Final Fantasy VII Remake - Intergrade

Final Fantasy VII Remake - Intergrade - recenze
12:00, 10.09.2021

Už je to viac než rok, čo sme sa spoločne skláňali nad textovou recenziou prvej časti veľkého remake spracovania kultovej hry Final Fantasy VII, a tak by bolo možno vhodné trocha bilancovať v súvislosti s tým, čo je vlastne nové okolo tejto ikonickej sedmičky. Dobre totižto viete, že firma Square Enix sa rozhodla siedmy radový diel rozsekať ako slíže do nedeľnej polievky a aby to malo patričnú príchuť zeleného dolára, celý recept pripravovali výhradne za asistencie koncernu SONY. Ich PlayStation stroje preto dostali viac než len bežnú časovú exkluzivitu a aj keď sme rok od spomínaného vydania, stále nie je technologicky vylepšená sedmička nikde inde než na PS. Nedávno sme sa dokonca dočkali aj nového DLC, ktoré v zmysle distribúcie prišlo v trocha podivnej forme, a to s priamou previazanosťou na next-gen PlayStation 5. Ak sa v tom príliš neorientujete, rád vám spravím menšiu sondu priamo do celého distribučného modelu.

Nové železo pomáha

Klik pro zvětšení (Final Fantasy VII Remake - Intergrade - recenze )

Square a SONY vám ponúkajú hru s dlhým názvom Final Fantasy VII Remake - Intergrade, ktorej gro spočíva vo vylepšenej verzii základu pre PS5 a súčasne prináša nový obsah, ako aj expanziu Yuffie. Práve Yuffie je výhradná PlayStation 5 exkluzivita a ako takú ju kúpite buď samostatne za necelých dvadsať eur, alebo ako súčasť celého balíka aj so základnou hrou za zhruba osemdesiat eur. Aby to bolo ešte o niečo "jednoduchšie", tak sa nám do celého vysvetľovania mieša aj PlayStation 4 s možným prechodom na PlayStation 5 status, pre ktorú je možné tiež zakúpiť spomínané DLC, avšak len v tom prípade, ak ste vlastníkom starej hry FFVII Remake a nie svojho času kvázi zadarmo šírenej verzie pre predplatiteľov PlayStation Plus. Teraz, keď sme si už všetko podstatné vysvetlili a vaša hlava sa z toho celého začala krútiť ako strašiak zarazený do suchom zdevastovanej hrudy hliny, poďme sa pozrieť, čo nové vlastne celý ten prívlastok Intergrade ponúka.

4K a 60 FPS

Čo si budeme nahovárať, už samotný a viac než rok starý originál (ak sa dá nazvať dvadsaťštyri rokov starý základ originálom) ponúkal v drvivej väčšine prípadov skutočne oku lahodiace scenérie - iste, boli tu momenty, kedy ste sa musel chtiac či nechtiac škrabať na hlave, avšak bolo ich našťastie pomenej. Aj preto sa s prechodom na nové železo logicky neočakával až tak razantný skok v technickom aspekte, aj keď výsledok je z môjho pohľadu nakoniec viac ako prekvapivý. PlayStation 5 vám dá vybrať medzi plným 4K rozlíšením alebo obnovovacou frekvenciou na úrovni 60 FPS, avšak to je len základný náter, na ktorý je nutné ešte aplikovať oveľa kvalitnejšie svetelné efekty a celkovú rýchlosť podporenú SSD diskom. Vďaka tomu sa staronové spracovanie Final Fantasy VII Remake stáva ešte o kus hrateľnejšou záležitosťou a tentokrát vám každý jeden nápis "loading" vydrží na obrazovke maximálne päť sekúnd. Ak ste hrali staršiu verziu, určite si dobre spomínate, že u nej bolo nutné čakať takmer celú minútu, než sa obsah pohol ďalej.

Aké je DLC?

