Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowser’s Minions

Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowser’s Minions - recenze
18:35, 29.11.2017

Nintendo bocian nám opäť nechal na prahu jesenného obdobia ďalší port. Aktuálne je to akýsi remaster takmer štrnásť rokov starej hry z handheldu Game Boy Advance, ktorý môžeme radiť do populárnej série Mario & Luigi. Jedná sa teda o klasickú ťahovú RPG, ktorej výnimočnosť môžme hľadať v špecificky zvolenom prostredí a našich dvoch (toho času ešte inštalatérov) ústredných hrdinov. Tú česť vzdať hold dávno pochovanému stroju s prívlastkom Advance má stále aktuálny prenosný hit 3DS a testovacej vzorky som sa už tradične ujal s radosťou práve ja, váš Nintendo Metuzalém Apsi.

Navonok pôsobiac ako bežná arkáda, avšak vo vnútri poctivá logická zábava.

Klik pro zvětšení (Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowser’s Minions - recenze)

Za dlhým názvom Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowser’s Minions správne hľadáte niečo viac než obsah, akým sa mohla pýšiť pôvodná verzia z roku 2003. V prvom rade si samozrejme musíme spomenúť klasické dobrodružstvo spomínanej dvojice bratov, ale koho prestane nebodaj baviť záchrana princeznej, môže sa skúsiť odreagovať u prívlastku Bowser’s Minions. Ten spočíva v hektických masových bitkách medzi, pre niekoho, nepodstatnými charaktermi zo sveta Super Maria. Aj preto tu preberáte úlohu kapitána Goomba (to je ten hnedý chudák, ktorému Mario skáče po hlave už od svojho vzniku), ktorý sa musí postupne spriateliť s čo najväčším množstvom kolegov z branže, aby dokázali dokončiť veľkolepú záchranu svojho mecenáša Bowsera. Samotný koncept tohto kvalitne spracovaného prídavku by sa dal opísať ako poloautomatická ťahová RPG s kartovým štýlom (jedna postava sa rovná jednej karte a odlišným schopnostiam), ktorá môže byť príjemným oddychom od klasického obsahu v Mario & Luigi: Superstar Saga.

Opäť som zažil menšie sklamanie, 3DS exkluzivita a bez akéhokoľvek 3D efektu.

Konečne sa dostávame k hlavnému obsahu. Dejová linka je teda zase raz ušitá ihlou okolo princeznej Peach, avšak v tomto prípade sa neunáša ona samotná, ale len jej ľubozvučný piskot, a teda hlas. Mocný čarodej vytrhol našej princeznej hlasivky a Mushroom Kingdom sa tak ocitlo v hlbokej letargii a smútku. Celú vec prichádza vyšetriť populárna superstar Mario a jeho večne podceňovaný brat Luigi. Dej, nech už je detinský a fádny, je našťastie potom len malou predohrou pred hrateľnosťou a tá vám bude chutiť aj po štrnástich rokoch. Hoci musím spomenúť dosť nelogické správanie Bowsera, vrchného únoscu a profesionálneho zloducha v kraji, ktorý sa tentokrát rozhodol spolupracovať so svojimi úhlavnými sokmi. Mario & Luigi: Superstar Saga je v súbojoch ťahovou záležitosťou, ktorá sa mimo nich snaží najviac zamestnať vaše logické uvažovanie. Ako budete putovať od jedného kráľovstva k druhému (kto si myslel, že táto IP začína a končí u tej zelenej rúry pod hradom, sa dosť mýlil), naše ústredné duo hrdinov si odomkne čoraz väčší počet arzenálu a schopností. Tie potom musí hráč rozumne aplikovať na sériu náročných prekážok rôzne rozhodených po mape. Vo výsledku je z toho spletitá sieť zábavných a logických príkladov ako sa u tejto 2,5D exkluzivity zaseknúť na dlhé desiatky hodín.

Technická stránka doznala veľkých zmien a kompletnému prerobeniu sa nevyhlo ani menu.

Máme tu teda jednu oprášenú retro chuťovku, ktorej spoločným menovateľom je jednoznačne humor a zábava. Vtipy sa ostatne rodia samé. Ak chcete spojiť dve súperiace strany pod jednu súdržnú vlajku a keby vám nestačil ani takýto u hier dosť razantný argument, stále môžem kontrovať návykovým hudobným sprievodom či roztomilou grafickou stránkou a výborne navrhnutou schémou súbojov. Mario & Luigi: Superstar Saga vrátane prídavného a rovnako kvalitného DLC s Bowser’s Minions je ďalším neochvejným argumentom, prečo vlastniť handheld 3DS. To je mimochodom ten prenosný stroj, ktorý má viac hier než akákoľvek hracia platforma súčasnosti a bude to len rásť a rásť a rásť.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti ConQuest entertainment a.s.

Recenzovaná verze: Nintendo 3DS

90%