Lego Harry Potter: The Collection

Lego Harry Potter: The Collection - recenze
07:34, 07.11.2016

Se hrami na všech myslitelných platformách se v dnešních dnech doslova roztrhl pytel a se svou troškou do mlýna přispěchali i borci z týmu TT Games, stojící za mnoha Lego hrami inspirovanými filmovými předlohami. Tentokráte se na konzoli Playstation 4 však nejedná o nic nového, ale o remasterovanou kolekci obou předchozích her s charizmatickým kouzelníkem Harrym Potterem, jehož školní léta si nyní budeme moci prožít pěkně v jednom balíku. Jestli se koupě tohoto bundlu vyplatí, to si povíme na následujících řádcích.

Klik pro zvětšení (Lego Harry Potter: The Collection - recenze)

Kouzelný svět na dosah

Původní verze obou her jsme si mohli projít již na konzolích minulé generace, takže se naskýtá otázka, jestli se nyní dočkáme nějakých těch vylepšení. Náplň hry je samosebou stejná a tak se opět můžete těšit na převyprávění příběhu jednotlivých dílů v roztomilé Lego grafice, řešení spousty hádanek, sbírání penízků a mnoho dalších aktivit, které na Lego hrách tak milujeme. Budete se tak muset postupně naučit všechna kouzla a na stoprocentní průchod hrou se na mnoho míst budete muset zcela určitě i vrátit, jelikož v raných fázích váš hrdina ještě nedisponuje mocnou magií, která mu umožní dostat se na nepřístupná místa. Podíváte se tak samozřejmě na hrad v Bradavicích, do Zobí ulice, navštívíte famfrpálové hřiště, nástupiště 9 a třičtvrtě a bát se budete v tajemném lese plném pavouků. Hagridova chýše i Děravý kotel také vypadají jako jejich filmové předlohy a ač se nejedná o virtuální realitu, budete se zkrátka při průchodu jednotlivými díly her cítit jednoduše v pohodě a prožijete si příběhy vašich oblíbených hrdinů. V balíku také najdete všechna vydaná DLC, která do her dodala nové postavy. Vylepšení doznalo také technické zpracování, které, zejména na PS Vita, místy pokulhávalo a mohli jsme si tak užít poměrně časté propady snímkování. To již nyní bylo odstraněno a celé putování si užijeme v plynulých 60 FPS a rozlišení 1080p.

Vychytávky na nové platformě

V posledních Lego hrách se již stalo standardem, že jednotlivé postavičky se již naučily mluvit. To se tu nekoná a neduh mumlání a huhlání si tak užijete dosytosti. Jelikož je příběh vyprávěn skutečně jednoduše a fanoušci filmů v něm budou jako ryby ve vodě, nejedná se tak o žádný palčivý problém. Na druhou stranu by se Harrymu a jeho přátelům slušilo dát do vínku nějaký ten slušnější dabing, který by přeci jenom přispěl k navození lepší a filmovější atmosféry. Celá hra je tak jako i v ostatních kouscích prošpikována cut scénami, které nebyly nijak upraveny a oproti samotnému hraní vypadají poněkud zastarale. Ještě pár vychytávek oproti předchozím verzím stojí za zmínku. Díky Dualshocku 4 si tak můžete užít jednoho efektu, a to toho, že barva LED na gamepadu se mění podle právě navoleného kouzla. Nejedná se však o nic praktického, na světélko stejně při hraní nevidíte, takže tento prvek lze brát skutečně pouze jako hračičku pro děti. Repráček v ovladači našel také své využití. V určitých fázích hry se z něj začnou linout okolní zvuky a často také uslyšíte kvílení studentů v nesnázích. To vám může napomoci k lokalizování těchto nebohých lidiček a navést vás tak k jejich záchraně. Opět blbinka, ale potěší.

Remaster v pravém slova smyslu

Tím však výčet novinek skutečně končí a kompilace nepřináší žádné další inovace. Trofeje zůstaly takové jak byly, takže se s klidem můžete pustit do platinování. Nevím jak ostatní hráče, ale Lego hry mě ani častým nucením vracet se do již prozkoumaných lokací nikdy nenudily a vysbírávání všemožných pokladů bylo skutečnou zábavou. Vzhledem k faktu, že obsahově jsou oba tituly v kolekci na chlup stejné jako originály, hráči, kteří s nimi již měli tu čest si mohou perfektně zavzpomínat. Otázkou však je, zda jim toho za cenu kolem tisícovky hra dokáže nabídnout něco, co nezažili již před pěti lety. Podíváme-li se na to takhle, tak nejspíše ne, nicméně jestliže jste skutečnými fanoušky ať už filmů s Harrym Potterem nebo zkrátka Lego her jako takových, mohli byste využít příležitost pořídit si kompletní edici se všemi DLC v jednom. Již tradičně je jedním z nejzábavnějších prvků hra více hráčů. K tomuto režimu mám svoji klasickou výhradu, a to, že stále se vývojáři nehecli a neimplementovali do Lego hry online multiplayer. Vystačit si tak musíte s lokálním, ale i tak se opět jedná o veliké zpestření v oblasti hratelnosti. Když spolu se čtyřletým synkem chytneme ovladače a putujeme Bradavicemi společně, pomáháme si a plníme jednotlivé úkoly, královsky se bavíme. Je to zkrátka zcela jiná liga než v jednom hráči.

Sesumírujeme si to

Máte-li kolem sebe někoho, kdo moderním hrám, střílečkám či akčním adventurám příliš neholduje, rozhodně doporučuji skočit do krámu pro kolekci Harryho Pottera. Jste pyšným rodičem, který by chtěl dopřát povedenou konzolovou zábavu i vaší ratolesti? Platí věta výše. Nebo si chcete zkrátka bezstarostně zakouzlit a původní zpracování Lego Pottera vás z nějakého důvodu minulo? Taktéž. Na druhou stranu, jestli Bradavice znáte jako své boty a na minulé generaci jste v těchto titulech prozkoumali každý kout, budete muset již zvážit, zdali vám těch pár textur a vyšší rozlišení stojí za novou investici.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Cenega

Recenzovaná verze: PlayStation 4
85%