hw
Logitech G933 Artemis Spectrum

Logitech G933 Artemis Spectrum - recenze
08:20, 15.04.2016

Po tom ako ste si spolu so mnou nedávno prešli rozbor kvalít u recenzie na profesionálne náradie v rámci eSport sekcie spoločnosti Logitech v segmente myší, si dnes ruky dajú tak trochu oddych a prejdeme na druhú dôležitú vec, ktorú hráč potrebuje mať v rámci stopercentného relaxu u hier v čo najlepšej kondícii. Dobrý sluch a schopnosť rozumieť aj malým hlodavcom s ich jemnučkým hláskom, to je aspekt, ktorý doceníte nielen v bežnom živote ale aj pri poriadnej interaktívnej zábave. Zabudnite teraz na profesionálny elektronický šport, aj keď headset G933 Artemis Spectrum by sa v týchto vodách ujal rovnako s úspechom. Moja lupa pri testovaní jeho kvalít sa zameriavala predovšetkým na výslednú hodnotu spokojnosti zvedavého zákazníka s celou škálou možností, ktoré produkt proklamuje v reklamných frázach nielen na internete. Pozriete sa teda mne cez rameno, či je z vašej strany opodstatnená nemalá investícia do G933 v pomere k tomu, čo tento výrobok dokáže.

Žiadne káble a krištáľovo čistý zvuk za každých okolností...

Klik pro zvětšení (Logitech G933 Artemis Spectrum - recenze)

Po tom ako mi kuriér s kyslím ksichtom odovzdal balíček do ruky, by si jeden myslel, že budem recenzovať citróny po záruke. O to väčšie potom bolo moje prekvapenie, keď som G933 rozbalil a prvýkrát uchopil samotné slúchadlá do dlane a uznanlivo pokýval hlavou. Pri predstave, že si mám niečo funkčné nasadiť na hlavu, očakávam od daného materiálu v prvom rade čo najnižšiu váhu tak, aby sa pri dlhšom používaní nestalo, že si to moje krčné stavce odnesú s trvalými následkami. V tomto bode je daný produkt spracovaný s citlivosťou k zákazníkovi a čo do váhy je v podstate najťažšia samotná horná časť mimo slúchadiel, ktorá im má zabrániť, aby vám nepadli do slepačieho vývaru (aj takýto scenár je s G933 možný s ohľadom na jeho funkčnosť). Hlavnou devízou, a opäť sa vám to nesnažím odovzdať ako predajca, je tu schopnosť bezdrátového prenosu zvuku a to hneď u niekoľkých foriem používania. Dnešný svet hier už nie je striktne viazaný na jednu platformu a tak je bežné, ak máte doma popri PC aj zopár konzol a vo vrecku často výkonom zrovnateľný mobilný telefón. Firma Logitech aj z týchto dôvodov integrovala do svojho výrobku funkčnosť mimo stolných počítačov aj so súčasnou generáciou konzol, konkrétne je reč o Playstation 4 a Xbox One a aby to nevyznelo v konečnom dôsledku nejako chudobne, pridali ako bonus priestor na prepojenie s televíznou technikou či mobilným telefónom. V skratke teda umožnili majiteľom G933 pripojiť ich novú hračku takmer k všetkému, čo vydáva zvuk (samozrejme mimo chladničky, mikrovlnky, nahnevanej manželky a hlučného suseda) a to všetko v bezdrátovej forme.

