Inquisitor

Inquisitor - recenze
Inquisitor - recenze
13:30, 16.11.2009

S trochou nadsázky přichází hra z dílen českého studia Cinemax s názvem Inquisitor. Pokud jste se nechali zlákat spoilery, díky videím a screenům určitě vám ihned přišlo na mysl první Diablo nebo Baldurs Gate. O to více šokující je fakt, že na hře se dělalo deset let. Sám jsem nechápal, proč se autoři pokusili vydat něco takového až nyní, kdy tento titul zašlápne každá hra starší pěti let. Přesto jsem se opět přesvědčil, že grafika není všechno, a s chutí se ponořil do nového českého dítka. Nyní mohu konstatovat, že to stálo za to.

Klik pro zvětšení (Inquisitor - recenze)Klik pro zvětšení (Inquisitor - recenze)

Vítejte v ponurém a temnému středověku, kde přežijí pouze ti nejsilnější. Hra se nechala inspirovat slavnými RPG předchůdci, a tak se s vámi už od začátku nehodlá mazlit a nebude vás vodit za ručičku, na což je dnes většina hráčů zvyklá alespoň v podobě tutoriálu. Jediné, kde se budete cítit bezpečně, je hlavní menu. Zde se však nezdržíte dlouho, protože ihned po výběru postavy, kde vybíráte pouze mezi mágem, zlodějem a paladinem, a rozdělení bodíků mezi základní atributy a dovednosti se vrhnete do temného světa.

Klik pro zvětšení (Inquisitor - recenze)Co se příběhové linie týče, ta vám, pokud se hra trefí do vašeho vkusu, nebídne až kolem jednoho sta hodin parádní zábavy, a to mluvím pouze o hlavní dějové lince. Přičtěme i nepovinné questíky a nějaká zdržení a 150 hodin je pryč, jak mrknutí oka. Možná je zde trochu nepříliš vhodně zvolená metoda nechutně dlouhých dialogů, které se rovnají přečtení jedné ohromné bichle, ale k příběhu to patří a musím přiznat, že kvalita dialogů je na více než parádní úrovni a udrží vaši pozornost i při zdánlivě nenápadném dialogu. Celkově jde o famózně sepsaný scénář, který je vrcholem tohoto díla. Vaším hlavním úkolem je zajistit bezpečí v zemi a zjistit původ všudepřítomných monster.

Dělám to nerad, ale největší kritika padá na technologickou stránku hry. Přestože hra byla vyvíjena přes deset let, jak již bylo zmíněno, ponechali autoři původní grafický skvost. Nic složitého, pouze pár pixelů, které vždy dají dohromady danou lokaci, přesouváte se pouze klikáním myší z jedné lokace do druhé, někdy však dojde na revoluční pohyb, a to v případě kdy na vás útočí nepřítel či se okolo pohybují ostatní NPC. Přesto že nám příznivcům starých dobrých gamesek toto ztvárnění nevadí a milujeme ho, většina hráčů titul odsoudí předem, už jen podle screenshotů, což je trochu smutné. Pro někoho by mohla býti cenná i informace, že hra neobsahuje žádný dabing, pouze hudbu, která vás doprovází na vašich toulkách. Všechny rozhovory tedy probíhají pouze textově, ale což, to nám také zas tak nevadí. Hra nabízí pouze izometrický pohled, jenž není možné měnit a velkým problémem se zde stává sběr veškerých předmětů. V tu chvíli se ze hry stává hra trpělivosti a přesnosti. Předměty jsou tak malé, že se vám jen těžko podaří dostat kurzor do správné polohy k sebrání.

Celkově nesmíte čekat žádnou revoluci v herní části. Vše je pěkně navrženo po vzoru blizzardího Diabla, ale žádných inovací se nedočkáte. V soubojích jste odkázáni na nasbírané statistiky a číslička ukrývající se u vašich zbraní a brnění. Co naplat, možná se mohli hoši trochu přiučit od Titan Questu, kde se podařilo nové skilly lépe rozdělovat a celkově mi hra připadala jednodušší a přístupnější. Nemluvě o inventáři. Na první pohled by se mohlo zdát, že je vše jak by mělo být, ale opak je pravdou. Ani dobrá uklízečka by vám nedokázala udělat pořádek v poměrně rozsáhlém, lépe řečeno objemném, inventáři. Většina věci se zde válí bez ladu a skladu a působí to celkově dosti chaoticky. Další nepříjemností jsou nepřátelé, kterých je ve požehnaně a poté, co je zlikvidujete a za čas se vrátíte, ejhle už jsou tu zase. Bohužel většina z nich je zpočátku nehorázně silná, a tak budete mít co dělat abyste vůbec přežili. Zde by chtělo lépe poladit obtížnosti, neboť na nejvyšší stupeň jsem se raději ani nepodíval, ze strachu, aby se mi zlomyslně sám nezapl.

Inquisitor rozhodně není peckovým titulem, ale dokáže potěšit přívržence starých časů, kteří marně čekají, že se nové tituly vrátí do původních kolejí. Přesto díky úchvatně podanému příběhu, který jsem samozřejmě nedokázal dokončit, neboť je hra opravdu neskutečně dlouhá, a zejména díky staré, ale přesto dobré hratelnosti, díky které budete sledovat hru dlouhé hodiny a nebudete chtít přestat, stojí za to. Autoři si byli vědomi, že poněkud minuli dobu, a tak hru uvádějí na trh za o něco nižší cenu než nové tituly (stylových 666Kč), což je jen další pozitivní argument, proč si hru vlastně pořídit.

76%
Pro příznivce Diablovek jasná volba.