South Park: The Fractured but Whole (Switch)

South Park: The Fractured but Whole (Switch) - recenze
20:02, 27.04.2018

Pokračování herního South Parku vyšlo loni na podzim na PC, Xbox One a PlayStation 4. Nyní po více jak půl roce Ubisoft přináší Fracture But Whole i na nejnovější handheld Nintenda - tedy na Switch. Jak se hraje hra portovaná z "velkých" konzolí a funguje tak, aby bylo její hraní plnohodnotným zážitkem na Switchi? Na to si odpovíme v této recenzi.

Klik pro zvětšení (South Park: The Fractured but Whole (Switch) - recenze)

Příběh navazuje přímo na The Stick of the Truth, kdy vy jako "New Kid" a také král vítězíte v bitvě. Jenže se objeví tajemný The Coon (Cartman), který přišel z "budoucnosti", a řekl, že hrát si na Pána Prstenů nebo Game of Thrones už není cool. Že k vyřešení problému města, kde mizí kočky, je třeba začít být superhrdinové a vyřešit tuto záhadu. Tudíž se stáváte superhrdinou a všichni staří známí jsou také noví hrdinové. Proti vám stojí organizace Professora Chaose. Toť v kostce o co jde v příběhu. Ano, hra si střílí z Marvelu a DC Comics. Ale nejen z nich- máme tu "Instagram" a další appky v mobilu. Řeší se tu, s jakým pohlavím se identifikujete a zda je stejné, s kterým jste se narodili. A prostě stovky a tisíce trefných a sprostých narážek na náš svět, ze kterých budete mít úsměv od ucha k uchu.

Bude zbytečné v této recenzi zacházet do všech detailů hry, protože to vše si můžete přečíst v naší hlavní recenzi a vše je úplně stejné. Hra je primárně RPGčko, kde vaše schopnosti a útoky ovlivňuje výběr vaší super hrdinské persony. Zpočátku nevypadá systém postavy nějak zajímavě. Ale jakmile se odemknou artefakty a další třída super hridny, dá se začít hodně kombinovat útoky a různé bonusy k nim. Soubojový systém je tahový na různě veliké ploše se čtvercovými poli. Každý útok má své schéma, kam útočí, kam se případně pohne po jeho aplikaci postava atd. Prostě celkem přímočarý tahový systém, který znáte z ostatních her. Během útoků lze rychlými quick-time eventy zvýšit sílu či efekt útoku. Při obraně zase navýšit nabíjení super útoku. Super může použít jakákoliv z vašich až čtyř postav v boji a vyplýtvá tím nabitou energii. Status efekty a nabíjené útoky jsou zde také. Bojovat budete proti všemu možnému ve městě. Zákeřní šesťáci nebo obsluha ze zdejší varianty Hooters, perverzní zástupci církve included. Levelujete pomocí plnění challenges jako třeba získávání followerů na Coonstagramu díky selfíčkám. Nebo splnění miniher na každém záchodě, který potkáte.

Z těchto důvodů, že hra je celkem pomalé RPGčko bez větších akčních částí a také bez sálo-dlouhých konverzací, je její hraní na Switchi naprosto skvělou volbou. Dá se hrát v menších kouscích, aniž byste cítili, že si přerušujete intenzivní zážitek. Zároveň, ale dokáže upoutat tak, že čas kolem vás letí a zapomenete se na obědě o nějakou tu půlhodinku déle, než je záhodno. Prozkoumávání tohoto legendárního městečka dokáže zabavit na desítky minut. Je tu spousta lootu a malých hádanek k odhalení. Ani se člověk nemusí věnovat questu a užije si spoustu různých scének a hlášek.

Nejdůležitější kapitolou tohoto článku je technické zpracování. Protože to je primárně věc, která hráče zajímá - jak se hra hraje na Switch místo PlayStation 4 či Xboxu? S klidem mohu říci, že tohle je čistokrevný port, který nijak hru neupravuje pro potřeby handheldu. Pouze běží v horším rozlišení než na "velkých" konzolích. To pocítíte prakticky jenom při hraní z docku, protože hra na TV nevypadá tak hladce a seriálově jako třeba na PS4. Na rovných liniích uvidíte kostičkování, protože bych řekl, že ani 1080p hra nedává v docku. Ale v handheld módu na malém displayi dostáváte opravdu krásnou podívanou, kterou by kolemjdoucí snadno zaměnil za sledování seriálu.

Občasné cuknutí připomene, že Switch opravdu nemá takový výkon. Ale to v téhle tahové hře těžko ovlivní váš herní výkon a pouze lehce zážitek. Narazil jsem na pár lokací, kdy při scrollování pozadí hra ztrácela plynulé snímkování, ale bylo jich opravdu minimum. Co je více nepříjemné je, že hra má více načítání a jejich trvání je o něco delší, což může občas narušovat zážitek. Zvlášť, když černá obrazovka naskočí při vstupu do jedné malé místnosti, ze které zase hned půjdete ven. Působí to trochu nekonzistentně.

Asi poslední věc, která mi vadí, je velikost některých prvků. V soubojích jsou diagramy toho, jakou area zasáhne váš útok. Ty jsou opravdu titěrné vedle ikon útoku. Vzhledem k tomu, že hru hraji primárně v handheld módu a někdy i bez sluchátek. Jsou pro mě titulky důležité. Ty jsou relativně malé, ale hlavně mi přišlo, že v některých místech rychle mizí a unikly mi některé věty. Takže sluchátka jsou lepší volba. Hlavně kvůli tomu, že hra je samozřejmě plně nadabovaná a to herci (a autory) ze seriálu. Mrzí mě, že při koupi Switch verze, která vychází více jak půl roku po původních, nejsou ve hře přibalené všechna DLC. Ano možná by pak zastávka autobusu DLC ve hře působila divně, ale pokud chcete mít vše, tak ještě připočtěte 819Kč za Season Pass. Tady si myslím, že mohl Ubisoft udělat spíše Complete Edition pro Switch.

South Park: The Fractured but Whole je obrovsky zábavné RPG, které pobaví každého, kdo ocení pořádně nekorektní humor South Parku. A rovnou říkám, že nemusíte být fanouškem seriálu (já ho neviděl už léta), abyste se pobavili na maximum. Hrát ho během volných chvilek při čekání na autobus nebo v kavárně nemá chybu. Tedy má, a to docela podstatnou. Nutkání tlemit se na Switch jak idiot hra způsobuje velké. Je těžké nepůsobit jako ufon mezi zamračenými lidmi v metru, které čeká každodenní "vopruz" v práci, protože vás to netankuje - vy jste sprostý superhrdina, jehož ultimátní útok vychází z rektálního otvoru, a máte úsměv od ucha k uchu. O tom South Park je.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Playman

80%
Navzdory malým technickým nedostatkům hra v přenosné formě funguje snad ještě lépe a neztrácí nic ze svého nekorektního vtipu.