Epic Mickey 2: Dvojitý zásah

Epic Mickey 2: Dvojitý zásah - recenze
Epic Mickey 2: Dvojitý zásah - recenze
14:13, 03.11.2013

Rovnou řekneme fakt, že jsme neměli možnosti zahrát si předešlý díl Epic Disney Mickey. Z prostého důvodu, první díl vyšel pouze na konzoly Wii, a jejím vlastnictvím se pochlubit nemůžeme. Částečně škoda, ze záběrů jedničky dostupné ať už v jiných recenzích, nebo na YouTube, totiž Epic Disney Mickey působil charismaticky. Hra určená zejména pro děti se známými tvářemi Disnyeho světa v zajímavé hříčce úkolů „Musíme znova obarvit náš svět, aby nám ho nezředili do průhledné břečky“ je něco, co by stálo za vyzkoušení. Známá tvář herního světa Warren Spector udělala milou hru, spotřebitelům se zalíbila, tak proč neudělat druhý díl, že ano? Jako proč ne, ale takto rozhodně ne…

Klik pro zvětšení (Epic Mickey 2: Dvojitý zásah - recenze)Klik pro zvětšení (Epic Mickey 2: Dvojitý zásah - recenze)

Epic Mickey 2: Dvojitý zásah dává názornou ukázku, jak se celosvětově známé filmové značky nacpou skoro všude, jen aby nějaký ten dolárek, centík atp. přibyl do kasičky tvůrců. Hry podle filmů z větší části nikdy nedopadnou dobře, přičemž těch pár, které to nějak dokázaly nepodělat, mají náš obdiv. Žádná lepší hra se nám teď nevybavuje, ale určitě si na nějakou časem vzpomeneme, ale to není teď podstatné.

Hry podle filmů z větší části nikdy nedopadnou dobře, přičemž těch pár, které to nějak dokázaly nepodělat, mají náš obdiv.

Počínaje Star Trekem, přes Bayovi mazlíčky z planety Cybertron, konče do nebe volajícím zpracování Harry Potter a Relikvie smrti. To vše se akorát přiživuje na svých filmových předlohách. Výsledná kvalita se tedy rovná podprůměrem, a tak dopadl i Epic Mickey 2: Dvojitý zásah. To pochopíme. Na těchto hrách obvykle dělají neznámá a nezkušená studia, co mají potřebu se nějak zviditelnit. Jenže, na Epic Disney Mickey a Epic Mickey 2: Dvojitý zásah dělal Warren Spector. A toto jméno v herním průmyslu už úctu má, takže nedokážeme pochopit, jestli byl tento titul vymyšlený narychlo, nebo jestli měl Warren slabší období, nevíme. Nechceme tímto pana Spectra urážet nebo vybít si na něm své momentální mindráky, ale toto je prostě nepochopitelné. Aspoň pro nás.

Epic Mickey 2: Dvojitý zásah je tedy, budeme se opakovat, nepochopitelně zpackaný titul. Celková hra působí strašně chaoticky. Během první hodiny se na vás vychrlí nespočet různých pojmů a název částí městeček, že se nám z toho po menším čase začala motat hlava. Hra má PEGI 7. Z toho plyne, že jsme buď už senilní, nebo se tady někdo přepočítal. Myslíme to tak, že z tolika věcí, se kterými vás hra seznámí, si stejně po pěti minutách nebudete pamatovat, co že ten pes řekl a budete pokračovat dál.

Mickey, něco tu rachotí. Nenajdeš to a neopravíš to, prosím?

Jsou tu dva druhy misí: hlavní úkoly a vedlejší. Hlavní jsou prosté, jdete tam, kam máte jít, tu a tam si obarvíte průhledné místa, abyste mohli přejít dál, opravíte pár věciček a jedete dál. Vedlejší úkoly jsou bodem úrazu, protože se pořád opakují, a podobnost s těmi hlavními je téměř identická, akorát je nemusíte dělat. Je to něco ve smyslu „Mickey, něco tu rachotí. Nenajdeš to a neopravíš to, prosím?“. Odměnou vám budou bonusy, kterými si akorát…. Vlastně často vám jsou k ničemu, jen si můžete říct, že v této části hry jsem splnil naprosto všechny úkoly. Konec.

Avšak toto by se dalo ještě nějak přetrpět, jenže je tu ještě tolik špatně udělaných věcí, že se nám to ani nechce moc vyjmenovávat. Zaprvé kamera hry. Ta si ráda z vás bude dělat srandu. Je špatná, a když máte udělat nějaký úkol, se kterým vám má pomoci váš parťák Oswald, který taky netrpí vysokým IQ, tak ho často budete muset zkusit udělat na více pokusů. Navíc se často někde zasekne, čímž se trápení ve hře jenom prodlužuje. Tím se dostáváme k druhému bodu: umělá inteligence. Epic Mickey 2 vám sice nabízí možnost, že nemusíte nikoho celou hru zabít, protože si nepřátele můžete pomocí svého štětce převést na svoji stranu, ale to je docela k ničemu. Pouhopouhý detail, kterým si hra chce získat více dětského publika, asi. Snad poslední bod špatnosti je level design úrovní. Všude se zdržíte maximálně pár minut. Nutností je připočítat střídání 2D a 3D. 2D vždy spočívá v tom, že si tu cestičku nakonec buď dobarvíte, nebo posunete ten balvan, aby zapadl do té ďoury, a vy můžete jít dál. 2D bychom v tomto případě vynechali úplně.

Finálním slovem:

No, toto nebyl vůbec pěkný zážitek. Nechápeme, jestli je Epic Disney 2: Dvojitý zásah určený pro děti, nebo pro dospěláky. Hra je ve všech případech nedotažená, div, že se celá nerozsypala už při vývoji. Špatná kamera, umělá inteligence, připitomělé úkoly, ale to se dá přežít s tím, že hra je zaměřená na děti. Aspoň se to o ní tvrdí. Pane Spectre, toto se vám vážně nepovedlo. Jediným pozitivním ohledem je to, že hra je dostupná v kompletní české lokalizaci, a pokud se nemýlíme, i dabing je stejný jako u těch televizních pořadů.

(@_@;)
35%
Jestli chcete hru pro děti, tohle jim rozhodně nekupujte.