Pepper Grinder

Pepper Grinder - recenze
Pepper Grinder - recenze
18:06, 29.04.2024

Aj keď si myslím, že to, čo teraz poviem, už dávno viete, ale cez to všetko to risknem; ľudská rasa sa už odnepamäti vŕta v zemi a ak by si naši predkovia neváhali ušpiniť končatiny, sotva by som dnes ja sám mohol tými istými prstami mlátiť do klávesnice a písať tieto múdrosti. Koncept vŕtania a špárania sa v zemi je preto absolútne prirodzenou súčasťou aj herného sveta a existuje hneď niekoľko populárnych projektov, ktoré si na takomto "hrabaní" založili svoju slávu. Keď sa začne hovoriť o interaktívnom kopaní, určite vám mnohým vystane na mysli prvý Steamworld Dig, ale tej staršej generácii to asi bude skôr pripomínať retro záležitosť Mr. Driller. Tak či onak, obe tieto značky sú postavené na onom hrabaní sa pod povrchom zemským a aktuálne sa ich snaží, daným nápadom, doplniť aj projekt Pepper Grinder od Ahr Ech a MP2 Games.

Pirátka s vrtákom

Klik pro zvětšení (Pepper Grinder - recenze)

Príbehová linka sleduje osud mladej pirátky s dosť ostrým menom, Pepper. Medzi jej hlavné koníčky, okrem popíjania rumu a česania papagájov, patrí aj vŕtanie do zeme. Nevŕta však len aby vyleštila svoj "Grinder", ona vŕta aby naopak objavila čo najviac skrytých pokladov a ak to situácia dovolí, súčasne zachránila svet. V scenári projektu Pepper Grinder skutočne nemusíte hľadať žiadne sofistikované umelecké základy, rozprávame sa tu totižto predovšetkým o navonok klasickej pixel art plošinovke s dosť jednoduchým grafickým štýlom. Mimo dvojrozmerného pohybu je vám však, práve vďaka vrtáku, umožnené klesať aj do rôznych hĺbok a preskúmavať tak rôznofarebný svet z novej perspektívy. Ten najväčší bonus? Rýchlosť skúmania a celkovo krásne svižné tempo, ktoré si zamilujete ešte pred dokončením prvej úrovne.

Prstom po mape

Tak ako musel kedysi moreplavec prstom načrtnúť trasu po nedokončenej mape, len aby mu panovník zaplatil celé to jeho (ne)plánované a často nezmyselné dobrodružstvo, tak sa aj hráč snažiaci sa manévrovať s Pepper naprieč rôznorodým level dizajnom, snaží prepracovať z bodu A do bodu B. Výhody vrtáku padajú po opustení hliny (jasné mantineli sa naučíte rozoznávať okamžite), avšak akonáhle nie ste pod zemou, môžete využívať svoj vrták aj na útočenie proti rôznym nepriateľom. Samotný pohyb, či už vŕtanie a rýchlosť presunu alebo útočný výpad, je nesmierne návykový a som presvedčený o tom, že práve vďaka nemu sa o vydanie celej hry postaral práve Devolver Digital. Rôzne po úrovniach sú poskrývané bonusové predmety, ktoré je možné dosiahnuť len opakovaným vracaním sa do zdanlivo nedostupných oblastí levelu, ale keďže vŕtanie vo vás na prvú dobrú vzbudzuje také vzrušenie, nebudete voči pátraniu vlastne nijako namietať.

Štyri svety a štyria bossovia

Zbieraním mincí je Pepper doslova posadnutá a akonáhle ich má dostatok, môže navštíviť obchod v ktorých ich dokáže minút. Pýtate sa načo? Na odomknutie nových úrovní, rôznych nálepiek a podobných bonusov - špeciálne spomínané nálepky sú evidentne dielom skutočných umelcov a odkazujú na rannú fázu vývoja hry samotnej. Pepper Grinder je vo svojej podstate návykovou jednohubkou v druhom rozmere, ktorá vás naštve až v momente, kedy sa na obrazovke začnú rolovať záverečné titulky. Tie štyri svety prejdete neskutočne rýchlo (mne to nezabralo ani štyri hodinky) a už sa vrháte na pátranie po zvyšných bonusoch, ktoré sa vám pri prvom prechádzaní úrovňami nepodarilo objaviť. Osobne by som chcel aby autori navýšili trocha náročnosť, keďže len tretinu z uvedeného času som trávil opakovaním niektorých pasáží a práve zvýšenie náročnosti by celkovú časovú osu ešte natiahlo - tak ako sa to robilo v začiatkoch arkádových hier. Cez to všetko vám, milovníkom interaktívneho rýpania sa v zemi, musím uvedené dielo len a len odporúčať.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Devolver Digital

90%
Návyková a zábavná 2D chuťovka