hw
Endorfy Atlas Double

Endorfy Atlas Double - recenze
Endorfy Atlas Double - recenze
08:41, 10.06.2023

Poľská spoločnosť Endorfy, ktorá minulý rok zažila úspešný rebrending z pôvodného názvu SPC Gear, sa pomaly ale isto udomácňuje aj na našom trhu. Nie je sa však čomu čudovať, keďže portfólio ich produktov zvláda presahovať do všetkých dôležitých konzumných sfér, a to od všeobecného hardvéru až k hernému nábytku, k čomu navyše treba priradiť aj nadmieru vysoký stupeň celkovej kvality. Vlastne ma zaráža fakt, že v rámci lokálnej scény vidím svoje meno na internete takmer osamotené a recenzie na produkty značky Endorfy sú tak ekvivalentom onoho voňavého korenia zo stredoveku (mám na mysli šafran). Táto skutočnosť ma o to viac motivuje písať a testovať ich výrobky ďalej, čo priamo súvisí aj s aktuálnym pohľadom na dvojité rameno zo série Atlas, určené pre úchyt hneď dvoch monitorov súčasne. Chcete vedieť viac?

Pracujte za dvoch

Klik pro zvětšení (Endorfy Atlas Double - recenze)

Dnešný uponáhľaný svet, respektíve dnešné pracovné prostredie plné zhonu, so sebou prináša množstvo navonok banálnych problémov. Ak dám teraz bokom nejakú motiváciu samotného chodenia do tých sterilných kancelárií vo výškových budovách, kde by sa pokojne mohli súčasne nakrúcať hneď dva remaky Smrtonosnej pasce, ostáva nám na stole naďalej hromada ďalších negatív a to doslova. Uprataný stôl zamestnaného pracovníka môže byť nedosiahnuteľnou métou a o to viac, ak ide o človeka, čo musí súčasne sledovať viacero blikajúcich monitorov. V tomto bode prichádza na scénu práve spoločnosť Endorfy, ktorá vám za prijateľnú sumu (cca 50 eur) ponúka duálne kovové rameno zo série Atlas. Ak poctivo čítate moje recenzie, tak určite dobre viete, že v minulosti som už z tejto série čo to testoval. Išlo nielen o herné kreslá, ale aj o jeden úžasný stôl s elektrickým zdvihom, na ktorý dodnes nedám dopustiť. Aj preto som sa s radosťou pustil do testovania jeho modelového doplnku označovaného ako Atlas Double.

Kvalita komponentov

Keďže rameno Endorfy Atlas Double svojím dizajnom priamo vychádza z celej série ďalšieho príslušenstva identickej značky, jeho dizajn je podmienený zmesou čierneho kovu a plastových svoriek určených na vedenie kabeláže (v balení ich nájdete dostatočné množstvo). Podľa očakávanie je kvalita jednotlivých komponentov na vysokej úrovni a obe ramená sú plne polohovateľné do všetkých smerov a ponúkajú samostatnú nosnosť na úrovni ôsmich kilogramov. Uchytenie o hranu stola sa realizuje pomocou silného systému uťahovania jednej svorky, kde je vrchná časť kliešťov opatrená penovou výstelkou ‒ nemôžete si tak poškrabať povrch vášho stola. Čo sa týka uchytenia monitorov na obe ramená, tak tu sa rozprávame o štandarde VESA, a to s obrazovkami vo veľkosti od 13 do 27 palcov (všetky skrutky sú súčasťou balenia). Ja som na ramená zavesil duo 27 palcových herných obrazoviek s otočením na biznis, a rovnako tak som ramená pretáčal do asymetrických pozícií, kde jeden monitor ostal v štandardnej horizontálnej polohe a druhý išiel do vertikálnej. Jednotlivé náklony a otáčanie sa realizujú s minimálnym tlakom, a cez to všetko zadefinovaná pozícia ostáva pevná a pripevnený hardvér nemá tendenciu skĺzavať žiadnym smerom.

Praktický pomocník

Verím, že praktickú využiteľnosť vyššie opisovaného príslušenstva som vám už čiastočne načrtol, avšak aby z mojej strany nenastala nejaká mylná interpretácia, tak vedzte, že mimo kancelárie, kde sa pracuje s tabuľkami a štatistikami, sa pripojenie dvoch či troch monitorov súčasne (jeden hlavný a dva sekundárne) dá využiť aj v prostredí streamu hier, alebo čisto v hernom segmente. Z pozície svojej profesie využívam pri práci jeden obrovský, takmer päťdesiat palcový monitor, kde si na jednej ploche otváram viacero okien, ale cez to všetko som uvítal možnosť pripojenia ďalších dvoch obrazoviek. Vidieť viac je totižto vždy lepšie, než vidieť menej a s týmto „múdrom týždňa“ sa s vami rozlúčim a dodám záverečné odporúčanie. Pre každého, kto si vie predstaviť praktické využitie Atlas Double od Endorfy aj vo svojom, či už pracovnom alebo domácom prostredí, odporúčam páve toto cenovo dostupné rameno, na ktorom som počas mesiac trvajúceho testovania nenašiel ani jednu chybičku - čo je u značky Endorfy akýsi štandard.

Za poskytnutí produktu na recenzi děkujeme společnosti Endorfy