Max Payne 3 - PS3 recenze multiplayeru

Max Payne 3 - PS3 recenze multiplayeru
Max Payne 3 - PS3 recenze multiplayeru
18:44, 09.06.2012

Kolovali fámy, že je multiplayer v Max Payne 3 chytľavý, zábavný a rozsiahly. Urobili sme teda jasné rozhodnutie a namiesto krátkeho zhrnutia v jednej recenzií sme si dojmy z hry pre viacerých hráčov nechali na ďalší článok. Minimálne autori si to zaslúžili, lebo čas venovaný práve tejto druhej zložke je poriadne vidieť a úprimne, neverili sme, že nás to až tak uloví.

Hneď zo začiatku musím trošku skritizovať grafickú stránku, ktorá je v multiplayeri málinko horšia, skiny postáv sú hranatejšie, nevýraznejšie a menej detailné, samozrejme oproti hlavnej kampani. Ale je to detail, ktorý v dôsledku priveľmi neškodí. Všetko ostatné totiž šľape ako hodinky, aj keď nie ako tie švajčiarske.

Klik pro zvětšení (Max Payne 3 - PS3 recenze multiplayeru)Klik pro zvětšení (Max Payne 3 - PS3 recenze multiplayeru)

Pred čistokrvným hraním si môžete vybrať vlastného drsňáka, čiže mu navolíte tvár, oblečenie a postupne všetky vymoženosti a „simsoviny“, ktoré majú hráči tak radi. Nečakajte zázraky, ale už len možnosť hrať za toho svojho bojovníka je úžasné. Keďže je v hre niekoľko frakcií, tak si neskôr po odomknutí všemožných možností, môžete navoliť hneď viac hrdinov. Dokonca je to tak lepšie, ale ak ste lenivý, môžete siahnuť aj po náhodne generovanom gangstrovi.

Pre otvorenie všetkých dostupných režimov musíte odohrať niekoľko úvodných hier, kde musíte nahrať isté skóre, zo začiatku tak máte otvorené jedine módy Deathmatch a Team Deathmatch. Pritom si môžete rozmyslieť, tak ako aj kedykoľvek neskôr, či budete mať pomoc pri zameriavaní „soft lock“, alebo sa budete spoliehať úplne sami na seba. Väčšina vytvorených hier a hráčov hráva práve so spomínanou pomocou a nám to väčšinou vyhovovalo tak tiež. Čiže to nie je žiadna hanba, a keby aj bola, môžete sa vyhovoriť, že iné hry k dispozícií neboli.

Ako sme spomínali v „singleplayerovej“ recenzií, tak väčšina Achievmentov a trofejí sa získava práve v multiplayeri a je to pravda. Hneď v úvodných minútach nás privítalo niekoľko ocenení a príjemne nás to povzbudzovalo a ťahalo do hry. A za každé nejaké to ocenenie získavate body XP, ktoré zdvíhajú vašu postavu na ďalšiu a ďalšiu úroveň a s tým k vám cestuje mnoho a mnoho vylepšení. Viac otvorených zbraní, viac oblečení, skinov pre postavu a mnoho iného. V hre takisto získavate peniaze, či za výnimočné výkony, alebo za „lootovanie“ mŕtvol. Z mŕtvol mimochodom dostávate aj lekárničky, náboje, či body na spomalenie času (bullet time).

A presne to je ultra lákadlo hry Max Payne. Jedná sa o zrejme jedinú hru, kedy v hre pre viacerých hráčov a online môžete spomaliť čas. A ešte k tomu to vôbec neruší a je to zvládnuté veľmi, veľmi dobre. Spomalenie času môžete použiť veľmi zriedkavo, keď sa vám v hre darí, tak ho môžete použiť častejšie a ak nie, tak menej. Dobrou správou je, že sa dá aj zaobísť bez používania tejto možnosti. Je jasné, že ak ho niekto použije tak sa obrazovka a hra spomalí pre všetkých. A tým, že ho musíte užívať z rozumom sa aj zvyšuje šanca, že ho využijete správne. Len vďaka nemu som dal toľko hláv, ktoré som dal.

