Pacific Drive

Pacific Drive - recenze
Pacific Drive - recenze
06:57, 30.03.2024

Je pomerne pekný, letný deň a vy počas zlatej hodinky práve vystupujete z trajektu na akomsi ostrove. Po chvíľke jazdy opustenou asfaltkou uprostred lesa sa však všetko začne akosi veľmi plynulo meniť. Pýtate sa, kde sú tie slnečné lúče, prečo les vyzerá omnoho temnejšie a cesta je čím ďalej tým menej udržiavaná? Zrazu je tma. Niečo na ceste pred vami sa pohlo. Kúsky zeme akoby levitujú vzduchu a vášmu autu začína klesať výkon až napokon úplne zhasne motor a všetká elektronika. A vtedy sa to začne... Vitajte v Pacific Drive!

Klik pro zvětšení (Pacific Drive - recenze)

Zápletka "auto-centrickej" survival hry Pacific Drive sa odohráva v roku 1998 na fiktívnom americkom severozápade. Zariadenie, ktoré malo pôvodne slúžiť ako zdroj neobmedzenej energie bolo vplyvom záhadnej nehody zničné, čo akosi rozbilo realitu. Takzvaná Olympijská zóna, ako tento priestor zasiahnutý anomáliami nazvali, sa však veľmi nebezpečne rozširuje a vy ste boli vyslaný, aby ste tomu zabránili.

Váš najvernejší priateľ vo vnútri tejto zóny bude, ako je z dômysleného názvu žánru jasné, automobil, na ktorý narazíte v samotnom úvode hry. O ten sa musíte starať, opravovať ho a vylepšovať tak, aby ste zvládli všetky nástrahy sci-fi sveta, do ktorých vás Pacific Drive vrhne. A vôbec to nebude iba plátanie oškreného náraznika. Vaše auto je naozaj komplexné a musíte sa starať o stav pneumatík, nabitie batérie, či plnenie nádrže. Veľmi podarenými sú aj detaily ako štartovanie, či ovládanie automatickej prevodovky, teda manuálne radenie do polôh drive alebo park. V situáciach kedy máte pocit, že ste niečim alebo niekym prenasledovaný, dodáva nutnosť pretočenia kľúča v zapaľovaní a preradenie tých pár stresujúcich sekúnd navyše.

Jednotlivé fragmenty príbehu rozkrývate postupne na základe hlasov z rádia, ktoré sa k vám tu a tam prihovárajú a rozbíjajú tak napätú tichú atmosféru na opustenom kúsku zeme. Milovníci už trochu staršej adventúry Firewatch budú vedieť o čom tu hovorím. Rádio vás však poteší aj skvelou autentickou retro hudbou, na ktorej si vývojári dali záležať a jednotlivé skladby licencovali od rôznych kapiel priamo z amerického severozápadu.

Vašim domovom bude starý a opustený pneuservis, ktorý si však taktiež v priebehu hry budete môcť postupne zveľadiť. Slúži ako akýsi hub, kde sa po každej výprave vrátite, vysypete vrecká plné šrotu, opravíte a vycraftíte všetko potrebné, aby ste mohli opäť vykročiť do nástrah zóny na prieskumné misie, či pre ďalšie suroviny. Tie potom opäť použijete na lepšie obrnenie auta, vylepšenie kolies, svetiel a všetkých ďalších jeho častí aby ste sa nabudúce dostali ešte ďalej a rozkryli ešte väčší kus záhady.

Ak som v závere predošlého odstavca už znel trochu nudne, bol to zámer. Pacific Drive mi po úvodnom nadšení z atmosféry, skvelej hudby a zaujímavých nástrah prišiel po niekoľkých hodinách trošku repetitívny, avšak úplne rozumiem ak niekoho vylepšovanie auta a zbieranie surovín pohltí natoľko, že akési trochu repetitívne objectives ho trápiť nebudú. Veď nazbierať viac ako 100 blueprintov, či upgradov a vybrať si z nich tie správne tak, aby ste divočinou brázdili s čo najväčšou šancou na prežitie, dá zabrať.

Pacific Drive je výborná survivalovka, ktorá perfektne pracuje s atmosférou (ako vizuálnou tak zvukovou), tajomstvom a rolou auta, vášho najvernejšieho spoločníka, no taktiež bremenom o ktoré sa treba veľmi dôkladne starať aby vás pri najbližšej príležitosti nesklamalo. Avšak aj keď je anomálií či rôznych nástrah na ktoré dokážete naraziť niekoľko desiatok, hra mi svojim primárnym dizajnom "nájdi niečo nové a vrať sa do garáže" prišla po čase repetitívna.

80%
Survivalovka s výbornou temnou atmosférou, soundtrackom a ešte lepším parťákom v podobe starého kombíku z osemdesiatok. Miestami by si však zaslúžila väčšiu variabilitu