Lil’ Guardsman

Lil’ Guardsman - recenze
Lil’ Guardsman - recenze
11:22, 01.02.2024

Je dnes, viac než inokedy v minulosti, nesmierne náročné dostať invenciu do tak archaického herného žánru akým je point-and-click adventúra, že akonáhle sa to nejakej spoločnosti predsa len podarí, je z toho razom potencionálny hit. Ťažko povedať, či sa projektu spoločnosti Hilltop Studios s názvom Lil’ Guardsman časom dostane úspechu aj v zmysle vysokých predajov, každopádne, ich posledná hra mňa osobne natoľko opantala, že sa o jej kvalitách teraz s vami s radosťou podelím.

Veľa tém a prekvapivo málo chaosu

Klik pro zvětšení (Lil’ Guardsman - recenze)

Ako už samotný názov predmetnej adventúry napovedá, ústrednou postavou sa stáva mladá slečna menom Lil. Ide o dvanásťročnú a od pohľadu sympatickú osôbku, ktorú by ste si vedeli predstaviť skôr v pozícii školáčky cmúľajúcej koniec ceruzky niekde v školskej lavici, avšak naša Lil je v skutočnosti stredobodom administratívneho riešenia obrovského množstva príbehov natlačených do menších či väčších epizód. Niť, ktorá tak umne spája jednotlivé misie, teda úlohy stretávajúce hlavnú hrdinku počas siedmych hodín hrania, je zložená z temných, ale aj neskutočne vtipných situácií. A kde je tá mnou v úvode toľko spomínaná invencia? Lil sa jedného dna musí posadiť do administratívnej búdky pri mestskej bráne aby pomohla vlastnému otcovi a to z jej bezstarostného detstva razom spraví neočakávanú koláž plnú dobrodružstiev.

Koho pustím za hradby a koho naopak nie?!

Nosnou lokáciou celej hrateľnosti je už spomínaná mestská brána. Sediac vo vyhriatej búdke máte prostredníctvom Lil moc v tom zmysle, že určujete kto bude vpustený za hradby mestečka Sprawl a kto naopak musí ostať pred nimi. Nejde však len o rutinu založenú na základe nejakých odhadov, vašou úlohou je naopak využívať rôzne nástroje na zistenie totožnosti žiadateľov o vstup a overovanie ich tvrdení priamo v teréne - zo vzorky desiatich žiadateľov je nemalá časť podvodníkov, ktorých rozhodnete nechcete len tak vpustiť do svojho rodiska. K okienku sa vám postupne dostane defilé tvorené z viac než sto NPC osobností, ktoré sú neraz bizarnejšie než sa môže zdať. Máme tu rozprávkové bytosti, klasické šablóny ako z reálneho sveta a dokonca aj duchov. Každý jeden žiadateľ musí byť dopodrobna preverený a to je gro hrateľnosti diela Lil’ Guardsman.

Tri akcie na jedného žiadateľa

Vývojári siahli po cielenom zjednodušení keď na proces schvaľovania vyčlenili tri akcie na osobu. Lil môže klásť klasické dotieravé otázky, alebo skúšať techniku v podobe röntgenu, či dokonca siahnuť po detektore lži - všetky úspešné intervencie sa bodujú vyšším skóre, avšak samotné akcie vás stoja určité financie. Čím viac úspechov pri riešení jednotlivých prípadov dosiahnete o to skôr si samotné nástroje na vyšetrovanie budete môcť vylepšiť. Hra Lil’ Guardsman by nikdy nebola tak zábavnou, ak by ste svojimi rozhodnutiami priamo neovplyvňovali vývoj v meste samotnom. Začína to bežným dopadom na počet predajcov hrncov v meste, keď schválite žiadosť nového obchodníka s riadom a končí to úspechom vo sfére umenia akonáhle pristane zelená pečiatka v pase nádejného maliara. Ihneď po skončení smeny sa Lil môže poprechádzať po meste a overiť si tak, či odviedla dobrú alebo naopak zlú prácu.

Vtipné a vizuálne príťažlivé

Jednotlivé mini príbehy odohrávajúce sa okolo vás sú v tomto prevedení natoľko originálne a neraz nesmierne humorné, že vynechať ono prechádzanie sa po meste by bolo z pohľadu pochopenia hry ako takej priam trestuhodné. Celkovej atraktivite napomáha aj výborne nastavená a po technickej stránke dokonalá audiovizuálna kulisa, ktorá doslova prekypuje nápadmi. Pre milovníkov originálne pojatých oddychových adventúr, kde sa neúspech trestá len minimálne, avšak kde hrateľnosť ide za každú cenu do popredia, by som kúpu Lil’ Guardsman odporúčal všetkými desiatimi pečiatkami...ehm, teda prstami.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Hilltop Studios

92%
Originálna adventúra z pohľadu administratívnej práce