Just Dance 2017 (Switch)

Just Dance 2017 (Switch) - recenze
Just Dance 2017 (Switch) - recenze
08:02, 13.03.2017

Je paradoxné, že najväčšie dni slávy série Just Dance prežíval Ubisoft ešte v ére úspešného Wii. Prvé ročníky boli predajnými hitmi hneď niekoľko dielov po sebe a dnes už je tak táto značka skôr skrytá v tieni popularity doby minulej. Francúzi to ale s nami nevzdávajú a skúšajú roztancovať každého nemotorného hráča s nadváhou, ktorý sa po požití určitej porcie alkoholu môže vďaka Just Dance stať aspoň nakrátko lev tanečných salónov. Just Dance 2017 sa na scéne ukázal ešte koncom minulého roka pre next-gen stroje a tak nejako zanikol skôr než by sa dokázal nejako razantne zapísať do rebríčkov predajnosti po celom svete. Ubisoft ho ale aktuálne zdvíha z prachu zabudnutia a vyťahuje port pre novú konzolu Nintendo Switch. Jej unikátny koncept prenosného zariadenia so špeciálnym typom ovládania by mohol znova spraviť z Just Dance niečo zaujímavé. Otázkou ale teraz ostáva, či sa práve toto uskutočnilo alebo si Just Dance môžete rovno škrknúť z prípadného zoznamu nákupov.

Tancujeme doma, tancujeme na záchode, tancujeme v pivnici, tancujeme na križovatke, tancujeme v kostole...

Klik pro zvětšení (Just Dance 2017 (Switch) - recenze)

Než sa dostaneme k meritu veci a opisu hry v podaní konceptu Switch, tak si asi radšej ujasníme známe fakty. Každý ročník tejto IP je založený na desiatkach populárnych skladieb, do ktorých vývojári nastrkali motion technológiu (tá sa odlišuje od zariadenia na akom hru logicky hráte) prepojenú na získavanie bodov a presného opakovania gest pomocou vlastného tela. Čím presnejší či kreatívnejší dokážete byť, o to viac bodov máte na konte. Jednoduché ako bulharská prostitútka. Hra sa tento arkádový aspekt snaží spestriť rôznymi modusmi, avšak buďme k sebe úprimní, už od prvého dielu sa jej darí skôr prešľapovať na mieste než prichádzať s niečim inovatívnym alebo nebodaj prelomovým. Asi najpopulárnejší teda ostáva režim Just Dance, v ktorom ste sám alebo v spoločnosti ďalšej trojice kolegov a snažíte sa zatancovať na maximálny počet piatich hviezd. Na druhú pozíciu by som umiestnil Dance Quest, kde sa počas troch piesní pokúšate o jednu z troch medailí. No a do tretice nemôžem zabudnúť na akýsi tréning, ktorý si môžete osobne nastaviť a po absolvovaní tancov sa dozvedieť, koľko kalórií ste počas vrtenia zadkom dokázali spáliť. Mal by si teda vybrať každý to svoje, u čoho sa zabaví.

Joy-Con si treba poriadne uviazať o zápästie, aby ste s ním niekomu nerozbili hubu.

Hra disponuje aj online podporou, ktorá z jednej časti spočíva v zdieľaní svojich vlastných tanečných výkonov pred kamerou, čo do istého stupňa môže vyvolávať rôzne pocity, prevažne vtipnej povahy. Toto však patrí len do segmentu verzií pre WiiU či ostatné konzole, keďže Switch nedisponuje žiadnou kamerou, takže práve online v prípade Just Dance TV nie je viazaný na reálne zábery z vašej obývačky. World Dance Floor je režim, ktorý však Switch plne podporuje a jedná sa o priame súperenie v tanci so zbytkom sveta. Byť v tomto smere tým najlepším však vyžaduje obrovské skúsenosti a ani ten najbizarnejší moment, ktorý vyprodukujete, vás nedostane do top zoznamu tanečníkov. Čo do režimov tu ostáva už len spomenúť novinku v podobe Just Dance Machine. Tu sa hráči snažia dopraviť vesmírnu loď do cieľa za pomoci presného tanca, ktorý produkuje palivo pre návštevníkov. Avšak aj keď ide o novinku v pravom slova zmysle, len málo z nej ponúka nejaké zábavné situácie a momenty. Pokiaľ sa pýtate na jednotlivé skladby a zloženie celého soundtracku, tak vás asi sklamem. Väčšina piesní mi ostáva zahalená tajomstvom, keďže nesledujem pop music súčasnosti, z ktorého sú dané pesničky vybrané. Aj cez svoju neznalosť som však bol schopný tancovať po tme tak, aby ma žiadny príbuzný nevidel.

Potenciál tohto portu vidím zase len v transparentnosti systému Switch, vďaka čomu si môžete zatancovať naozaj kdekoľvek chcete.

Ovládanie u Switch verzie je umožnené pomocou držania Joy-Con padu alebo cez smartphone, avšak v druhom prípade nefunguje presnosť čítania pohybov tak dobre, čo znie logicky s ohľadom na kvalitu motion prvkov u hlavných ovládačov konzole voči mobilným telefónom. Po skúške niekoľkých hlavných skladieb sa vás samotná hra opýta, či chcete aktivovať 90-dňovú verziu prístupu k viac ako 200 pesničkám zadarmo. Tu už som si aj ja našiel to svoje, na čo som si rád hodil bokmi a myslím, že daná doba troch mesiacov je dostatočná na to, aby ste sa poriadne zabavili u celej hry. Pokiaľ by vás titul chytil aj po uplynutí tejto lehoty, jednoducho si ho predĺžite pomocou malej investície o ďalšie obdobia.

Minuloročný Just Dance je pre Nintendo Switch nemennou zábavou, ktorej atraktivita spočíva v možnosti zobrať si konzolu na miesta, kde si PS4 alebo XOne nedotiahnete. Povedané stručne: tancujete, kde chcete. Aj vďaka tomu som sa rozhodol oceniť viac kvality systému Switch, než obsah posledného dielu Just Dance.

Za poskytnutie hry na recenziu ďakujeme spoločnosti ConQuest entertainment a.s.

Recenzovaná verzia: Nintendo Switch
63%