Street Fighter 30th Anniversary Collection

Street Fighter 30th Anniversary Collection - recenze
19:32, 26.06.2018

S videoherními kolekcemi se v poslední době docela roztrhl pytel a dnes tu máme recenzi na další z nich. Tentokráte si však pořádně zabojujeme. Své speciální edice se totiž dočkal jeden ze zakladatelů žánru bojovek, legendrní Street Fighter, který se na naše obrazovky vrací v titulu příznačně nazvaném Street Fighter 30th Anniversary Collection. Jak již samotný název napovídá, bude se jednat o oslavu třicetiletého působení značky na trhu a tak si pro nás Capcom přichystal skutečně obří záležitost. To, jak si u nás vedla, se již dočtete na následujících řádcích.

Klik pro zvětšení (Street Fighter 30th Anniversary Collection - recenze)

12 je víc než 1

Ano, obří, jak jinak nazvat titul sdružující rovnou dvanáct pecek, u kterých se nejeden ovladač odebral do věčných lovišť? Soubor obsahuje všechny hity série, které spatřily světlo světa mezi lety 1989 a 1999, a to emulované se vším všudy. Samozřejmě, nejnovější díly chybí, ale to je nejspíše pochopitelné. Jak je to však s kvalitou jednotlivých počinů a najdou se mezi hráči takoví fanoušci, kteří takový výběr uvítají s otevřenou náručí? Osobně si troufám říci, že ano. Herně se totiž vůbec nic nemění a vše zůstalo tak, jako před několika dekádami let. Návratu k mládí tak skutečně nic nebrání. Není potřeba zkoumat, co dělá který trigger, dotyková plocha ovladače také zůstává prakticky bez využití a bohatě si tak vystačíte se základními tlačítky. Ta slouží pro kop a úder pěstí, vždy ve třech variantách dle síly, jakou se rozhodnete útoku věnovat. Vhodnými kombinacemi ovládacích prvků se poté dostáváme ke speciálním úderům, kterými protivníkovi v aréně řádně zatopíte.

Těžké časy to bývaly...

Pravdou je, že se od sebe jednotlivé díly (hry) příliš neliší. Ano, i tenkrát se sice vývojáři snažili inovovat své tituly, aby udrželi hráčskou základnu, nicméně z dnešního pohledu, pustíte-li si například Street Fighter II: Champion Edition a poté Super Street Fighter II, které od sebe dělil jeden rok, na mnoho rozdílů v samotném hraní pravděpodobně nenarazíte. Samozřejmě, pokud je řeč o dílech, které mezi sebou dělí několik let, tak je to rozhodně lepší a pocit, že hrajete odlišné tituly se dostaví okamžitě. Prakticky ve všech dílech série jde o to, kdo první zvítězí v boji na dvě vítězství, zápasy jsou tak velmi dynamické a většinou i rychlé, takže jich za běžný propařený večer stihnete opravdu dost. Na dnešní poměry se může zdát, že první díly Street Fighter si nezadají s dnešními standardy co se hlavně obtížnosti týče. Počítejte s tím, že jestliže například takový Ryu nebyl vaším přítelem v dávných videoherních dobách, budete mít co dělat, abyste ze zápasů neodcházeli spráskaní jako psi, minimálně ze začátku. Vše je tak o poctivém tréninku, učení se jednotlivých úderů, správném načasování a hlavně trpělivosti. Však ta růže přináší, nebo ne?

Na budku i přes internet

Každý z jednotlivých kousků si můžete samozřejmě zahrát s kamarádem na jedné konzoli, přičemž řada dílů umožňuje i online zápasy, a to jak v hodnoceném režimu, tak i jen tak pro zábavu. Menším problémem byl fakt, že na ostatní hráče jsem narážel takřka výlučně v „Ranked“, což mělo v drtivé většině případů za následek drsné KO v podání mé maličkosti. Každopádně, o důvod víc trénovat.

Historie se opakuje

Co se dá považovat za ne zcela šťastný krok, je volba zahrnout do kolekce základní verze titulů, které se čas dočkaly všemožných úprav, které samotné díly posunuly o několik úrovní výše. Nelze tak počítat s žádnými úpravami vyvážení schopností jednotlivých bojovníků či jejich vyšší počet, takže si vychutnáme vskutku syrové základní verze, kterými jsme byli častováni ihned po vydání. Na jednu stranu je škoda, že se Capcomu nechtělo zakomponovat již vyladěné variace, nicméně alespoň nám tento soubor přináší skutečné zážitky tehdejších hráčů. Na všem je třeba hledat to pozitivní. Pro úplnost - k zahrání tak jsou k dispozici následující kousky: Street Fighter, Street Fighter II: The World Warrior, Street Fighter II: Champion Edition, Street Fighter II Turbo: Hyper Fighting, Super Street Fighter II, Super Street Fighter II Turbo, Street Fighter Alpha, Street Fighter Alpha 2, Street Fighter Alpha 3, Street Fighter III: New Generation, Street Fighter III: 2nd Impact a Street Fighter III: 3rd Strike.

Pixely jsou zkrátka všude

Technické zpracování zůstalo zachováno a je tak věrné originálu se vším všudy. Nečekejte tak žádná grafická pozlátka, nýbrž tu pravou atmosféru osmdesátých a devadesátých let, která na vás dýchá všude, ať již jste v menu nebo ve hře. Ihned po spuštění hry si pravděpodobně všimnete, že v základu nelze počítat s dnes již běžným obrazovým formátem 16:9, takže okraje obrazovky jsou nutně lemovány jednoduchou grafikou a obrázky bojovníků, přičemž samotná akce se odehrává na oříznuté obrazovce. Pakliže by tyto prvky někomu vadily, lze si je v rámci možností upravit, a tak lze okraje buďto vypnout nebo „zazoomovat“ obraz tak, že se roztáhne přes celou obrazovku. Ruku v ruce s těmito možnými úpravami lze i zvolit aplikaci obrazových filtrů, a tak si i jako v případě všemožných ostatních kolekcí můžete navolit skutečný „vzhled“ z dob dávno minulých. Celkově se jedná o pěknou sbírku bojovek, které ocení všichni pamětníci a mohou svým mladším nástupcům ukázat, jak se tenkrát prezentovaly nejpopulárnější mlátičky své doby.

Ceny hry Street Fighter 30th Anniversary Collection srovnáte na Zboží.cz.

75%
Exkluzivní soubor legendárních bojovek, které vládly videohernímu světu. Chcete-li se vrátit o pár dekád zpět, směle do toho!