Dragon Quest Builders (Switch)

Dragon Quest Builders (Switch) - recenze
19:37, 07.02.2018

Na titul Dragon Quest Builders (DQB) som sa tešil aj napriek tomu, že nie som skalným fanúšikom hlavnej série. Musím sa priznať, že ma vždy trošku zaujímal Minecraft ale prišiel mi plochý a tak trošku neatraktívny. DQB som očakával s prísľubom dotiahnutého Minecraftu, ktorý bude obsahovať zaujímavý príbeh, peknú grafiku a nejaký ten RPG prvok. Dočkal som sa? Skôr sa dočkal kolega Filip, ktorý si mohol titul zahrať už pred viac, ako rokom na konzole PS4 a rozhodne nebol sklamaný. Ak mi neveríte tu je jeho oslavujúca recenzia.

Klik pro zvětšení (Dragon Quest Builders (Switch) - recenze)

S príchodom konzole Nintendo Switch konečne prišiel rad aj na mňa a ja konečne testujem dlho očakávaný titul DQB na tejto univerzálnej konzolke. Ako dopadol? To už sa dočíta v nasledujúcich riadkoch.

Do titulu DQB sa zamilujete na prvý pohľad a prvý dotyk. Grafika nie je ničím výnimočná ale je jednoduchá a v porovnaní s konkurenčnými titulmi je naozaj napred. Ovládanie je taktiež veľmi príjemné a intuitívne, za pár momentov budete s vašou hlavnou postavou prechádzať kockovým svetom akoby vám patril. Je potreba upozorniť, že táto hra funguje, ako dokonalý stroj času smerom vopred. Hru spustíte a behom pár momentov vám buďto bliká indikátor batérie alebo vám zvoní budík do práce. Samozrejme toto prirovnanie myslím v pozitívnom slova zmyslel a to hlavne z dôvodu, že hra je naozaj návyková a často som sa stretol s momentami, keď som si povedal – ešte 5 minút a kašlem na to, netreba asi dodávať, že 5 minút to skutočne nebolo.

Začiatok hry vás zabaví akýmsi krátkym tutoriálom, v ktorom vás prvý obyvatelia vašej novovznikajúcej spoločnosti požiadajú o pár drobných úloh, ktoré majú samozrejme za úlohu zoznámiť vás so základnými princípmi hry. Za pár chvíľ ste v hre, ako doma a vydávate sa na prieskum.

Exploration...

Recenziu som sa rozhodol rozdeliť na pár základných častí, ktoré hra ponúka, zámerne ale vynechám príbeh a to z dôvodu, že mi v hre neprišiel dôležitý a zároveň preto aby som cholerickým anti-spoiler manom nič neprezradil.

Prvá zásadná časť hry tvorí prieskum okolia a oblasti, do ktorých sa dostanete len špeciálnymi portálmi. Každá oblasť obsahuje iný druh nepriateľov a samozrejme iný druh surovým, ktoré je možné získať. Po svete sa taktiež nachádza obrovské množstvo vedľajších úloh ale nečakajte však, že vás hra nasmeruje až priamo k NPC, je potrebný podrobný prieskum terénu a všemožných jaskýň v ktorých sa nachádzajú vzácne suroviny, poklady alebo vystrašené NPC, ktoré ocenia vašu pomoc a následne prístrešie vo vašej novovznikajúcej osade.

Počas hry navštívite rôzne miesta, na ktoré sa dostanete pomocou portálov, ktoré získavate za postup príbehom alebo lepšie povedané, za plnenie jednotlivých úloh pre obyvateľov vašej osady. Samozrejme, že postupom času sa prieskum stáva zložitejší a to vďaka rastúcej optiažnosti monštier a terénu. Proti tomuto faktu sa dá ale bojovať poctivou prípravou a tu sa dostávame k samotnému craftingu a k tomu, čo má hra v názve, teda slovu builders...

Building...

Ďalšou hlavnou časťou hry, je samotné budovanie základne, vášho vybavenia a všemožných ďalších vecí. S počiatku to všetko začína základnými surovinami, ako je hlina, drevo, kameň ale časom sa portfólio surovín poriadne nafúkne a možnosti budovania budú priam úchvatné. Osobne nie som veľmi talentovaný stavbár, ktorého vrcholom bolo v titule Minecraft postaviť štyri steny a na to postaviť plochú strechu, ktorú som považoval za terasu. Podobne je tomu tak aj v DQB, moc mi to nejde ale rozhodne stojí za to pozrieť si YouTube a nejakého talentovaného hráča tohto titulu a budete mať hrubú predstavu o tom, akým možnostiam v titule DQB vlastne čelíte. Stavby sú v skutku monumentálne a ak patríte pod toto % obyvateľstva, rozhodne sa máte na čo tešiť. Aby bolo jasné, keď niečo vybudujete je potreba to aj náležite chrániť a tým sa dostávame k ďalšej časti...

Fighting...

O tejto časti asi toho moc nenapíšem, jedine možno to, že keby v hre nebola asi by bolo aj lepšie. Boje sú pre mňa jedinou, teda ak nepočítam občas neposlušnú kameru, chybou inak skvelého titulu. Jedná sa totižto iba o jednoduché stláčanie tlačítka s možnosťou silného útoku po nabití ale to mi nestačilo a určite by bolo fajn, keby autori pri tvorbe pokračovania použijú viac fantázie a originality. Monštrá sú ale rôznorodé. Mnoho z nich sú ikonické stvorenia z hlavnej série takže sa budete cítiť, ako doma.

Po splnení určitej dávky úloh, vás hra presunie do bojového módu na vašej základni, úlohou je odraziť hrozivé monštrá a zabrániť tomu aby vám zlikvidovali základňu, takže taký jemný tower defense. Za mňa celkom fajn spestrenie, ktoré rozhodne zabaví.

Čo povedať záverom? Ak hľadáte alternatívu fenomenálneho Minecraftu DQB je rozhodne riešením. Hra je po všetkých stránkach zábavná a vydrží vám na veľmi dlhú dobu a v prípade, že ste človek, ktorý sa baví len samotným budovaním, dokážem si predstaviť, že vám hra vydrží minimálne do vydania druhého dielu. Ak patríte k váhavcom, rozhodne neváhajte DQB pre Switch verziu je jednoducho dokonalým spestrením na vaše dlhé cesty a v pohodlí domova na vašej veľkej televízií taktiež neurazí.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti ConQuest entertainment a.s.

82%
Ako už písal Filip pred rokom, tak na neho naviažem... Dragon Quest Builders je výborná RPG hra, ktorá vás poteší a rozhodne zabaví na dlhú dobu. Veľké plus je aj mobilita ale to je jedna z devíz konzole Nintendo Switch.