The Sims Medieval: Pirates & Nobles

The Sims Medieval: Pirates & Nobles - recenze
21:39, 01.11.2011

Milovníci The Sims musí chtě nechtě puknout štěstím. Vedle klasického Sims se totiž rozrůstá i jeho středověká odbočka. Tohle život simulující univerzum se totiž nedávno dostalo i do dob dávno minulých – snad z rozmaru tvůrců, snad ze snahy ho oživit – kde se mu docela daří. Tak proč nepotěšit komunitu, které ale dál, Medieval neMedieval, vévodí hráčky nad hráči, a neudělat datadisk. Koneckonců, přesně to pasuje do filozofie Maxisu. Dílo udrží trvanlivé déle a ještě nabídnou lidem něco navíc.

Je jasné, že přídavek Piráti a Šlechtici není zdaleka posledním. Jestli se v The Sims 3 objevují datadisky, které v podstatě rozšiřují totéž, co datadisky ke druhému dílu, s Medievalem to musí být logicky jinak. Tady už vývojáři nemůžou těžit z nápadů, které je kdysi napadli. Připomeňme ještě, že The Sims Medieval v době svého vzniku pořádně rozproudilo jinak poměrně stojaté vody tohohle žánru, protože to pro fanoušky (fanynky?) znamenalo jakousi malou revoluci. Která se ale nadmíru povedla. RPG prvky Sims hře sluší – takový byl výsledek. Že by si ale tímhle titulem The Sims rozšířilo pole působnosti, to ne.

Klik pro zvětšení (The Sims Medieval: Pirates & Nobles - recenze)Klik pro zvětšení (The Sims Medieval: Pirates & Nobles - recenze)

Piráti rozšiřují původní hru o slušné množství objektů ke zkrášlení vašeho hradu či jiného obydlí, rozhodnete-li se pro jinou než královskou profesi. Kromě toho při tvorbě vašeho hrdiny (což je v podstatě klasický Sim) narazíte na nové oblečení, kterého ale mohlo být trochu víc. Z nových objektů je fajn věc třeba mučící křeslo. Kromě něj ale můžete svůj hrad (ve většině případů) vybavit i trůnem na kopci zlata, pirátskými vlajkami, vymalovat ho do pirátských motivů a vůbec z něj udělat doupě neřesti, tak jak to měli středověcí korzáři ve zvyku.

Klik pro zvětšení (The Sims Medieval: Pirates & Nobles - recenze)

Důležitější však je, že Piráti rozšiřují The Sims Medieval i po příběhové stránce. Teď se mnozí z vás asi zarazí. Příběhové? To jako má odteď The Sims hlavu a patu? Ne tak docela. Příběh zde supluje řada na sebe navazujících questů, které můžete a nemusíte plnit. Když se ale chcete hnout z místa a vydělat si na stavbu nových budov a tím i na odemknutí nových hrdinů, jež lze ovládat, pak jednotlivé questy musíte plnit. Je to sled po sobě jdoucích úkolů, které vás zavedou až k nějakému rozuzlení. A jestli chcete znát víc, musíte quest dokončit.

Pirátská linie, a není jen jedna, je jich víc, za monarchu se točí kolem rozhádané pirátské unie a vašeho sousedního království. Problém se různě přelívá, a pakliže jste předtím hráli klasický Medieval, tak vás asi stavba questu ničím nepřekvapí. Sunete se vždy z A do B, kde něco vyřídíte, s někým pokecáte, sem tam si zabojujete a pokračujete dál. Vše stále v tom mile dětském kabátku, který dělá z The Sims záležitost pro mrňata a odlišuje jí od „dospěláckých“ her. Ne že by jí to ale měl někdo za zlé. Je to prostě její image.

Do hry zasáhnou cvičení holubi a papoušci, které lze nově přivolat na ruku a následně je buď přikrmit, nebo je poslat, aby si pořádně klovli do vašeho nepřítele či třeba aby vám našli zakopaný poklad. To je další novinka, na níž se dá poměrně slušně zbohatnout. Když jí tedy někde v lese objevíte.

Jako datadisk se Pirates & Nobles tváří nadmíru kompaktně, takže o nich lze říct to, co už třeba o některých přídavcích do základního The Sims 3 nelze: Vyplatí se. A to i za cenu, která mnohde převyšuje sedm stovek. Tenhle přídavek totiž dostojí svému slibu a opravdu „něco přidá.“ Byť by toho mohlo být samozřejmě víc. Ale taková už je holt strategie Maxisu: „Méně je vždycky více, tak si za to neboj více si účtovat.“ Buďme rádi, že se protentokrát od tohohle svého motta alespoň trochu odvrátili.

80%
Jestli uvažujete o The Sims Medieval jako o vhodném dárku pod stromeček, proč ne. Přibalit k tomu i Piráty je sice finanční zátěž na víc, v jejich případě lze ale bez obtíží mluvit jako o výhodné investici.