Two Point Hospital Console Edition

Two Point Hospital Console Edition - recenze
12:00, 26.02.2020

V dnešní recenzi se podíváme na to, jak se vydařil port nejnovější reinkarnace legendárního strategického titulu, Theme Hospital, s názvem Two Point Hospital, který se v těchto dnech dostává i na obrazovky připojené k našim videoherním konzolím. Jelikož tento titul si zhruba před rokem vzal na paškál kolega Filip a přinesl vám obsáhlou recenzi zakončenou absolutním hodnocením, pokusím se zaměřit spíše na aspekty, související přímo s konzolovou verzí. Podařilo se tedy kritiky velice pozitivně přijímaný titul přenést na naše stroje v odpovídající kvalitě? To se již dočtete na následujících řádcích.

Klik pro zvětšení (Two Point Hospital Console Edition - recenze)

Pěkně od píky

Na úvod snad jen připomeňme, že hra vás postaví do role novopečeného ředitele nemocnice, jehož hlavní náplní práce je uvést ji do chodu a poté pokračovat kariérou v dalších nemocničních zařízeních, plnící formu jakéhosi „příběhu“. V rámci tohoto režimu je k dispozici celkem patnáct nemocnic, z nichž každá má svoji separátní úroveň prestiže, ukazatele, ke kterému se budou pravděpodobně upírat zraky hlavně lovců trofejí. Two Point Hospital totiž lze hrát dvěma způsoby. Je tak jen na vás, jestli zvolíte laxní průchod, přičemž vaše špitály budou disponovat pouze jedinou povinnou hvězdičkou, nebo se je rozhodnete vyhnat na maximální level, čítající hvězdičky tři. S tím ruku v ruce jde samozřejmě i časová náročnost a strategické schopnosti, které budete muset po dobu hraní neustále sypat z rukávu. Jak tedy být dobrým šéfem nemocničního zařízení?

Co dát sem a co dát tam?

Inu, jak lze tedy předpokládat, na začátku hry máte k dispozici prázdný prostor budovy, který je nutno postupem času vybavit ať již klasickými ordinacemi, specializovanými klinikami, čekárnami, toaletními zařízeními, relaxačními místnostmi či dekoracemi. V rámci každé nemocnice postupně dostáváte klasické úkoly, díky kterým zvyšujete její úroveň. Kromě těchto základních zadání jsou k dispozici i bonusové úkoly, za jejichž splnění si přijdete kromě nějakého toho obnosu herní měny také ke speciálnímu platidlu, za které si posléze odemykáte nové kusy vybavení, jež lze využít pro vytvoření mnohem lepšího prostředí.

Menu spousta, všechno jasné

I když se ve své podstatě jedná o velmi jednoduchý strategický koncept, je nutno se připravit na spoustu prvků, které budou mít na provoz vašeho zařízení vliv. K dispozici je spousta menu, "podmenu" a "podpodmenu", ve kterých lze sledovat vše podstatné od kvality vybavení přes stav vašeho personálu až po finanční přehledy či analýzy nákladů a výnosů. V rámci hraní na PlayStation 4 Pro jsem během času stráveného s tímto titulem po chvíli neměl problémy jak s orientací v nabídkách tak ani s pohybem v nich, což je rozhodně důležité a musím autory pochválit, že si s rozvržením ovládacích prvků na ovladači skutečně intuitivně vyhráli. Jedná se především o dobře využité zadní triggery a za chvíli i díky nim budete jednotlivé nabídky probíhat zcela automaticky. Jakmile tedy vystavíte nějaké ty základní ordinace a lékárny, je vhodné nemocnici otevřít, k čemuž poslouží recepce. Co se týče prvních úrovní, můžete se těšit na přehledné tutoriály a nikterak zběsilé tempo jednotlivých akcí, nicméně poměrně brzy začne značně přituhovat. Jen během recenzování se mi povedlo dvě nemocnice přivést k bankrotu, a to během pár herních měsíců, přičemž dodnes nevím jak. I když, vlastně vím... To je tak, když někdo chce mít špitál hned zkraje plný profesionálů, kteří si za své služby samozřejmě nechají jaksepatří zaplatit. Ve druhém případě byla na vině zase nedostatečná kapacita veškerých léčebných zařízení, jelikož masa lidí, kteří se mi najednou nahrnuli do čekárny, připomínala spíše proud fanoušků svého fotbalového týmu, valící se branou stadionu.

