Nocturnal

Nocturnal - recenze
Nocturnal - recenze
11:29, 26.06.2023

Dnes vás zoberieme na výlet do útrob švajčiarskej nezávislej produkcie. Tamojšia spoločnosť s názvom Sunnyside Games, totižto len nedávno vydala svoju tretiu regulárnu videohru a žánrovým zasadením trafili ten pomyslený klinček po hlavičke - presnejšie povedané; môj klinček po hlavičke. Rozhodli sa totižto, že zoberú notoricky overený koncept 2D akcie, spoja ho s prvkami adventúry lomeno RPG a to celé zabalia do temného animovaného štýlu. Výsledkom je projekt Nocturnal, ktorý sa ku mne dostal vo verzii pre Steam, avšak, rovnako tak by ste si ho vedeli zaobstarať aj na next-gen konzoly, vrátane Nintenda Switch.

Nemáš oheň?

Klik pro zvětšení (Nocturnal - recenze)

Ústredným hrdinom je vojak menom Ardeshir, ktorý sa rozhodol spojiť (ne)príjemné s užitočným. Ako to myslím? Ardeshir pátra po svojej stratenej sestre a keď už je vrhnutý do tejto nelichotivej situácie, súčasne sa rozhodne oslobodiť svoju krajinu od dlhý čas pretrvávajúceho vplyvu zlej a temnej vlády. Akokoľvek som vám dejový scenár zabalil do pomerne jednoduchej a priamočiarej linky, pochopiť motivácie ústredného hrdinu, respektíve, dostať sa do jeho hlavy, je zo začiatku obrovským problémom a až postupom času si hráči nájdu cestičku ako do seba pospájať veľké množstvo náznakov. Vďaka doslova posväteným plameňom, ktorými hlavná postava šľahá okolo seba, máte možnosť likvidovať nepriateľov, ale súčasne, a to je pre atmosféru Nocturnalu nesmierne dôležité, si aj svietiť na cestu.

Viacúčelové plamienky

Klik pro zvětšení (Nocturnal - recenze)

Príbeh sa odohráva na ostrove plnom mramorových chrámov a podzemných chodieb, kde je tma priam samozrejmosťou. Autori takto cielene do svojej hry vnášajú aj prvok prekonávania jednoduchších hádaniek, pri ktorých je práve interakcia s ohňom kľúčom na otváranie nových ciest vpred. Do cesty sa vám budú stavať súperi s pestrým arzenálom, kam spadajú nie len chladné zbrane, ale aj magické zaklínadlá - je to z časti stredovek prešpikovaný trocha prvoplánovým čarodejníctvom, ale prekvapivo to vlastne na mňa fungovalo. Ardeshir, mimo plieskania ohnivým bičom, zvláda aj sériu akrobatických kúskov, vďaka ktorým je schopný unikať pred výpadmi nepriateľov a obratom im to vracať s oveľa väčšou intenzitou. Nocturnal v zmysle boja znamená aj trocha tréningu a vôbec sa nemusíte báť toho, že už v úvode niekoľkokrát, ako sa povie, narazí kosa na kameň.

Chce to prax

Klik pro zvětšení (Nocturnal - recenze)

Ostať v svetle je cieľom prežitia a vaši protivníci sa vám tento postup budú snažiť všemožne zhatiť. Zo začiatku som mal problém pochopiť, prečo sa mi vlastne v hre tak zásadne nedarí, ale akonáhle mi celé to gameplay gro preniklo pod kožu, začal som sa obsahom nesmierne baviť a úplne som dal bokom ten fakt, že miestami je tej smrteľnej hmli až prehnane moc - musíte sledovať špeciálny status bar ktorým sa meria váš pobyt v temnote. Ako postupujú minúty vpred tak máte priestor na vylepšovanie plameňa a dokonca dostanete možnosť sa pomocou neho uzdravovať. A prečo píšem o minútach? No, Nocturnal je skutočne krátkou hrou, ktorá vám nezaberie viac než dve hodinky čistého času a tomu je samozrejme aj prispôsobená cenová relácia - na Steame kúpite hru za necelých 17 Euro, čo je voči tomu akú kvalitu dostanete, absolútne relevantné.

Zaujímavé lokácie

Švajčiarska spoločnosť Sunnyside Games dokázala vzdať hold klasickým akčným hrám a svoje síce krátke, ale cez to všetko intenzívne dielo Nocturnal, zostrojiť bez toho, aby ich snaha vyznela v zmysle hernej kultúry nejako pateticky. Je to rýchle, je to zábavné, audiovizuálne svieže a predstavuje to dostatočnú výzvu.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Sunnyside Games

Klik pro zvětšení (Nocturnal - recenze)

Recenzovaná verze: PC/Steam Deck