Teraz, keď sme si zadefinovali onen progres s prechodom na nové a výkonnostne lepšie železo, poďme hodiť okom aj po kvalite samotnej DLC expanzie. Yuffie vás nenúti prejsť základnú hru, ostatne už v menu disponuje vlastným odkazom pre spustenie (prídavok má dokonca svoje vlastné trofeje). Po stránke obsahu sa všetko krúti okolo jednej jedinej plne hrateľnej postavy, podľa ktorej bola samotná expanzia pomenovaná. Čo sa týka príbehovej linky, aj keď s hlavnou hrdinkou tohto rozšírenia vlastne vstupujete na územie hlavného mesta Midgar, postavy, aké v ňom stretávate a udalosti, o akých sa v ňom hovorí, jasne naznačujú, že dej zo základnej verzie hry je niekde tesne za polovičkou. Týmto sa vývojári tak trochu zbavili zodpovednosti nad osudom Clouda, čo im určite prišlo ako dobrý nápad pre osvieženie hrania a pohľad z druhej strany. Yuffie môže v meste zabíjať čas plnením postranných misií, z ktorých je asi najzaujímavejšia minihra Fort Condor s odkazom na výrazne strategický podklad pôvodných častí celej série, ale nesmiem zabudnúť ani na zábavu v bare či zbieranie bonusových plagátov.

Komplexnosť Fort Condor dokáže zaskočiť aj skúsených veteránov

Akonáhle sa do spomínaného spestrenia plného komplexnej taktiky a možností ponoríte, stane sa pre vás jej časový limit troch minút obrovskou výzvou pre získanie všetkých jednotiek a budov. Určite však nesmiem vynechať, ak už je reč o bonusoch mimo hlavnej dejovej linky celého DLC, ani možnosť virtuálneho boja s Ramuhom. Dobre, dajme však bokom spestrenia a pátrania po často účelovo a dobre skrytých bublinách s obsahom a poďme na to najhlavnejšie. DLC Yuffie sa tu nesnaží nejako zásadne vyskočiť zo zavedených koľají základnej hry, aj keď hranie za novú hrdinku je predsa len trochu iné, než by ste asi čakali. Primárnym spôsobom likvidácie súperov, ako aj interakcie, sa stáva jej magický shuriken, ktorý fakticky nonstop vrhá na všetky svetové strany. Aby sa boj trocha pohol vpred, počas tých mnou odmeraných viac než štyroch hodín obsahu sa k vám pridá aj druhý charakter, ktorého však nebudete môcť priamo ovládať, ale skôr len využívať kombináciu spoločných útokov - nesmiem rovnako zabudnúť na funkciu liečenia. Táto dvojka síce z môjho pohľadu nedosahuje kvalít hlavných hrdinov základnej verzie sedmičky, ale ako spestrenie do samotnej expanzie to beriem v celku pozitívne.

Je cena adekvátna?

Expanzia s roztomilým podtitulom Yuffie, ktorá má motivovať aktívnych hráčov základu na prechod na novú konzolu PlayStation 5, nestojí podľa môjho názoru tak úplne za sumu, za akú sa predáva. Tých dvadsať eur by bolo adekvátnych len v tom prípade, ak by sa príbeh Yuffie nejako skĺbil s Cloudom a jeho pohnutým osudom, čo sa samozrejme nedeje. Oceňujem však množstvo zaujímavých postranných spestrení, kam spadá predovšetkým návyková minihra Fort Condor, u ktorej som sa zasekol na pekne dlho. Suma sumárom; pre fanúšikov kultovej JRPG Final Fantasy VII by sa asi daná expanzia nemala odsúvať niekam na bok, avšak ak nemusíte hrať všetko z tohto sveta, čo sa objaví na scéne a dokážete nejaký čas počkať, určite by som vám to v tomto prípade odporúčal.

70%
Príjemné navýšenie obsahu a výrazný nárast technickej kvality základnej verzie