Okrem spomínaných dvoch základných módov sa v rieke internetu môžete venovať ďaleko zaujímavejším módom. Ak vynecháme väčšie verzie „deathmatchov“, kde sa môže proti sebe stretnúť až 16 hráčov, tak sú tu hlavne módy nesúce poetické názvy Payne Killer a Gang Wars. Čo sa bude diať v prvom menovanom si asi všetci viete domyslieť. Jednoduché a číre zabíjanie Maxa Paynea! Aby sme to teda uviedli na správnu mieru budeme stručnejší.

Ak sa stretne viacej hráčov tak nebudete bojovať len proti Maxovi, ale aj jeho parťákovi Passosovi, ktorého ste mohli stretnúť aj v hlavnej príbehovej zložke. Pričom všetci ostatní sú jednoducho obyčajní gangstri, menej vydržia, nemajú zo začiatku lekárničku, nemajú hneď energiu na bullet time, či spomalenie času. Vyzbrojený Max Payne je naproti tomu úplný borec, vlastní hneď dve Uziny, lekárničku a bullet time. Passos je na tom podobne, akurát, že nemá Uziny, ale vlastní iné zbrane. Rozdiel ešte tkvie v tom, že Max nemá granáty, čo je občas veľká nevýhoda. Tak či tak je Max silnejší a viac vydrží. A komu sa podarí ho zabiť, je hneď samotným hlavným hrdinom. Jednoduchý koncept, ale funguje!

Ďalším módom a asi tým najlákavejším je Gang Wars, ktorý sa skladá z niekoľkých častí a fáz. Ide o akýsi doplnok ku príbehu kampane, pričom je viacero scenárov, či si môžete navoliť vlastné. Počas niekoľkých kôl musíte vyhrať s týmom postupne v módoch, ktoré poznáme z iných hier. Či už sa jedná o variáciu na capture the flag, kedy unášate kufríky. Či musíte uloviť a udržať nejaký bod čo najdlhšie, čiže variácia na Domination z Unreal Tournamentu. Ďalším ukradnutým nápadom je aktivácia, či deaktivácia bomby na nepriateľovom území, klasický Deathmatch, alebo ešte nejaké ďalšie „minimódiky“. V štyroch kolách vám ide o výhru, ale až posledné rozhodne úplne a veľakrát sa stane, že aj keď jeden tým výhrá všetky predošlé štyri, tak finálový vyhrá nepriateľ. Posledné kolo je totiž vždy jednoduchý Team deathmatch. Akurát s tým rozdielom, že má jeden tým vždy viac alebo menej bodov. Gang Wars je zábavný, lákavý a jediné čo môže časom omrzieť je malý počet máp.

A malý počet máp je príležitosť pre balíčky DLC a my už ich chceme! Nevravíme, že je máp málo, ale predsa len ich mohlo byť viac. Dokonca väčšina máp je spravená zaujímavo a zároveň dobre. Či už sa jedná o kancelárie, prostredie New Yorku, či samotné favely v Sao Paule, vždy tie mapy majú niečo do seba. Rovnako aj od prostredia závisí, aké tými sa proti sebe postavia. Nečakajte teda obyvateľov Brazílie v USA a naopak.

Pri hre okrem čistých fragov, získavate body aj za asistenciu, čo je tiež ukradnutý nápad, ale komu to vadí, keď to funguje. Na minimape vidíte pohyb nepriateľa, ak ho teda máte možnosť vidieť aj naživo. Ak nie je vôbec v dohľade tak vám postupne zmizne a mnohokrát sa stane, že sa priplíži spoza vás a použije útok na blízko. Jedna rana a ste mŕtvy.

Okrem občasných bugov a chýb, ktoré sa museli objaviť je multiplayer zvládnutý parádne. Málo máp, či horšia grafická stránka než v prípade hry pre jedného hráča až tak zatiaľ nevadí. Uvidíme, čo nám prinesú dodatky, ale už teraz sa tešíme, keď sa na naše platformy dostanú. Občas naštve výber serverov, ktorý je automatický, takže si nevyberáte, z akých serverov chcete vy, ale ak máte kamaráta v zozname, tak nie je problém sa do boja pripojiť s ním. Ale tieto drobné chybičky na kráse vyrovnáva čistokrvná zábava a návykovosť.

85%
Kto sa obával multiplayeru, plané obavy. Nejde síce o NOIR atmosféru, ale čistého Max Paynea, sme si dosť užili v príbehu, tu ide o čistokrvnú a návykovú hru, ktorá len tak s pazúrov nepustí!