Gotham Knights

Gotham Knights - recenze
Gotham Knights - recenze
20:08, 28.10.2022

Začnem asi takto - milujem postavu Batmana. Takže hra s názvom Gotham Knights mi hneď na začiatok nespravila vôbec radosť. Prečo? Asi to nebudete považovať za spojler ak uvediem jeden zásadný fakt, na ktorom titul Gotham Knights stavia a to samozrejme na smrti už zmieňovaného a mnou milovaného DC hrdinu. Áno, Batman je skutočne po smrti a vašou úlohou je zachovať jeho odkaz a vyšetriť jeho smrť, to je základný príbehový kameň celého príbehu Gotham Knights.

Na Gotham Knights som sa neuveriteľne tešil, pretože poriadna hra z DC univerza tu nebola už od roku 2015, kedy vyšiel Batman Arkham Knight, ktorý ukončil pomyselnú sériu Arkham, ktorej hlavnou postavou bol samotný temný rytier. Pred časom sme netrpezlivo očakávali oznámenie nového titulu spoločnosti Rocksteady a dočkali sme sa! Bohužiaľ sa ale v tomto ohľade nejednalo o Gotham Knights. Tento titul bol totižto ohlásený, pomerne nečakane, ako taký menší bonus do DC univerza v podaní štúdia WB Games Montréal. Tento tím mal na svedomí pomerne podarený titul Batman: Arkham Origins. Je nutné však zmieniť, že toho času išlo stále o značku Arkham, na ktorú dozeralo Rocksteady a tak sa dielo dočkalo pomerne vrelého prijatia u kritikov aj verejnosti, cez to všetko, že sa nejednalo o titul priamo od fenomenálneho štúdia Rocksteady. Gotham Knights je ale už úplne iná pesnička, Rocksteady totižto šlo cestou vývoa Suicide Squad a tým pádom dostalo štúdio z kanady voľnú ruku. Či táto voľnosť priniesla ovocie sa pokúsime spoločne prebrať v nasledujúcich riadkoch.

Tak, kde len začať? Začnem zhurta. Nie. Nepodarilo sa to. Ak ste skutočným fanúšikom Arkham série a čakali ste v tomto smere nejakú kontinuitu, tak na to rovno zabudnite. Hra Gotham Knights sa vydala úplne inou cestou, ba dokonca, všetko to čo fungovalo v Arkham sérií sa rozhodli viac či menej zahodiť a vytvoriť si to po svojom. Neviem, aký konkrétny dôvod k tomuto rozhodnutiu dané štúdio malo, ale nepovažujem to zrovna za šťastné rozhodnutie.

Máte výborne fungujúci gameplay, ktorý bol navrhnutý pre použitie v koridoroch, ale aj v otvorenom svete, máte k dispozícii výborný jazdný model Batmobilu a takmer dokonalý súbojový systém a vy sa z nejakého dôvodu rozhodnete, že si to všetko spravíte vlastne úplne po svojom. Nepochopiteľné. Je samozrejme možnosť, že všetky gameplay mechaniky sú vlastníctvom Rocksteady a WB ich preto nemohol použiť, ale to mi príde ako vysoko nepravdepodobné.

Takže, ak ste si pred vydaním zahrali Batman Arkham Knight a čakali ste na to, že už len prestúpite z vlaku do vlaku a jazda pôjde ďalej - sklamem vás. Hra si ide kompletne svojou cestou, súbojový systém je kompletne prepracovaný, pohyb po meste sa síce snažil zachovať určitú podobnosť so sériou Arkham, ale bohužiaľ mi vo finále príde strašne kostrbatý a to teraz hovorím len o pohybe za pomoci vystreľovacieho háku. Pohybu chýba akási plynulosť a akčnosť, ktorú poznáme práve zo série Arkham. Áno, na oko sa to zdá byť veľmi podobné, ale verte, že nie je, pohyb je skutočne pocitovo rozdielny.

Spomínate si na Batmobil? Plynulú jazdu so silným pocitom zničiteľnosti herného prostredia? Zabudnite na to a to okamžite! Gotham Knights ponúka Batcycle (motorka) a sadnúť na ňu v tomto titule je jeden z tých zážitkov, kde si poviete "kde sa asi stala chyba?".

Klik pro zvětšení (Gotham Knights - recenze )

Ďalším šokom, na ktorý nás autori pripravili ešte pred samotným vydaním titulu je úbohých 30 FPS, čo je niečo, na čo sme boli zvyknutí hlavne u minulých generácií konzol, ale s príchodom next-genu (na ktorý je primárne táto hra určená) 30 FPS viac menej zmizlo zo scény - samozrejme, stále bola možnosť výberu z mnohých grafických režimov, takže každý si mohol vybrať to čo mu vyhovuje viac. V projekte Gotham Knights však na výber nemáte, 30 FPS je jediná možnosť, tak ako vaša chuť začať zvracať na všetky strany. Autori tento fakt ospravedlňujú tým, že hra vychádza aj na slabší Xbox Series S, ale popravde, jedná sa o nezmysel, pretože na PC ich práca vyzerá obdobne zle. Proste a jednoducho; štúdio dopláca na svoju neskúsenosť a trpia hráči.

