici sto dolárov a za túto sumu vám príde vizuálne príťažlivé balenie vybavené samotnou skladacou jednotkou s naťahovacími pántami, stredovou časťou určenou pre separátne opretie mobilu alebo tabletu a dvojicou dôležitých USB káblov. Ak by som mal nad niečím vyjadriť, už takto v úvode recenzie, smútok, tak je to využitie microUSB vstupu a aj kabeláže, ktorú je nutné zasúvať do prístroja počas nabíjania alebo hrania cez kábel. Oceňujem však nasledujúcu kompenzáciu. Strojcovia mysleli na skutočnosť, že žijeme v dobe USB-C štandardu a preto ku svojmu výtvoru pribalili aj kábel s USB-C adaptérom preto, aby ste predmetný gamepad mohli bez problémov zasunúť do Android telefónu ako aj laptopu či prípadne tabletu - je však škoda, že ovládač nevyužijete ako doplnok ku konzole Xbox Series X/S alebo staršej generácii.

Bezdrôtové dobíjanie

Hlavným materiálom, ktorý spoločnosť PoweA pri výrobe MOGA XP7-X Plus využila, je plast. Tvrdený plast doplnený o pogumované miesta tam, kde ovládač prichádza do priameho kontaktu s mobilným telefónom. Jednotlivé komponenty sa počas testu ukázali byť dostatočne pevné a páčila sa mi tuhosť samotných analógových páčok ako aj svižné reakcie jednotlivých spínačov. Problémom, a to sa nebude týkať väčšiny prípadných záujemcov, môže byť väčšia veľkosť samotného hardvéru ako aj váha (cca 350 gramov radí XP7-X Plus takmer na samotný koniec peletónu, keďže konkurencia vyrába oveľa ľahšie ovládače tohto formátu). Plne však rozumiem tomu, prečo strojcovia prišli s takýmito proporciami, keďže čokoľvek menšie by pri dlhodobom úchyte v rukách mohlo spôsobovať nepríjemné pocity, čo pri hraní dozaista nechcete zažívať. Preto treba povedať, že testovaná vzorka je síce na prenos trocha ťarbavejšia, avšak dokáže vám to vynahradiť tým k čomu bola zostrojená a teda komfortom počas hrania. Jednotlivé krivky sú opatrené drsnejšou textúrou a ovládač sa vám tak nebude šmýkať ani v spotených rukách. Ani po takmer dvoch mesiacoch pravidelného používania nebolo na testovanej vzorke badať žiadnej materiálovej únavy a jednotlivé časti, vrátane naťahovacích pružín, fungovali bez akýchkoľvek známok poškodenia.

Problémy s väčším fotomodulom

Vyskúšal som do tela ovládaču vložiť veľké množstvo rôznorodých telefónov, od malých až po lopaty (doslova 7,13 palcové obrazovky) a jediné čo by mohlo robiť problém, sú mobily s abstraktne veľkými foto snímačmi. Nie snáď, že by ste do šasi gamepadu nedokázali onen telefón dostať, avšak pri pohľade z profilu by vodorovná symetria pripomínala skôr tvar skejtbordovej dosky než úplnej roviny - pogumovanie našťastie zabráni akémukoľvek poškriabaniu citlivých častí, takže ak vám nebude prekážať onen ohnutý tvar, je to vlastne úplne jedno. Poďme sa teraz pozrieť na formu priameho dobíjania batérie v aplikovanom telefóne. Pri zasunutí mobilu do stredu šasi MOGA XP7-X Plus máte v tomto prípade len jednu možnosť a to aktiváciu bezdrôtového tankovania energie - z boku nie je priestor ako zapojiť prípadný USB-C kábel. V tele ovládaču sa nachádza integrovaná power banka s kapacitou 2000 mAh, vďaka čomu ste schopný fungovať dlhodobejšie, aj keď bude samozrejme záležať od toho ako náročnú videohru vlastne spustíte a či pôjde o Cloudové hranie alebo bežný spôsob. Nabíjanie batérie mi v priemere zabralo sotva jednu hodinku a ak by som mal výdrž nejako zovšeobecniť, tak pri priemernej kapacite prémiového telefónu by som v kombinácii s vyššie uvedenou power bankou dokázal hrať v kuse viac ako dvanásť hodín. V ľavom hornou rohu je možné nájsť praktický LED indikátor informujúci o aktuálnom stave batérie prístroja a je možné využívať všetky funkcie gamepadu aj priamo pri hraní, respektíve dobíjaní.

Programovanie tlačidiel

Čo mi počas overovania kvality ovládacej schémy vyložene vadilo? Tuhosť zadných spínačov, ktorá je jednoducho predimenzovaná a ani po dlhej dobe hrania som si na ňu nevedel úplne zvyknúť. Naopak analógové páčky by sa dali bez akéhokoľvek preháňania postaviť vedľa tých, čo nájdete v oficiálnom Xbox Series ovládači a sotva by ste poznali rozdiel - ich odpor je jednoducho dokonalý. Zaujímavou funkciou je možnosť zadefinovania jednotlivých funkcií konkrétnych tlačidiel, ktorú viete realizovať aj bez dodatočného softvéru. PowerA MOGA XP7-X Plus je hardvér určený do rúk milovníkov mobilných hier, ktorým bežné ovládanie pomocou ťukania do obrazovky už dávno nič nehovorí. Jedná sa o kvalitný gamepad s využiteľnosťou aj v rámci PC scény, ktorý, až na pár vyššie spomenutých negatív, jasne patrí na špičku vlastného segmentu.

Za poskytnutí produktu na recenzi děkujeme společnosti PowerA