Bez myši to jde v pohodě

Během hraní tak lze narazit na spoustu situací, které vám jakožto šéfovi nemusí příliš pomoci a když ano, tak maximálně zlomit vaz. Vše je tedy podmíněno pečlivým plánováním a rozmístěním veškerého vybavení tak, aby se u vás cítili pacienti dobře a byli jste jim schopni pomoci od problémů. Samotné ovládání na gamepadu musím také vychváílit, jelikož jak stavba, tak i následné operace v editoru či správa jednotlivých členů vašeho personálu. Zoomování a umisťování jednotlivých věcí v prostoru je velmi přesné, za což ve hře tohoto typu rozhodně palec nahoru. Jak sami patrně zjistíte, první nápad nebývá většinou ten nejlepší a před realizací je skutečně dobré raději se trochu zamyslet, jelikož z mínusu se většinou již nikterak pohodlně nevyhrabete a nezbývá tak nic jiného než celou nemocnici restartovat a zkusit to jinak. V pozdějších úrovních se navíc ke slovu dostávají nové výzvy v podobě klimatických podmínek a mnoha dalších „klacků pod nohami“. Těšit se kromě samotného budování a udržování snesitelné situace můžete také na legrační nemoci, se kterými vás budou pacienti navštěvovat. Inu, nelze se nezasmát například v situacích, kdy se do špitálu přihrne banda psychicky nemocných lidiček ne nepodobných frontmanovi legendárních Queenů s diagnózou utkvělé představy o tom, že jsou skvělými zpěváky. Nebo kupříkladu pacienti postiženi cirkusovou chorobou nebo ti se žárovkami namísto hlav. Nemocí je zkrátka spousta a ve většině případů se jejich zpracováním zcela určitě rozveselíte.

Doktoři jsou potřeba

Již několikrát tu padlo slovo personál. Ten je klasicky rozdělen dle rolí, které daná postava zvládne v kolektivu zastávat. Volit tak lze z doktorů, sestřiček, asistentů či uklízečů. Každý uchazeč navíc disponuje řadou atributů, z nichž mezi nejdůležitější patří bezesporu specializace. Někteří z vašich uklízečů tak mohou být dobří v exorcismu, díky čemuž si duchové ve vaší nemocnici příliš neužijí. Doktor zase může být dobrým psychiatrem, nicméně na post klasického praktika se příliš nehodí, a tak dále. Jednotlivé schopnosti lze navíc podpořit i školeními, pořádanými ve speciální zasedačce. Do ní potřebujete samozřejmě kvalifikovaného pracovníka, který je schopen své vědomosti předat dále a také uchazeče, kteří se díky nově nabytým vědomostem stanou univerzálnějšími. Zde však opět pozor. Takové školení není zadarmo a i díky nim jsem se nejednou dostal do finančních problémů. Samozřejmě, čím kvalifikovanější zaměstnanec, tím vyšší náklady na jeho mzdu, takže poctivě plánujte, koho a kam potřebujete umístit. Co mi v managementu personálu poměrně dost překáželo v rozmachu byla především lenost jednotlivých pracovníků, jelikož, co si budeme povídat, přeci jenom je mnohem zábavnější mastit na automatu v odpočinkové místnosti, než obskakovat pacienty na lůžkovém oddělení nebo šroubovat hlavy místo žárovek.

Toto se povedlo

Audiovizuálně si konzolová verze s tou počítačovou příliš nezadá a graficky se skutečně jedná o perfektně zpracovaný titul. Menší výtku bych měl pouze k dlouhým nahrávacím časům při přechodech mezi jednotlivými úrovněmi, případně hlavní nabídky. Během těchto místy docházelo i k jemnému trhání obrazu, to však nezasahovalo do hratelné části. Hudební doprovod je vcelku povedený, nicméně nečítá dostatek skladeb na to, aby vás po pár hodinách, které zajisté ve hře strávíte, nezačal nudit. Ještě, že si můžeme na konzoli pustit svůj doprovod, že? Zvuková stránka je povedená, efekty během léčby jsou také podařené a celkově se jedná o perfektně provedenou záležitost, u které ukousnete řádnou porci z vašeho volného času, obzvláště v situaci, kdy budete chtít pozvednout úroveň všech poboček vašeho nemocničního molochu na maximum. Vzhledem k tomu, že na konzolích je podobných titulů stále jako šafránu, tak zajisté potěší všechny příznivce strategií, že se port povedl a neztratil nic ze svého původního PC kouzla. A teď už dost řečí, jde se stavět a kurýrovat.

Ceny hry Two Point Hospital srovnáte na Zboží.cz.

90%
Vrhněte se do realizace vlastních vizí o ideálním špitále a nenechte se odradit menšími nezdary. Stojí to za to!