Polda 2 remástr

Polda 2 remástr - recenze
Polda 2 remástr - recenze
09:09, 30.12.2023

Predpokladám, že z pozície aspoň priemerne vzdelaného milovníka videohier a lokálnej produkcie už dávno poznáte Pankráca. Bláznivého policajta s často extrémne trápnym humorom, ktorému svojím nezabudnuteľným dabingom vdýchol dušu herec Luďek Sobota. Už dlhé mesiace, aj vďaka úspešnej HitHit kampani, nás Zimasoftware pripravovala na jeho návrat a to v podobe remaster verzie druhej časti kultovej série Polda. Skutočnosť, že nejaká technicky oprášená dvojka vôbec bude, bola svojho času naznačená vo výbornej sedmičke, ale až dnes, po úmornom oprašovaní a naťahovaní virtuálnych vrások, sa dielo konečne podarilo dokončiť a naša redakcia, špeciálne ja, ako milovník tejto série, som si ho nemohol nechať ujsť. Poďme si teda spoločne zhodnotiť túto lokálnu chuťovku pre pamätníkov, ktorá hrdo reprezentuje československú a z môjho pohľadu unikátnu point-and-click školu.

Pôvodná hrateľnosť ostáva

Klik pro zvětšení (Polda 2 remástr - recenze)

Staronová dvojka nestratila jednu zásadnú vec a tou je tá jedinečná atmosféra. Iste, ide to predovšetkým za skutočnosťou, že vývojári cielene nechali pôvodnú hrateľnosť a nerobili žiadne experimenty, ale cez to všetko je krásne vedieť, že je jedno kde, kedy a ako si pustíte akýkoľvek diel série Polda, za každým vás ovanie ten silný pocit interaktívnej nostalgie. Preto predmetnú značku milujem. Dobre, máme tu jasne definovaný a ničím nemenený pôvodný príbeh, ktorý dostal upravený vizuál a to v zmysle 4K rozlíšenia a širokouhlých obrázkov - kto by si remaster chcel porovnať s originálom, má možnosť v menu prepnúť na starý vizuál a rovnako tak staré audio, keďže prepracovaná bola aj hudba a zvuky. V tomto ohľade nemám výsledku ako takému čo vytknúť a je tu jasne cítiť, že Zimasoftware posledné mesiace naozaj na hra pracovala viac než poctivo. Poďme však stručne zatiahnuť lupu nad príbeh.

Perfektný dabing

Hlavným dejiskom ďalšieho kriminálneho prípadu nášho Pankráca je fiktívne malomesto Marsias, kde sídli firma špecializujúca sa na klonovanie ľudskej DNA. To by samo o sebe nebolo ničím výnimočným, keby sa súvislosti vedúce od náhle zhoreného objektu nezačali až nápadne krútiť práve okolo záhadných klonov distribuovaných do celého sveta. Náš hlavný a nemotorný hrdina je do prípadu nasadený takzvane na skúšku, ale keďže mu sypanie trápnych vtipov z rukáva ide rovnako tak dobre ako zbieranie relevantných stôp, plus mínus nejaký zbytočný predmet, už behom prvého zoznamovania sa s mapou, nebude mať jeho nadriadený žiadny dôvod ho z prípadu vyštípať. Ak sa rozhodnete celé to zamotané klbko plné záhadných indícií rozmotať, pripravte sa na viac než štyridsať ručne kreslených úrovní zaplnených stovkami predmetov, čo by vám v rámci hernej doby malo zabrať zhruba desať hodín čistého času. Tých desať hodín však stojí a padá na skutočnosti, či ste už niekedy dvojku Poldu hrali alebo nie, pretože ak áno a netrpíte permanentnou stratou pamäti, teoreticky hrou viete preletieť behom troch hodín.

Na nový obsah si musíme počkať

V čase kedy som pripravoval tento text bolo jasné, že spoločnosť Zimasoftware si pre fanúšikov ich najnovšieho počinu pripravila aj jednu úplne novú kapitolu, ktorú však sprístupnia-sprístupnili až začiatkom roku 2024 - v nej sa rieši skutočnosť, ako sa Pankrác stal súkromným detektívom. Druhý Polda, mimo uvedeného free bonusu, stavia svoju zábavu na prepracovaných rozhovoroch s vetvením dejovej linky, kde hráč môže niektoré skutočnosti v rámci interakcie ignorovať a meniť tak vývoj udalostí, ale pre vstrebanie komplexnosti je dobré si hru poctivo prejsť minimálne dvakrát po sebe. Až vtedy totižto doceníte všetky tie detaily poskrývané kade tade po obsiahlej mape. Čo mi možno na dvojke vždy tak trocha prekážalo a čo sa samozrejme dostalo aj do tohto návratu, tak tým je nízky stupeň náročnosti. Ak si to celé porovnám so sériou ako napríklad Deponia, Polda je prosto v zmysle komplikovanosti hádaniek oveľa jednoduchším sústom, čo na druhú stranu otvára náruč aj voči menej skúseným hráčom - cez to všetko tu nájdete prítomný aj návod v prípade, ak by ste sa zasekli na dlhší čas.

Vylepšené animácie

Polda 2 remástr som recenzoval klasicky cez herný notebook a súčasne som ho mal nainštalovaný aj v ROG Ally - čo sa týka PC, tak hru rozbehnete aj na varnej kanvici, ale mňa skôr zaujímala jej funkčnosť cez dotykové ovládanie spomínaného Windows handheldu. Hrať Poldu 2 cez Ally bolo aj napriek mojim obavám bezproblémovým zážitkom, keďže dotykom viete označiť pozíciu v rámci pohybu Pankráca a rovnako tak dobre hra zvláda rozoznať snahu prenosu predmetu inventáru do voľného prostredia a naopak - aj za toto z časti môže tá celková jednoduchosť hrateľnosti hry samotnej. Čo viac dodať? Remaster verzia kultovej adventúry Polda 2 dokáže naďalej vyprodukovať jedinečnú atmosféru a ak ste nikdy predmetné dielo nehrali a máte chuť zažiť trocha tej lokálnej pixel histórie, určite neváhajte, skočte na Steam a hoďte im tam na stôl tých pár euro.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Zima Software

81%
Vyleštené spomienky prešpikované legendárnymi hlasmi vás nemôžu sklamať