Flipon

Flipon - recenze
Flipon - recenze
12:00, 14.12.2020

Od polovice osemdesiatych rokov, kedy duo Alexey Pajitnov a Vadim Gerasimov nechalo celý svet v nemom úžase pozerať na ich projekt Tetris, sa začali šíriť rôzne variácie tejto logickej arkády, ktoré s menšou či väčšou obmenou vyhynuli do roka a do dňa. Dnes tu v tomto duchu máme ďalšiu menšiu značku z pod sekcie "Panel de Pon", ktorá sleduje osudy skupinky vesmírnych dobrodruhov brázdiacich neznáme planéty posadené vysoko nad našimi hlavami.

Z jednej strany na druhú a naopak

Klik pro zvětšení (Flipon - recenze)

Ak ste sa pri zistení, že práve niečo také ako Flipon môže obsahovať dejovú linku, chytili za hlavu, nie je to až tak žeravé. Režim pre jedného hráča skutočne obsahuje akýsi scenár o putovaní vesmírom, ale jeho obsah by sa pokojne vtesnal na jeden jediný ústrižok pokrčeného toaletného papiera. Autori jednoducho potrebovali prepojiť tých 75 úrovní do jednej zmysluplnej linky, a tak zobrali roztomilé animované postavičky, pripli im hlúpe mená a hodili ich do solárneho systému plného farebných kameňov. Aby to následne nevyzeralo až tak fádne, nezabudli na koniec každého sveta posadiť nejakého toho bossa. Nič viac a nič menej.

Niečo ako Puzzle League

Klik pro zvětšení (Flipon - recenze)

Pointa riešenia jednotlivých situácií, kedy vám v nepravidelnom tempe vystupujú farebné kocky zo spodnej hrany, spočíva v ich presúvaní do ľavej alebo pravej strany. Následné spojenie troch alebo viacerých farieb v rade má za následok klasické zničenie a pripočítanie bodov. Ostatne úvod do chopenia inak nesmierne jednoduchých pravidiel akrády Flipon sa priamo spája aj s dejovou linkou. Koncept vás naučí ako predvídať prichádzajúce kamene a rovnako tak vám napovie, kedy je vhodné takticky vyčkávať a kedy naopak útočiť ako besný pes. Za najväčšie komplikácie je možné považovať akési nepohyblivé bloky a samozrejme časový pres.

Stotina sekundy rozhoduje

Klik pro zvětšení (Flipon - recenze)

Na rozdiel od Terisu nedáva Flipon až tak veľa priestoru na manévrovanie, keďže rýchlosť posúvania celého plátna je extrémne vysoká už v prvej časti kampane a hráč sa tak musí snažiť likvidovať všetko, čo je dostupné už na prvé videnie (horizontálne alebo vertikálne). Prejsť príbehovú kampaň znamená osvojiť si všetky potencionálne scenáre konceptu ako takého a následne zažiariť aj v režime lokálneho multiplayeru pre štyroch hráčov súčasne. Kto by však nenašiel ďalšieho kamaráta s vlastnou verziu Flipon, môže skúsiť zabíjať čas pri prekonávaní istej hranice bodov alebo plnení rozličných výziev na procedurálne generovanom plátne.

Prehnane náročné?

Klik pro zvětšení (Flipon - recenze)

Nebudem sa tu pred vami tváriť ako nejaký guru celého konceptu tohto diela, keďže poraziť všetkých bossov a prekonať tých 75 úrovní mi dalo osobne pekne zabrať. Dôvodom však nanešťastie nebola len moja vlastná neschopnosť, ale aj prehnane nakonfigurované nároky zo strany vývojárov. Ich poloautomatické rozdeľovanie prekážok a hádzanie odpadkov do centra mojich kameňov často spôsobovalo evidentne bezvýchodnú situáciu, ktorá by sa nedala vyriešiť, ani keby som dokázal zastaviť čas. Nepomáha ani krásne farebná škála priradená k jednotlivým situáciám, kde v istom bode naopak škodí akási rolovacia grafika s obrázkom kľúča, ktorá vyložene zavadzia vo výhľade.

Desať hrateľných postáv a šesť špeciálnych schopností

Cez vyššie spomenuté negatíva sa však jedná o nesmierne návykovú arkádu, ktorá vás môže poriadne chytiť za prsty. Testoval som verziu pre Nintendo Switch a tá podporuje dotykové ovládanie, s čím sa priamo spája dôležitá poznámka; že práve vďaka nemu som bol schopný užiť si Flipon oveľa lepšie než pri klasickej forme a vyriešiť takmer hraničné situácie len pomocou jedného ťahu prsta. Preto aj keby sme dali bokom nelogické časti a po stránke dizajnu prehnane komplikovanú grafiku (o otravnej hudbe ani nehovoriac), vyšla by nám z toho podarená logická arkáda, ktorá preverí vaše reflexy a poriadne namasíruje nervové receptory.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Plug In Digital

Klik pro zvětšení (Flipon - recenze)

60%