The Bridge Curse: Road to Salvation

The Bridge Curse: Road to Salvation - recenze
09:56, 18.10.2023

Vytvoriť dnes úspešný videoherný horor je nesmierne náročné, obzvlášť, ak daný projekt rastie v nezávislých vodách a na poriadne PR preto autori nikdy nemajú dostatok peňazí. Ono, čo si budeme hovoriť, dnes nie je trendom investovať milióny dolárov do vývoja stále okrajového žánru, len aby ste so zodraným zadkom nakoniec zarobili aspoň zopár tisíc. Našťastie je tu však svet streamu ako takého, kde to funguje štýlom ruka ruku myje a kde video tvorcovia radi vyťahujú na svetlo sveta neznáme indie projekty, len aby si na nich sami robili čísla a často sa stáva, že kvalita tej hry im nakoniec prerastie cez hlavu. Takýmto spôsobom sa do éteru minulý rok dostal aj neznámy horor The Bridge Curse: Road to Salvation, ktorého úspech dnes potvrdzuje aj konzolový port.

Taiwanský folklór

Klik pro zvětšení (The Bridge Curse: Road to Salvation - recenze)

Softstar Entertainment rozhodne, aj napriek tomu, čo som ohľadom nedostatku peňazí na promovanie, povedal v úvode recenzie, spadá medzi tie aktívnejšie firmy v rámci Taiwanského trhu a sú si preto dobre vedomý kvality ich projektu The Bridge Cruse. Navyše majú tú výhodu, že do príbehovej linky, a to súvisí aj so špecifickou temnou atmosférou, môžu dostať reálie domáceho folklóru. Hlavná dejová linka sa preto krúti okolo mestskej legendy pojednávajúcej o duchovi strašiacom na moste Tunghuskej univerzity. Práve na nej všetko začína. Máme k dispozícii šesť hrateľných postáv, kde všetci študujú na spomínanej škole a ktorých z dlhej chvíle napadlo, že by samotného ducha mohli skúsiť vyvolať a položiť mu pár otázok. Najprv je však nutné zrekonštruovať rituál na vyvolanie ducha a asi už tušíte, že táto ich snaha nedopadne, minimálne pre nich, vôbec dobre. Duch je voľný a začína ich naháňať s cieľom ubližovať a ničiť.

Úžasná atmosféra

Šestica študentov uviazne v kliatbe, ktorú sami nechtiac vytvoria a spoločne sa tak musia spojiť, aby z nej mohli uniknúť a zachrániť si krky. Ešte než sa hra vôbec rozbehla, mal som taký nepríjemný pocit, že The Bridge Curse: Road to Salvation svojou gameplay koncepciou bude až prehnane vsádzať na skrývanie sa kade tade po tmavých kútoch, len aby vývojári nemuseli tlačiť na invenciu a originalitu. Nakoniec sa však ukázalo, že autori si nič nezjednodušili a vytvorili viac než šesť hodinové a hrateľnostne komplexné dobrodružstvo, kde adrenalín symbolizuje hnací motor a kde motiváciou nie je utekať, ale riešiť všetky prekážky prevažne sofistikovaným spôsobom. Absolútne tu dominuje nádherná pestrosť šestice hrdinov, kde jednoducho chcete ich jednotlivé osobnosti spoznať do posledného detailu a akékoľvek rozhovory medzi nimi majú úžasnú váhu a pointu aj v zmysle motivácie prežiť. Pohľad z prvej osoby, pri ktorom na orientáciu využívate modernú techniku, ale aj klasické zbieranie a používanie rôznych predmetov, to všetko pomáha posilňovať silný motív relevantnej interakcie a chuti skúmať lomeno objavovať.

Hra na skrývačku?

Pochopiteľne je únik pred agresívnym a vražedným duchom jedinou priamou cestou ako prežiť, ale keďže sa level dizajn v The Bridge Curse podarilo vyskladať viac ako pestro, hráči tak môžu využívať širokú škálu cestičiek zbavujúcich ducha istej výhody. Kapitolou samou o sebe je potom riešenie premyslených puzzle hádaniek, ktoré posúvajú dej vpred a súčasne vám nič nedajú zadarmo, ako sa povie. V tomto je krásne vidieť poctivý vývoj, kde každá jedna hádanka vyžaduje komplexný prieskum okolia a následne aj logické uvažovanie - pri hraní som si neraz spomenul na kultové momenty zo série Silent Hill ako aj Resident Evil a to je ocenenie najvyššej možnej kvality. Celá mapa kam spadá škola a jej priľahlé okolie, je dostatočne veľká a skrýva hromadu postranných misií a cez to všetko, že ide vlastne o indie projekt, tak audiovizuálna stránka skôr zapadá do AA mantinelov. Animácie jednotlivých postáv sú na výbornej úrovni a aj oni pomáhajú budovať o to viac strašidelnejšiu atmosféru. Je vidieť, že vývojárom z Taiwanu nesmierne záležalo na kvalitne odvedenej práci a preto do hry dodali aj slušný anglický dabing, či profesionálne znejúci soundtrack.

Nekonečné čakanie na remake prvého Silent Hillu mi nedávno spríjemnil nečakane kvalitný taiwanský horor The Bridge Curse: Road to Salvation. Ak ste fanúšikom daného žánru a máte radi atmosférou mrazivé dobrodružstvá s poctivými puzzle, aktuálny konzolový port vy vás nemal minúť.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Softstar Entertainment

Recenzovaná verze: PS5
90%