Logitech software bude vašou predĺženou rukou pri dokonalom nastavení G933

Zvukové membrány, ktoré výrobca označuje ako Pro-G, sa tu starajú o krištáľovo čistý zvuk za každý okolností aj keď na dokonalosť si budete musieť trocha sadnúť a pohrať sa s nastavením. Našťastie software, ktorý sa od Logitechu stará súhrnne o všetky jeho zariadenia súčasnosti, je natoľko užívateľsky prístupný, že aj bežný konzument s obojstrannou lobotómiou by nemal mať akékoľvek problémy. Nastavil som si to ja sám a to je toho dôkazom. Ale čo to vlastne nastavujem? V zásade, ak odhliadnem od faktu, že je tu zase možnosť vybrať si z miliónov farieb, ktoré by mohli zdobiť aj vaše uši, dostanete šancu si podrobne kalibrovať zvuk pre jednotlivé zariadenia tak, aby produkt vyhovoval vašim potrebám. Vďaka schopnosti USB adaptéru, môžete cez slúchadlá prehnať viacero zariadení naraz, aby ste pri hraní alebo počúvaní hudby neboli nikdy rušený. Ak budete hrať na konzole a chcieť pritom počúvať hudbu z externého zdroja priamo cez G933, nie je problém. Ak budete hrať na konzole a niekto vám zavolá na mobil, nemusíte dávať slúchadlá dole a vďaka schopnosti miešania zdrojov jednoducho spustíte hovor priamo cez headset. Možností ako si skombinovať svoje zariadenia do jedného klbka tu je viac ako dosť a to ja vidím ako hlavnú devízu Artemis Spectrum a argument pre jeho kúpu. Vrátim sa ešte krátko k programovaniu tlačidiel, ktoré sa nachádzajú na tele slúchadiel. Každý jeden gombík si môžete priradiť k vami zvolenej funkcii a tak nastaviť jednotlivé profily pri hraní, ktoré aktivujete rýchlo a bez omeškania. Aspoň tak to tvrdí výrobca, ale ja s ním jeho popis tejto funkcie až tak nezdieľam. Predsa len, ako som mal slúchadlá na hlave a chcel som si prepnúť daný G bod (no homo), bolo pre mňa dosť obtiažne nahmatať ten správny gombík a viac či menej som tápal. Je samozrejme možné, aby sa hráč naučil z pamäti čo, kde má, ale prečo by som to mal robiť pri veci za cca 200 Euro!?

V prvom rade pohodlie a to čo najdlhšie...

Svoj test u G933 som v rámci konzol prehnal primárne cez PS4, kde som skúšal základný headset a následne porovnával kvalitu šumenia v pozadí a zvuku celkovo. V tomto prípade samozrejme Logitech jasne vyhráva ale z pozorovania bolo okrem potlačenia šumov aj badať oveľa lepší dôraz na ostrosť hlasu, ktorý sa prenášal na druhú stranu konverzácie. Pre hráčov na konzolách by preto G933 mohla byť tá správna alternatíva za okolností, ktoré nebudú porovnávať cenu s konkurenciou. Apropo cena, ktorú som už o pár riadkov hore naznačil, patrí k tým vyšším v tomto segmente ale s ohľadom na fakt, koľko toho môžete u Artemis Spectrum využiť a načo všetko je možné tento headset vlastne pripojiť, by sa cena ako taká dala považovať za adekvátnu. Je to všetko potom vo vašej hlave. Ak chcete len slúchadlá k PS4, tak sa vám táto kúpa moc neosvedčí. V prípade, že ale budete využívať headset aj ako cestu na počúvanie hudby u domáceho kina, či nerušiť rodinu pri sledovaní TV, môže sa variabilita využiteľnosti G933 dostať nad konkurenciu. Ako veľké plus je tu určite aj výdrž batérie, ktorá pri plnom nabití a vypnutí svetiel dokáže prístroj udržať v chode cca 13 hodín (záleží to aj od veku produktu, výšky hlasitosti...), čo je slušná porcia času a dostatok hodín na odpočinutie od káblov.

Dizajn nesie znaky súčasných trendov a produkt nijako neurazí ani svojou mohutnosťou

Celkové spracovanie materiálu, váha a pohodlie pre vaše uši ma vedú opäť k tým zeleným číslam a na samotný záver recenzie si neodpustím trocha klišé. Vaše sluchy si zaslúžia to najlepšie a G933 sa z tohto uhla dá považovať za tú správnu voľbu.

Za poskytnutie produktu na recenziu ďakujeme spoločnosti Logitech