Aby som však nebol len negatívny, je potreba zmieniť, že sa podarilo aspoň mesto. Mám pocit, že je živé, krásne a pomerne veľké, dokonca najväčšie v celej histórií Arkham série. Mapa je rozdelená na jednotlivé štvrte, ktoré sú zvyčajne oddelené mostom. Obecne však môžem s rukou na srdci povedať, že mesto je asi najkrásnejšie v sérií a mnohokrát som sa len tak zastavil na nejakej streche a vychutnával si práve scenérie Gothamu.

Asi by bolo dobré zmieniť aj to, za koho tu vlastne hráte a odpoveď nie je úplne jednoznačná. Máte na totižto na výber z niekoľkých hrdinov. Hlavnými postavami titulu Gotham Knights sú Batgirl, Robin, Nightwing a Red Hood. Všetky tieto postavy sa snažia spoločne pracovať na zachovaní odkazu ich mentora Batmana, ktorý, ako som už zmieňoval, zahynul. Výhodou tohto titulu je, že si môžete vybrať zo štvorice unikátnych hrdinov, a každý zvlášť predstavuje trochu odlišný prístup v rámci gameplay mechaniky, čo je vec, ktorá sa mi moc páči a pre tých, čo si hru z nejakého dôvodu budú užívať, súčasne predstavuje jasnú možnosť znovuhrateľnosti.

Súbojový systém, ktorý som na začiatku zdanlivo popľul, to je taká menšia kombinácia niečoho nového s tým, čo poznáme z Arkham série. Sám o sebe funguje na oko pomerne dobre a pôsobí akčne. Princíp je vlastne veľmi podobný ako u toľko spomínanej série, len namiesto toho aby ste využívali dva druhy obrany - vykrytie s prípadným protiútokom alebo úskok, hra zvolila len úskok. Samozrejme, že počas levelovania postavy sa tento úskok zdokonaľuje, ale mrzí ma, že nebol zachovaný Arkam štýl boja, prišiel mi jednoducho lepší a hlavne prehľadnejší a do určitej mieri pomalší. Takže obecne bojový systém neurazí, ale je tu jedno veľké ALE.

Ďalej tu máme obrovské množstvo ďalších funkcií, od výroby predmetov, po úpravu postáv, skill strom pre každú postavu zvlášť, množstvo vedľajších úloh na mape, avšak to sú veci, ktoré poznáme už veľmi dobre hlavne z iných sérií a Gotham Knight sa to všemožne a hlavne na silu snaží prezentovať ako svoje know-how. Čo ešte stojí rozhodne za zmienku je multiplayer, do ktorého som vkladal nádeje, a výsledok?

Ak nemáte ďalších troch kamarátov, ktorý si hru kúpia a budú s vami spolupracovať, tak je kooperácia viac menej čistá náhoda. Samozrejme, že sa môžete pripojiť na verejný server a spolupracovať tak s náhodnými ľuďmi, ale mám pocit, že tento náhodný formát pripájania do multiplayeru v príbehovej coop hre v otvorenom svete jednoducho nemôže fungovať. Áno všetko po technickej stránke funguje výborne a hráči sa medzi sebou prepoja bez akýchkoľvek problémov, ale problémom je potom ten následný ľudský faktor. Tak nejako nikto z náhodných pripojených v mojom prípade nespolupracoval a viac menej si robil to svoje. Má to istú výhodu v rýchlejšom levelovaní postavy, ale to asi nie je co-op, ktorý chcete hrať. Takže ak pre vás bol lákadlom práve kooperatívny multiplayer a nekupujete si hru minimálne s kamarátom do páru, asi sa na to rovno vykašlite.

A čo verdikt? Nerád by som aby to celé vyznelo nejak zásadne negatívne pretože Gotham Knights asi dokáže zabaviť, ale ak ste fanúšikom Arkham série, tak ako ja, tak vás sklame hneď niekoľko aspektov, ktoré proste nemôžete len tak odpustiť. Všetko začína vlažným príbehom, ktorý vlastne ani nenadväzuje na Arkham Knight, pokračuje to mizerným technickým spracovaním, čo rozhodne nie je hodné next-genu a všetko je zakončené celkovou nemastnosťou koncového produktu, po ktorého dohraní som si s úľavou povedal len - no konečne.

Ak však patríte medzi šťastlivcov a máte kamaráda alebo hneď viacerých, čo si s vami hru kúpia a budú ochotní ju s vami dohrať celú, musím uznať, že sa pre vás bude jednať asi o pomerne zaujímavejší titul. V takomto prípade neváhajte a pridajte si 20 bodov k hodnoteniu. Ešte si dovolím jedno video, čo normálne nerobím, ale tu je to jednoducho nutné.

50%
Titul Gotham Knights mňa vo finále veľmi sklamal, či už svojím technickým stavom alebo príšerným jazdným modelom motocyklu, ale hlavne tým, že si nedokázal vziať to najlepšie z posledného Arkham Knight a na tom začať stavať. Hra Batman Arkham Knight je titul z roku 2015 a musím povedať, že je to titul po všetkých stránkach podarenejší ako celý Gotham Knight. Ak preto máte chuť na DC univerzum siahnite v tomto prípade radšej do minulosti.